Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Forsvarsadvokat

Udlændinge rejser hjem for dine penge!

Recommended Posts

Ubeskriveligt
For 12 minutter siden, Forsvarsadvokat skrev:

Ja hvor meget bedre velfærd kunne man ikke have fået for de penge til etniske danskere, i en tid hvor den ene plejehjems skandale efter den andet ser dagens lys?

Ja, man kan få en del ekstra velfærd for 33 milliarder kr om året. Tallet for udgifter til ikke-vestlig indvandring var for øvrigt 37 milliarder året i forvejen.

De mange milliarder ville kunne give et kvalitetsløft på plejehjemmene såvel som sygehusene, som man aldrig havde set før i dansk historie. Desværre vælger man at bruge de mange milliarder hvert år på ikke-vestlig indvandring i stedet.

Sørgeligt men sandt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arend
For 5 minutter siden, Inger Hansen skrev:

Smart at oplyse netto. 

Og så kun udgifterne til deres forsørgelse. 

Norges beregning viste 600 mia årlig, så mange flere har de ikke. 

Så når alle udgifter er medregnet, er de reelle tal her sikker 200 mia eller mere.

De tør ikke oplyse det.

For fire år siden skrev pressen:

Norge risikerer at ende med en flygtningeregning på 600 milliarder

På langt sigt kan de samlede udgifter til flygtninge ende på flere hundrede milliarder, viser tv-stationen NRK's tal

Det betød jo ikke i 2016, at Norge har beregnet udgifterne til 600 milliarder - eller blot flere hundrede milliarder (som der også står) - og det gør det da slet ikke i dag, hvor de 600 millioner er blevet glemt af alle andre end dem, der kan huske overskrifterne for 4 år siden (fordi overskriften gjorde et uudslettelig indtryk på dem).

Det er selvfølgelig umuligt at finde disse beregningerne over udgifterne i dag, for de har aldrig eksisteret som fakta men som en frygt for, hvad der kunne ske i fremtiden.

Det er et glimrende eksempel på, hvordan de falske tal opstår, men det er umuligt at korrigere dem - fordi en gruppe er gået i selvsving - og poster den forkerte oplysning igen og igen uden dokumentation.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arend

For 10 minutter siden, Ubeskriveligt skrev:

Ja, man kan få en del ekstra velfærd for 33 milliarder kr om året. Tallet for udgifter til ikke-vestlig indvandring var for øvrigt 37 milliarder året i forvejen.

De mange milliarder ville kunne give et kvalitetsløft på plejehjemmene såvel som sygehusene, som man aldrig havde set før i dansk historie. Desværre vælger man at bruge de mange milliarder hvert år på ikke-vestlig indvandring i stedet.

Sørgeligt men sandt.

Jeg synes ikke, det er sørgeligt, at udgifterne til ikke-vestlig indvandring faldt med 4 milliarder kroner fra 2016 til 2017.

Det kan derfor rent logisk også være faldet siden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
1 time siden, Ubeskriveligt skrev:

Den officielle beregning lyder på 33 milliarder kr pr år som er nettoudgiften ved indvandring fra ikke-vestlige lande. På 10 år er der 330 milliarder kr. just saying.

https://uim.dk/nyheder/ikke-vestlig-indvandring-koster-de-offentlige-finanser-33-milliarder-kroner

I 2018, da de 33 milliarder kom frem - til manges bestyrtelse - rettede daværende finansminister Kristian Jensen (V) det til 36 milliarder. Men meget værre og vildere er, at det reelle tal skal være 78 milliarder kroner. Det siger finansmanden Asger Aamund i hvert fald i et foredrag, han holdt i Helsingør Domkirke i januar i år:

https://newspeek.info/asger-aamund-i-helsingoer-domkirke/

I videoens første del, fortæller han, at den ikke-vestlige indvandring koster 78 mia. årligt. Tre gange Danmarks forsvarsbudget. Det skal kunne findes i bilagene i Finansministeriets egen opgørelse.

Asger Aamund er jo ikke just tabt bag en vogn angående tal, men da han politisk har de "forkerte" meninger, har tallet 78 ikke været skreget ud på avisforsiderne.

Hvem herinde finder først de omtalte bilag med udregningerne? Eller er det nu, der bliver stille som i et kapel?  😏

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 2 timer siden, ThomasSneum skrev:

Uden indvandring stod vi med massive problemer på manglende arbejdskraft. Det har været en af grundforudsætningerne for vores vækst.

