Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Gammel Dansk

Efter 2 år: Skal tildækningsforbuddet bevares?

Recommended Posts

OleS
For 16 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Siger du at private foreninger ikke selv må bestemme om mænd og kvinder skal være adskilte - har du også noget imod kvindehjem i samfundet.. eller mandeloger osv. Eller er det alene muslimer?

Nu tror jeg godt du ved hvad der menes, men vi kan jo tærske langhalm på formuleringer. 

Men utrolig mange ting anser jeg som særrettigheder for indvandrer.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arend

For 18 minutter siden, OleS skrev:

Nu tror jeg godt du ved hvad der menes, men vi kan jo tærske langhalm på formuleringer. 

Du kan tro, hvad du vil :)

Jyske Lov blev givet i Vordingborg i marts 1241 af Valdemar Sejr, som skrev i fortalen: "Det er kongens og landets høvdingers opgave at overvåge domme og gøre ret og frelse dem, der tvinges med uret, såsom enker og værgeløse børn, pilgrimme og udlændinge og fattige - dem overgår der tiest uret ..."

Problemet er sådan set, at jeg hele tiden bliver beskyldt for at gå ind for indvandring, selvom jeg ikke gør det, men bare ønsker at alle skal behandles grundlovsmæssigt korrekt i retssamfundet.

- og jeg kan indse, at indvandrerne ikke bliver smidt ud.

Vi kan lige så godt lære at leve med det.

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
1 time siden, Gammel Dansk skrev:

Tager man nu Rådhuspladsen - jeg ved ikke hvor "privat", det var at afholde fællesbøn og hyldest til en afdød islamist dér - så er det, der generer mig, at man i den danske hovedstad propaganderer for et politisk system, der for mig er lige så modbydeligt som nazismen og kommunismen.

Det samme med det islamiske tørklæde. Det symboliserer noget, som er decideret i modstrid med vores demokrati og kristne værdigrundlag. Kvindeundertrykkelse. Grunden til, at nogen som helst - herunder du, Thomas Sneum - finder det mærkeligt i dag, er, at kulturradikalismen har fået indoktrineret i et par generationer nu, at "alle har rettigheder til alt i Danmark."

Vi er nogle stykker, der mener at Danmark er danskernes, og at muslimernes demonstrationer godt kunne undværes. Der er jo altid dtte med ..lugten i bageriet, ikke?

Muslimer kan sagtens være lige så danske som du og jeg. Desuden lever langt hovedparten af muslimer fint i demokratiet.

Måske burde du ikke hetze alle muslimer. Det er tydeligt at du dømmer dem på et fejlagtigt grundlag.

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
1 time siden, OleS skrev:

Hvilke "rettigheder"?

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
passiv
For 2 timer siden, ThomasSneum skrev:

Hvor er der kønsadskillelse til møder?

Og har svømmehaller ikke altid været kønsadskilt :gruble:

Så vidt jeg ved er det kun baderummene der er kønsadskilt. :wave2: 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 1 minut siden, passiv skrev:

Så vidt jeg ved er det kun baderummene der er kønsadskilt. :wave2: 

Nej hvor er vi heldigt, tænk sig at være sammen med kvinder i bade værelset 🤪

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 3 timer siden, Gammel Dansk skrev:

Nu håber jeg ikke, følgende vil blive betragtet som et sidespor, men jeg har tit og ofte tænkt på, når de mange kvindeundertrykkende ting ved islam debatteres, at man sjældent hører en lyd til de nu ældre 'rødstrømper', dem der kæmpede for 'kvindesagen', 'frigørelsen' osv. i 1960'erne og -70'erne. Har I også lagt mærke til, at de fleste af dem er musestille?

De havde ikke forudset, at de ville blive stillet overfor en totalitær, aggressiv lovreligion i Danmark, som hvad kvindeundertrykkelse angår, siger spar 2 til alt, hvad de sagde, at de kæmpede imod for 40-50 år siden. Der er hæderlige undtagelser som Karen Jespersen og Ulla Dahlerup, men de andre - sssh ....

Var det ellers ikke de typer, der burde stå forrest i kampen for kvinders frihed fra sharia-tyranniet?

Nej det mener jeg ikke, muslimske kvinder må selv tage kampen op og kæmpe for de friheder, de selv ønsker at få.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 1 minut siden, dewey skrev:

Nej det mener jeg ikke, muslimske kvinder må selv tage kampen op og kæmpe for de friheder, de selv ønsker at få.

Det kommer nok aldrig til at ske, de lever stadigvæk i et mans domineret verden uden rettigheder

• Synes godt om 1
  • Ked 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 12 timer siden, Jojojo skrev:

Det kommer nok aldrig til at ske, de lever stadigvæk i et mans domineret verden uden rettigheder

Det ved jeg nu ikke, om du har helt ret i, i Oman har kvinderne da kæmpet sig til friheder.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
Skrevet (redigeret)
For 2 timer siden, dewey skrev:

Det ved jeg nu ikke, om du har helt ret i, i Oman har kvinderne da kæmpet sig til friheder.

På den måde har jeg ikke ret, men jeg gik ud fra vi skrev om de Muslimske kvinder herhjemme. 😔

Redigeret af Jojojo

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...