Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Forsvarsadvokat

Udlændinge rejser hjem for dine penge!

Recommended Posts

Arend

For 15 minutter siden, Klondyke Carl skrev:

Det er sjovt nok fuldstændigt, ligesom jeg har det med medier som DR2, P1, Politiken, Ekstra Bladet m.fl.

Jeg er ikke i besiddelse af Finansministeriets udregninger inkl. bilag, men så dem gerne fremlagt. Så må det vel komme frem, hvad Asger Aamund mente, ikke? Og Aamund - ham regner jeg for at være både seriøs, klog og vidende. Det er nu snart et halvt år siden, han holdt sit Helsingør-foredrag. Tror du ikke, han for længst ville have været hængt ud, hvis det han påstod ikke var sandt? Det tror jeg. Men der har bare været utroligt stille .... 😉

Så kom der endnu et tal

Vi tror bare, at den indvandrerkritiske fløj er forvirret, fordi vi ser så forskellige tal på, hvad indvandringen koster.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 27 minutter siden, Klondyke Carl skrev:

Det er sjovt nok fuldstændigt, ligesom jeg har det med medier som DR2, P1, Politiken, Ekstra Bladet m.fl.

Jeg er ikke i besiddelse af Finansministeriets udregninger inkl. bilag, men så dem gerne fremlagt. Så må det vel komme frem, hvad Asger Aamund mente, ikke? Og Aamund - ham regner jeg for at være både seriøs, klog og vidende. Det er nu snart et halvt år siden, han holdt sit Helsingør-foredrag. Tror du ikke, han for længst ville have været hængt ud, hvis det han påstod ikke var sandt? Det tror jeg. Men der har bare været utroligt stille .... 😉

Måske er det allerede.. 
Du læser jo ikke nyheder. 🤣

Jeg er helt bekendte med "jeres" holdninger til stortset alt som er under pressenævnet - det kan jo undre at I ikke kan lide de pressetiske regler. Jeg holder mig til de medier som bliver holdt i ørene for det de skriver. Det anden er jo sårn lidt som at stikke en finger i luften.  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jagerpiloten
Skrevet (redigeret)
For 1 time siden, Klondyke Carl skrev:

I 2018, da de 33 milliarder kom frem - til manges bestyrtelse - rettede daværende finansminister Kristian Jensen (V) det til 36 milliarder. Men meget værre og vildere er, at det reelle tal skal være 78 milliarder kroner. Det siger finansmanden Asger Aamund i hvert fald i et foredrag, han holdt i Helsingør Domkirke i januar i år:

https://newspeek.info/asger-aamund-i-helsingoer-domkirke/

I videoens første del, fortæller han, at den ikke-vestlige indvandring koster 78 mia. årligt. Tre gange Danmarks forsvarsbudget. Det skal kunne findes i bilagene i Finansministeriets egen opgørelse.

Asger Aamund er jo ikke just tabt bag en vogn angående tal, men da han politisk har de "forkerte" meninger, har tallet 78 ikke været skreget ud på avisforsiderne.

Hvem herinde finder først de omtalte bilag med udregningerne? Eller er det nu, der bliver stille som i et kapel?  😏

Man skal have fat i Finansministeriets økonomiske analyse fra april 2017, bilag 3, tabel 1.

Der kan man bl.a. læse, at:

Udgiften til ikke-vestlige indvandrere udgør 55 mia. kr. pr. år/til efterkommerne 23 mia. kr. pr. år.

Så er det overkommeligt at lægge 55 og 23 sammen - så får man Asger Aamunds facit. 🙂

Klart nok, at der har været meget forvirring omkring, hvad indvandringen koster Danmark, men hvem mon det er, der har størst interesse i at forvirre og tilsløre? Prøv eventuelt at læse, hvad de skribenter herinde, der er mest glade for ikke-vestlig indvandring skriver ....