Du taler om indvandrere, som kommer ind på arbejdsmarkedet. Jeg tror, at når vi taler om problemer med indvandringen, tænkes der nok snarere på de mange, der ikke bidrager til samfundet. Og den vækst, der tales så meget om, synes jeg ikke rigtigt, at vi har kunnet se give afkast på velfærdsområdet. Hvis der er så meget vækst, som I siger, hvorfor skæres der så hele tiden ned på velfærden?

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arend
For 5 minutter siden, Lucianone skrev:

Du taler om indvandrere, som kommer ind på arbejdsmarkedet. Jeg tror, at når vi taler om problemer med indvandringen, tænkes der nok snarere på de mange, der ikke bidrager til samfundet. Og den vækst, der tales så meget om, synes jeg ikke rigtigt, at vi har kunnet se give afkast på velfærdsområdet. Hvis der er så meget vækst, som I siger, hvorfor skæres der så hele tiden ned på velfærden?

Det forstår jeg ikke et ord af. Man bestemmer da selv, hvad man bruger sine penge til.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 10 minutter siden, Lucianone skrev:

??

Hvem er efterhånden hovedparten af de ansatte i ældreplejen, rengøring, renovation osv. osv. 

Man forsøger at "effektviserer" velfærden, fordi vi bliver flere og flere behandlingskrævende og ældre, til færre arbejdere. Men også her reddes vores røv bla. af indvandring. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 16 minutter siden, Klondyke Carl skrev:

I 2018, da de 33 milliarder kom frem - til manges bestyrtelse - rettede daværende finansminister Kristian Jensen (V) det til 36 milliarder. Men meget værre og vildere er, at det reelle tal skal være 78 milliarder kroner. Det siger finansmanden Asger Aamund i hvert fald i et foredrag, han holdt i Helsingør Domkirke i januar i år:

https://newspeek.info/asger-aamund-i-helsingoer-domkirke/

I videoens første del, fortæller han, at den ikke-vestlige indvandring koster 78 mia. årligt. Tre gange Danmarks forsvarsbudget. Det skal kunne findes i bilagene i Finansministeriets egen opgørelse.

Asger Aamund er jo ikke just tabt bag en vogn angående tal, men da han politisk har de "forkerte" meninger, har tallet 78 ikke været skreget ud på avisforsiderne.

Hvem herinde finder først de omtalte bilag med udregningerne? Eller er det nu, der bliver stille som i et kapel?  😏

Newspeek og DKA betegner jeg ikke som seriøse kilder. Men de forklare en del om det "mørkesyn" i fremlægger. ;)

Jeg kan ikke finde udregningsfejl i de offentlige rapporter. Kunne du ikke lige pege dem ud for mig?

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arend

Den indvandrerkritisk fløj har deres egne udregninger af, hvad indvandringen koster - og det svinger, som den opmærksomme iagttager må have bemærket, en del her i tråden.

Nogen indvandrerkritiske mener, at de ikke vestlige indvandrere koster 33 mia. kroner. En anden indvandrerkritisk mener, at de ikke vestlige indvandrere koster 50-100 milliarder kroner. En tredje mener, at de ikke vestlige indvandrere koster 78 milliarder kroner. Der er endda en som mener, at udgiften må være over 600 milliarder kroner (godt nok i norsk valuta som "kun" er 416 milliarder kroner i dansk valuta).

Sådan ser det ud, når de indvandrerkritiske er enige - så det kan ikke undre - at de har så svært ved at slå igennem politisk.

Det virker godt nok ikke troværdigt :) 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 6 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Newspeek og DKA betegner jeg ikke som seriøse kilder. Men de forklare en del om det "mørkesyn" i fremlægger. ;)

Jeg kan ikke finde udregningsfejl i de offentlige rapporter. Kunne du ikke lige pege dem ud for mig?

Det er sjovt nok fuldstændigt, ligesom jeg har det med medier som DR2, P1, Politiken, Ekstra Bladet m.fl.

Jeg er ikke i besiddelse af Finansministeriets udregninger inkl. bilag, men så dem gerne fremlagt. Så må det vel komme frem, hvad Asger Aamund mente, ikke? Og Aamund - ham regner jeg for at være både seriøs, klog og vidende. Det er nu snart et halvt år siden, han holdt sit Helsingør-foredrag. Tror du ikke, han for længst ville have været hængt ud, hvis det han påstod ikke var sandt? Det tror jeg. Men der har bare været utroligt stille .... 😉

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...