Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
snoozz

At købe et hus...!

Recommended Posts

snoozz

Fik lige lyst til at fortælle om mine forældres køb af hus.

De havde længe haft sommerhus i området, som de dog ikke boede i permanent. Det betød fx at jeg sommetider kunne låne det en weekend eller lign, og fx tage en pige med derud gg.

Nå ikke det vigtige ved det, de ville gerne bo permanent i området så de så efter noget helårs. Det fandt de så også. Men i form af en bolig fra ca 1960. Men grunden lå NÆSTEN perfekt. i 2. række til vandet, dog uden at koste millioner alene pga af beliggenheden.

Så kommer udfordringerne: Ingen af os er tømrer, VVSér, eller elektriker, men vi skulle fjerne hele det eksisterende hus og bygge et helt nyt. Det eksisterende var dels gammelt, men også decideret farligt. Fx da vi pillede det fra hinanden fandt vi flere kortsluttede el-installationer, om meget let kunne have udløst en brand !

Nå men jeg havde et "lod" i det, fordi mine forældre dermed ville flytte fra mit eget barndomshjem, hvilket ville passe fint til mig, nu jeg havde fået et barn, og måske et mere på vej - så det række hus på 65 m2 vi boede i var måske lige.... sådan småt nok... 130 m2 var mere passende...

Så når jeg havde tid og lyst, og måske endda en ven med tid og lyst til det, så hjalp vi. Altså dels med at fjerne det eksisterende hus... Kræver ikke de store forudsætninger at gå amok med en stor hammer GG.... og del at opføre et helt nyt hus.,

Det tog omkring 2 år  altså fra grunden omrindeligt blev købt, til der stod et indflytningsklart /beboeligt hus.

Og selv om jeg på ingen måder er håndværker selv, kan man altid hjælpe med noget. Slå et søm i, eller køre skrald væk jo.

Det betød så at mit barndomshjem blev ledigt, og jeg kunne dermed flytte med min kæreste og barn derhen.

Det blev dog en ret kort fornøjelse, for 6 mdr senere fandt jeg ud af at min kæreste var mig utro, og faktisk gravid med en anden!

Så må man ligesom "forfra", tilbage i en lille lejlighed, ud med hende, og ja, et helt andet liv helt grundlæggende.

Helt tilfældigt manglede min storebror også et sted at bo, så han kunne umiddelbare overtage det ;) Så mine forældre led ingen nød af den grund, bare med et andet "fortegn" på hvem der betaler huslejen. ;)

Nu bor jeg et sted som hører under en landsdækkende "organisation", altså der har lejemål i hele landet, og der er dermed ingen personlige interesser. Det synes jeg er godt. Selvom det måske er en tand for dyrt. Men jeg kunne ikke finde noget bedre.

Faktisk var jeg hjemløs i 10 mdr (ja herunder på forsorgshjem/hjemløsehjem) inden jeg fandt det - faktisk var de klar til at sende mig på plejehjem 1 uge inden jeg endelig fandt dette sted ;)

God lørdag !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...