Og så lever den med at vaske efterkommere om til "danskere" og lignende tricks også i værste velgående. Sådan er det. Som tommelfingerregel kan du regne med, at det koster styrtende med penge - penge, der kunne have været brugt på velfærd - læs: plejehjem/ældre/sundhedssektoren, uddannelse til vores børn/børnebørn o.m.mere - alt det skiftende regeringer i 30 år har sagt, at der "ikke er råd til". Det er kun, når vi (uden at være spurgt) er blevet belemret med modtagelse af hundredetusinder af islamiske indvandrere, at Danmark pludselig er et af verdens rigeste lande!

Redigeret af Jagerpiloten
  • Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arend

For 15 minutter siden, Jagerpiloten skrev:

Man skal have fat i Finansministeriets økonomiske analyse fra april 2017, bilag 3, tabel 1.

Udgiften til ikke-vestlige indvandrere udgør 55 mia. kr. pr. år/til efterkommerne 23 mia. kr. pr. år.

Så er det overkommeligt at lægge 55 og 23 sammen - så får man Asger Aamunds facit. 🙂

https://www.altinget.dk/misc/indvandreres-nettobidrag-til-de-offentlige-finanser.pdf

Klart nok, at der har været meget forvirring omkring, hvad indvandringen koster Danmark, men hvem mon det er, der har størst interesse i at forvirre og tilsløre? Prøv eventuelt at læse, hvad de skribenter herinde, der er mest glade for ikke-vestlig indvandring skriver ....

Og så lever den med at vaske efterkommere om til "danskere" og lignende tricks også i værste velgående. Sådan er det. Som tommelfingerregel kan du regne med, at det koster styrtende med penge - penge, der kunne have været brugt på velfærd - læs: plejehjem/ældre/sundhedssektoren, uddannelse til vores børn/børnebørn o.m.mere - alt det skiftende regeringer i 30 år har sagt, at der "ikke er råd til". Det er kun, når vi (uden at være spurgt) er blevet belemret med modtagelse af hundredetusinder af islamiske indvandrere, at Danmark pludselig er et af verdens rigeste lande!

Du holder dig vist ikke helt til sandheden.

Jeg ønsker ihvertfald ikke indvandring, og det har jeg aldrig gjort.

Indvandrerne er ikke blevet inviteret, så de er ikke kommet hertil, fordi nogen går ind for indvandring. Indvandringen er nærmere en konsekvens af Danmarks udenrigspolitik herunder ikke mindst medlemskabet af EU.

Der er i dag et stort flertal for medlemskabet af EU - og jeg vil gerne have, at du er ærlig og indser, at Enhedslisten har været det eneste ægte modstanderparti i folketinget af EU gennem de sidste mange år - og at du holder op med at give de forkerte skylden for indvandringen.

Enhedslisten er mine politiske modstandere, men jeg er tilhænger af ærlighed.

Vi kan ikke gå enegang, så længe vi rent politisk er en integreret del af Europa. Det er bare ikke muligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
For 20 minutter siden, Arend skrev:

Den indvandrerkritisk fløj har deres egne udregninger af, hvad indvandringen koster, og det svinger, som den opmærksomme iagttager må have bemærket, en del her i tråden.

Nogen indvandrerkritiske mener, at de ikke vestlige indvandrere koster 33 mia. kroner. En anden indvandrerkritisk mener, at de ikke vestlige indvandrer koster 50-100 milliarder kroner. En tredje mener, at de ikke vestlige indvandrere koster 78 milliarder kroner. Der er endda en som mener, at udgiften må være over 600 milliarder kroner (godt nok i norsk valuta som "kun" er 416 milliarder kroner i dansk valuta).

Sådan ser det ud, når de indvandrerkritiske er enige - så det kan ikke undre - at de har så svært ved at slå igennem politisk.

Det virker godt nok ikke troværdigt :) 

Det er lidt det samme, når konspirationsteoretikere diskutere Bin Laden. De kan heller ikke blive enig om, hvorvidt han er død, levende, døde i 2011, eller var død længe før eller om han overhovedet eksisterede eller bare var amerikansk agent.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arend

For 22 minutter siden, homofaber skrev:

Det er lidt det samme, når konspirationsteoretikere diskutere Bin Laden. De kan heller ikke blive enig om, hvorvidt han er død, levende, døde i 2011, eller var død længe før eller om han overhovedet eksisterede eller bare var amerikansk agent.

