Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
snoozz

Skrigende børn ?

Recommended Posts

snoozz

Har vist haft emnet oppe før, men nu er den gal igen !

HVad gør man ved skrigende børn ?

Altså børn som larmer så vildt, at man tror der er ved at blive begået et mord eller voldtægt ?

De starter gerne ved daggry, ala ca kl 7 om morgenen, og så helt indtil aftensmad ala kl 18-19 stykker.

Det er helt tydeligt at deres forældre ikke gider høre på dem, og derfor de sender dem "ud at lege", så så bare forstyrrer alle andre beboere i området...!

Børn skal have lov til at lege ja, men ikke så meget at det gør fysisk onde i ens ører, og forstyrrer nattesøvnen !

Omvendt vil jeg heller ikke være så drastisk at henvende mig direkte til børne og sige "hold så kæft" - i kan sagtens spille fodbold eller lege "fanger" uden at skrige helt vildt ?

Der er tale om piger som er hvad jeg anslår til at være mellem 4 og 7 år gamle. Så de fatter nok ikke "voksenproblemer".

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac

Er det skrig i forbindelse med leg eller er det gråd?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Det er skrig i forbindelse med leg er mit indtryk ;)

Jeg kan ikke fysisk se dem fra min lejlighed af, men det lyder ikke som gråd-skrig.

Men altså hvis man får sig en morfar eller bare sover længe en søndag, eller whatever, så vækkes man ikke fordi man fx skal tisse, eller er sulten, men af skrigende piger som skriger så højt at det gør ondt i ens ører selvom de jo er 50 meter væk. Altså jeg har boet mange forskeligge steder... og jeg har aldrig før oplevet piger omkring 3-8 år skrige SÅ højt.

Ikke engang min egen datter!

Jeg har lidt på fornemmelsen at deres forældre sender dem "ud og lege" netop for i det mindste at begrænse støje indenfor hos dem selv, men dermed forpeste alle os andres !

Ved der er regler om høj musik og anden støjende adfærd, men ved ikke om der er nogen der gælder for babyer/småbørn?

Det er også lidt svært at forklare en 2-3 årig pige at når hun SKRIGER, så forstyrrer hun omkring 200 personer. Herunder, mange ældre eller alvorligt syge som mest af alle har brug for RO.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 10 timer siden, snoozz skrev:

Det er også lidt svært at forklare en 2-3 årig pige at når hun SKRIGER, så forstyrrer hun omkring 200 personer. Herunder, mange ældre eller alvorligt syge som mest af alle har brug for RO.

Ja, det kan man nok ikke forklare en 2-3 årig, men man kan godt lære et barn, at det skal stoppe med det skrigeri.:cool:

I tidens løb har jeg selv oplevet små piger, der skriger når de er ude og lege, og hver eneste gang har det været piger med en anden etnisk baggrund end dansk. Og ja, det er p*sse irriterende at høre på. Jeg har for nylig oplevet det hvor jeg bor nu, det foregik på en græsplæne lige foran min lejlighed, og få meter fra pigen opholdt sig 2 voksne kvinder, hvor jeg formoder den ene var mor til barnet, og ingen af dem gjorde sig den ulejlighed, at bede pigen om, at stoppe med skrigeriet. Måske er det noget kulturelt, men jeg ved det ikke.

Min egen datter var noget ældre da hun og nogle veninder havde gang i noget skrigeri foran vinduerne, hun blev kaldt ind og fik at vide, at hvis hun ville være ude og lege, så skulle hun stoppe med det skrigeri. Jeg hørte ikke mere skrigeri.

Medmindre du vil gå i dialog med forældrene, og forklare dem, at det er uhensigtsmæssigt med det skrigeri når mennesker bor så tæt, som man gør i boligblokke, så kan du nok ikke gøre ret meget andet end, at glæde dig over, at det oftest stopper efter et par år.:unsure::wacko:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kaslejne

Tænker det er ret normalt at børn skriger/larmer. 

Her bor vi desværre i tæt bebyggelse og mine unger elsker at lege ude, så her er det ikke for at "sende dem ud og larme" men fordi de gerne vil lege ude. 

Synes dog at man bør holde dem inde til 8:30/9:00 i weekenden af hensyn (hvilket der også står i mange ordensrelementer, har I ikke sådan et?), for ellers ville jeg snakke med forældrene om at vente med at sende den ud til 8-9 tiden istedet for kl 7, men ellers tænker jeg ikke der er meget at gøre. Børn er jo børn 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone

Her, hvor jeg bor, er der ingen skrigende unger. De eneste børn er naboens to piger i 8-10 års-alderen. Men dem har han kun hveranden weekend, da han er skilt. Så det er til at overkomme. De er i øvrigt også rimeligt stille og rolige og skriger ikke.

