Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Matjillam

Bo i campingvogn (helårligt) på en anden persons grund?

Recommended Posts

Matjillam

Hej

Jeg prøver at finde ud af, om det er lovligt at købe en campingvogn og derefter leje sig ind hos en privatperson og så bo på deres grund helårligt?

De eneste regler jeg kan finde handler om campingpladser eller sommerhusgrunde, men ikke om man må bo hos andre i sin campingvogn.

På forhånd tak

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Jeg kan ikke komme på en lov som skulle forbyde det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber

Du skal i følge byggeloven søge om tilladelse til det, hvis det skal være helt korrekt. Om der er nogen, der kan forhindre dig i at bo i din campingvogn er så en anden ting. Men ring til kommunen og få en tilladelse.

Det står her. https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2016/1178

§2 stk 3. Loven finder anvendelse på transportable konstruktioner, som agtes gjort til genstand for bygningsmæssig udnyttelse, der ikke er af rent forbigående art. Dette gælder dog ikke transportable konstruktioner, der er tilladt opstillet i medfør af lov om sommerhuse og campering m.v.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Matjillam
For 14 minutter siden, homofaber skrev:

Du skal i følge byggeloven søge om tilladelse til det, hvis det skal være helt korrekt. Om der er nogen, der kan forhindre dig i at bo i din campingvogn er så en anden ting. Men ring til kommunen og få en tilladelse.

Det står her. https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2016/1178

§2 stk 3. Loven finder anvendelse på transportable konstruktioner, som agtes gjort til genstand for bygningsmæssig udnyttelse, der ikke er af rent forbigående art. Dette gælder dog ikke transportable konstruktioner, der er tilladt opstillet i medfør af lov om sommerhuse og campering m.v.

Okay, tak. Ringer til kommunen og hører 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 2 timer siden, Matjillam skrev:

Hej

Jeg prøver at finde ud af, om det er lovligt at købe en campingvogn og derefter leje sig ind hos en privatperson og så bo på deres grund helårligt?

De eneste regler jeg kan finde handler om campingpladser eller sommerhusgrunde, men ikke om man må bo hos andre i sin campingvogn.

På forhånd tak

Der er flere som har haft held med at finde plads hos en landmand, de har lov at leje ud til campingvogn på helårs basis. Mig bekendt er der ingen lov som forbyder at bo in en campingvogn når du står på privat grund og har post adresse der. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arend
For 13 minutter siden, Matjillam skrev:

Okay, tak. Ringer til kommunen og hører 

Du kan få et problem med "kloakering". Du har ikke lov til at udlede spildevand.

Du har måske tænkt på, at du skal have en stor spildevandstank og finde en lovlig måde at tømme den på?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Matjillam
For 1 time siden, Arend skrev:

Du kan få et problem med "kloakering". Du har ikke lov til at udlede spildevand.

Du har måske tænkt på, at du skal have en stor spildevandstank og finde en lovlig måde at tømme den på?

Tak, det er en vigtig pointe! 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72

Tror jeg ikke der er noget galt i så længe vognen er indregistreret 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
T38

Hvis vognen står på en privat grund behøver den vel ikke være indregistreret . De fleste campingvogne koster dog ikke mange 1000 krone sedler i årlig ejer/vægtafgift , min egen koster ca 700 kr pr. år . 

Jeg ville dog mene at med mindre det er en helårs isoleret vogn, så kan det være en kold fornøjelse i vinterhalvåret , det vil kræve en ret stor udgift til gas eller elvarme når frosten sætter ind .  I vinterhalvåret vil vand rørerne og toilettet nok fryse til med mindre du frostsikrer dem med kølervæske til en bil, eller lign , men så skal du skaffe drikkevand på anden vis . 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ethanol-Erik
For 34 minutter siden, T38 skrev:

Hvis vognen står på en privat grund behøver den vel ikke være indregistreret .

Tja, når man søger på emnet får man nogle lidt svævende svar - og noget kommunalt 'goddag-mand-økseskaft'.. 🙃

Men der kan læses lidt her: https://www.bolius.dk/maa-du-parkere-en-campingvogn-i-din-have-23301

🤠

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...