Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Gammel Dansk

Efter 2 år: Skal tildækningsforbuddet bevares?

Recommended Posts

LesterCrest

Når jeg står foran min lokale tankstation fordi jeg skal ind og købe en ramme bajere og opdager at jeg skal smide min ansigtsmaske som jeg bærer fordi jeg er patient på lungemedicinsk afdeling på Gentofte da det er skiltet  på døren og samtidig får at vide man anbefaler at folk skal bære det hvor de står tæt sammen, så går maskeforbud op i hat og briller.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
OleS
For 15 timer siden, ThomasSneum skrev:

Hvilke "rettigheder"?

Som skrevet ting som jeg ser som særrettigheder, og denne gang hopper jeg ikke på ævlet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 37 minutter siden, Jojojo skrev:

På den måde har jeg ikke ret, men jeg gik ud fra vi skrev om de Muslimske kvinder herhjemme. 😔

Det kan jeg ikke følge.

De muslimske piger har stor sucess og fremgang i dansk uddannelse, endnu bedre end drengene. 

Uddannelse leder til selvbestemmelse og viden til frihed. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 30 minutter siden, OleS skrev:

Som skrevet ting som jeg ser som særrettigheder, og denne gang hopper jeg ikke på ævlet

Okay...

"Ting"... jamen dig om det så. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ubeskriveligt
For 25 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Det kan jeg ikke følge.

De muslimske piger har stor sucess og fremgang i dansk uddannelse, endnu bedre end drengene. 

Det lyder jo dejligt.

Lad os kigge på realiteterne og Fakta:

Der er stor forskel på, hvor mange der er i job fra de forskellige nationaliteter i Danmark. Det viser en ny rapport fra Danmarks Statistik, som Berlingske i dag beskriver.

For Somalia gælder det, at blot 31 procent af kvinder i alderen 30-64 er i arbejde. For mændene er det 44 procent. Mindst beskæftigede er de syriske kvinder i samme aldersgruppe, hvor kun 18 procent er i arbejde, mens 55 procent af mændene er det. Til sammenligning er 79 procent af de danske kvinder, og 84 procent af mændene i arbejde.

https://www.berlingske.dk/politik/se-listen-disse-nationaliteter-er-mindst-i-arbejde-i-danmark

Kigger man på listen over nationaliteter med flest arbejdsløse i Danmark er de 11 værste syndere:  Somalia, Libanon, Syrien, Irak, Afghanistan,Jugoslavien, Marokko, Iran og Bosnien Herc.

Mon der er nogen, der kan se den usynlige røde tråd???

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
1 time siden, Jojojo skrev:

På den måde har jeg ikke ret, men jeg gik ud fra vi skrev om de Muslimske kvinder herhjemme. 😔

Også i Danmark kan muslimske kvinder uden videre kæmpe for at få rettigheder.

• Synes godt om 4

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gammel Dansk
Skrevet (redigeret)
1 time siden, ThomasSneum skrev:

Det kan jeg ikke følge.

En glimrende vej til at komme ned på jorden: Rapporten "PISA Etnisk 2918".

https://www.uvm.dk/internationalt-arbejde/internationale-undersoegelser/pisa/pisa-2018/pisa-etnisk-2018

Den viser blandt meget andet, at de ikke-vestlige 15-16 årige, som typisk går i niende klasse i grundskolen, igen klarer sig markant ringere end danske elever i snit. Også 3. generation af ikke-vestlige klarer sig i følge rapporten ringere, bare for at komme eventuelt propaganda-ævl i forkøbet.

Redigeret af Gammel Dansk
Link indsat
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 2 timer siden, Gammel Dansk skrev:

En glimrende vej til at komme ned på jorden: Rapporten "PISA Etnisk 2918".

https://www.uvm.dk/internationalt-arbejde/internationale-undersoegelser/pisa/pisa-2018/pisa-etnisk-2018

Den viser blandt meget andet, at de ikke-vestlige 15-16 årige, som typisk går i niende klasse i grundskolen, igen klarer sig markant ringere end danske elever i snit. Også 3. generation af ikke-vestlige klarer sig i følge rapporten ringere, bare for at komme eventuelt propaganda-ævl i forkøbet.

Der er som sagt en kæmpe stigning i gennemførte uddannelser hos ikke-vestlige. Og specielt godt går det for kvinderne.

Gennemført uddannelse

I perioden 2008 til 2019 er der sket en positiv udvikling i andelen af 25-39-årige mænd og kvinder med ikke-vestlig og dansk oprindelse, som har gennemført en erhvervskompetencegivende uddannelse.

Særligt er andelen af kvinder med ikke-vestlig oprindelse, som har gennemført en erhvervskompetencegivende uddannelse, steget med ca. 19 pct. point for hele perioden, mens andelen for mænd med ikke-vestlig baggrund er steget med knap 13 pct. point.

Screenshot_20200802-132419_Chrome.jpg

Igangværende uddannelse

Blandt 16-19-årige, er kvinder i højere grad end mænd i gang med en ungdoms- eller videregående uddannelse.  Det skal i øvrigt bemærkes, at 69,7 pct. af de 16-19-årige efterkommerkvinder med ikke-vestlig oprindelse er i gang med en ungdomsuddannelse eller videregående uddannelse. Dette er 5,4 pct. point mere end den tilsvarende andel af kvinder med dansk oprindelse.

Link: https://integrationsbarometer.dk/tal-og-analyser/uddannelse

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gammel Dansk

@Thomas Sneum,

I forbindelse med de seneste års økonomiske opsving (før corona), er der rigtigt nok kommet flere efterkommere af ikke-vestlige indvandrere i arbejde - som forventet.

Men generelt halter ikke-vestlige indvandrere stadig langt efter danskere, når det gælder uddannelse og job. Et meget stort antal er på passiv forsørgelse betalt af skatteyderne.

"Tal fra Danmarks Statistik viser, at jubelhistorierne er falske."

https://denkorteavis.dk/2019/nye-tal-viser-at-jubelhistorierne-om-indvandrere-i-uddannelse-og-arbejde-er-falske-danske-skatteydere-betaler-for-fiaskoen/

Jeg ser, du har dine udregninger fra Mattias Tesfayes ministerium.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 4 minutter siden, Gammel Dansk skrev:

@Thomas Sneum,

I forbindelse med de seneste års økonomiske opsving (før corona), er der rigtigt nok kommet flere efterkommere af ikke-vestlige indvandrere i arbejde - som forventet.

Men generelt halter ikke-vestlige indvandrere stadig langt efter danskere, når det gælder uddannelse og job. Et meget stort antal er på passiv forsørgelse betalt af skatteyderne.

"Tal fra Danmarks Statistik viser, at jubelhistorierne er falske."

https://denkorteavis.dk/2019/nye-tal-viser-at-jubelhistorierne-om-indvandrere-i-uddannelse-og-arbejde-er-falske-danske-skatteydere-betaler-for-fiaskoen/

Jeg ser, du har dine udregninger fra Mattias Tesfayes ministerium.

Vi taler om uddannelse og her er der fremgang på alle hylder.

Men yes... der er også fremgang på jobsiden. Det er dog givet at mange jobs, har været jobs som er meget følsomme over for økonomiske udsving i samfundet. Så i nedgangstider, vil de også rammes hårdere. Den gode nyhed er at også dette ændrer sig med den stigende uddannelse. :gogo:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...