Men ellers undgår jeg gerne steder som f.eks. Jensens Bøfhus, hvor der næsten altid er skrigende småkravl. Og jeg har svært ved at klare småbørns skrigeri. Det må være et helvede at være forældre til sådanne omvandrende skrigemåger...men okay, vi har vel alle været små engang he he (jeg mener dog ikke at erindre, at jeg selv nogensinde har været en skrigehals - men måske kan jeg netop blot ikke erindre det).

Den værste skrigeunge, jeg har mødt, var dog en dreng på hele 12 år. Stor dreng til at være en skrigeunge! Det var, da jeg selv var 13 år. Han var en, jeg gik i klasse med og han var ret adfærdsvanskelig. Og selvom han var 12, skreg han nogle gange som et lille barn. Sådan helt hysterisk og babu-babu-ambulance agtigt he he. De fandt vist nok ud af, at han havde såkaldt DAMP. Så han kunne ikke rigtigt være rolig og var meget hysterisk og opfarende. Også aggressiv og voldelig og ville tit slås. Men de voksne satte ham sammen med mig i klassen, fordi de fandt ud af, at det var, når han var sammen med mig, at han var mest rolig. De sagde, at jeg havde en god indflydelse på ham. Så jeg blev tvunget til at være sidekammerat med ham i et helt år. Men nu var han så heller ikke så slem, når jeg var sammen med ham. Sikkert fordi jeg altid har været ret rolig og kosmisk anlagt, så jeg får tit at vide at jeg er god til at få folk til at slappe af. Men overfor de voksne lærere og pædagoger var han ret vild. Spyttede efter dem. Råbte og skreg efter dem. Slog dem o.s.v. Men mig gjorde han aldrig noget. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Jeg har fundet en ret effektiv, men også harmøs metode.

Købe en pose vand balloner, og så kaste dem efter børnene. Her fra 2. sal, kan de næppe kaste tilbage. Så vil de pludseligt hjem/ind og have tørt tøj på. Uden man fysisk skader dem eller råber af dem (som så bare ville skabe endnu mere larm jo ). Jeg har lige fået 5 børn ind der skreg så højt at det gjorde ondt i ørerne !

Fordelen er, at fra anden sal, så kan ingen nå at se hvor den vandballon kom fra, så ungerne kan ikke bare løbe hjem til deres forældre og sige, "DET VAR HAM DER::::!!!"

• Wow 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Wizcarlo

Når der er sådan noget her, går jeg ned og sniger mig rundt inde i skyggen. Når der så er sådan en skrigeunge der går lidt afsides, er jeg hurtig. Jeg griber ungen, tager den mey ned i kældren og gør noget effektivt for at lære ungen at lade være med det skrigeri.

Jeg gad vide hvad forældrende vil synes om, hvordan jeg har lært deres unger at lade være med alt det skrigeri?

Carlo

• Vred 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Haha det lyder effektivt !

Duer bare ikke rigtigt her, for der er ikke rigtigt buske, eller træer eller ligne man kan "skjule sig i".

Dog har vi en vaskekælder, hvor man også har et rum selv, nok beregnet til cykler eller lign, jeg har aldrig brugt det. Men det ville sikkert være velegnet til at lokke teenagepiger med ned i. Undtagen om torsdagen. For der har vicecærten "kontortid" og hans kontor er netop i den kælder GG

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Wizcarlo
For 5 timer siden, snoozz skrev:

Haha det lyder effektivt !

Duer bare ikke rigtigt her, for der er ikke rigtigt buske, eller træer eller ligne man kan "skjule sig i".

Dog har vi en vaskekælder, hvor man også har et rum selv, nok beregnet til cykler eller lign, jeg har aldrig brugt det. Men det ville sikkert være velegnet til at lokke teenagepiger med ned i. Undtagen om torsdagen. For der har vicecærten "kontortid" og hans kontor er netop i den kælder GG

Jamen, en kælder er helt perfekt. Bare sige til ungen at der er en kattekilling dernede der trænger til deres hjælp. Så er det bare at følge efter og give dem deres beklomst. Som er både afstraffende og opdragende. Effektivt, men deres forældre vil måske synes noget andet.

Men hvad gør man så med hundeejere der lader deres hunde stä og hyle uden for butikken, mens de selv er inde og handle?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...