Det havde været befriende, hvis de havde haft et politisk projekt, og ikke bare var imod det bestående samfund.

Det er som om de kappes om at være mest imod.

Havde de gået ind for noget, var der noget at debattere - for som det er nu, handler det mest om at være uenige.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Da jeg var barn/ ung, flytte der en familie fra Argentina ind ved siden af mig. De havde 2 piger med, den ældste på samme alder som mig. Derkom vi også til at gå i samme klasse i skolen. Begge pigerne lærte noget nær perfekt dansk inden for 1 år. Og så var hun hammerlækker.

Og da vi endelig kom ud af skolen, var de begge fuldstændigt som alle andre danskere. Videre i uddannelse osv osv. Endda vist endda ret høje uddannelser, på universitet i Kbh eller lign.

Der blev dog primært talt spansk i hjemmet, da forældrene var ret ringe til dansk - i al fald MEGET længere om at lære det. Men trods det havde de da jobs, boede på en helt alm villavej i ejerbolig osv.

Nu ved jeg ikke lige om et land som Argentina hører under det man kalder "Vestlig, eller ikke-vestlig" indvandring, med vestlig indvandring menes der vel primært fra andre europæiske lande + nordamerika ?

Men er den så et samfundsproblem som koster en masse penge, og slet ikke burde være her? Jeg kender i øvrigt også en anden familie, som i øvrigt boede på selvsamme Villa vej, bare med 2 drenge, som kom fra Jamaica. De har også klaret sig fint i skolen, dog ikke SÅ fint som de 2 føromtalte piger. Men de har da jobs, og laver ikke kriminalitet.

Mig bekendt er der ikke erklæret krig i nogle af de to lande, så de kan vel ikke være kommet som flygninge?

Er det så også sådan nogle vi ikke vil have til Danmark? Selvom de tydeligvis bidrager godt til Statskassen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 2 timer siden, Jagerpiloten skrev:

Det er bare ikke korrekt. 

Ikke-vestlig indvandring koster de offentlige finanser 33 milliarder kroner

Ikke-vestlige indvandrere og efterkommere indebærer i 2017 en nettoudgift for de offentlige finanser på 33 milliarder kroner, viser en ny analyse fra Finansministeriet. Året før var udgiften 37 milliarder.

Dermed er nettoudgiften for denne gruppe faldet med omkring fire milliarder kroner i forhold til året før. Det skyldes blandt andet en stigning i beskæftigelsen og færre nytilkomne asylansøgere.

image.png

https://uim.dk/nyheder/ikke-vestlig-indvandring-koster-de-offentlige-finanser-33-milliarder-kroner

https://fm.dk/udgivelser/2020/juni/oekonomisk-analyse-indvandreres-nettobidrag-til-de-offentlige-finanser-i-2017/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Inger Hansen
For 23 timer siden, Klondyke Carl skrev:

I 2018, da de 33 milliarder kom frem - til manges bestyrtelse - rettede daværende finansminister Kristian Jensen (V) det til 36 milliarder. Men meget værre og vildere er, at det reelle tal skal være 78 milliarder kroner. Det siger finansmanden Asger Aamund i hvert fald i et foredrag, han holdt i Helsingør Domkirke i januar i år:

https://newspeek.info/asger-aamund-i-helsingoer-domkirke/

I videoens første del, fortæller han, at den ikke-vestlige indvandring koster 78 mia. årligt. Tre gange Danmarks forsvarsbudget. Det skal kunne findes i bilagene i Finansministeriets egen opgørelse.

Asger Aamund er jo ikke just tabt bag en vogn angående tal, men da han politisk har de "forkerte" meninger, har tallet 78 ikke været skreget ud på avisforsiderne.

Hvem herinde finder først de omtalte bilag med udregningerne? Eller er det nu, der bliver stille som i et kapel?  😏

Der bliver opgivet netto, ingen af de andre udgifter har man modregnet indbetalt skal fir at pynte på udbetalinger til overførselsindkomst.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...