Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
snoozz

Glemt i Plejehjems-debatten !

Recommended Posts

snoozz

Der debatteres for tiden vildt og "blodigt" og forholdene på landets pleje hjem for ældre. Hvilket også er relevant nok, for det lader meget tilbage at ønske.

Man glemmer bare en del: Vil begrænse mig til 2 gange:

Plejeren skal i mange tilfælde bruge sin egen private bil, de er underbetalte og.....

2. Du har et dagligt Skema, du skal nå inden for X antal timer. Dvs selv hvis du oplever at en borger har brug for "lidt ekstra" fx hjælp med medicin, så MÅ du slet ikke lige bruge 10 min ekstra. !

Min eks er selv sådan en, så har førstehåndsviden. Hun har selv forladt borgere med lort i bleen, ikke fordi hun ikke ville skifte den, men fordi der var andre med større behov !

Planlægger selv at dø inden jeg får behov for den slags hjælp !...!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 12 timer siden, snoozz skrev:

Der debatteres for tiden vildt og "blodigt" og forholdene på landets pleje hjem for ældre. Hvilket også er relevant nok, for det lader meget tilbage at ønske.

Plejeren skal i mange tilfælde bruge sin egen private bil, de er underbetalte og.....

2. Du har et dagligt Skema, du skal nå inden for X antal timer. Dvs selv hvis du oplever at en borger har brug for "lidt ekstra" fx hjælp med medicin, så MÅ du slet ikke lige bruge 10 min ekstra. !

Min eks er selv sådan en, så har førstehåndsviden. Hun har selv forladt borgere med lort i bleen, ikke fordi hun ikke ville skifte den, men fordi der var andre med større behov !

Det vi så på tv var fra plejehjem, jeg går ikke ud fra, at de kører i bil mellem beboerne.

De er kommunalt ansat (går jeg ud fra), så mon ikke de får den overenskomstbestemte løn.:gruble:

Men jeg er ikke i tvivl om, at forholdene for de ansatte ikke er optimale, uanset om de er udkørende eller ej.

Problemet med, at "planlægge at dø" er, at man meget nemt kan ende med at blive plejekrævende, medmindre vi taler om reelt selvmord.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
OleS
For 14 timer siden, snoozz skrev:

Det du skriver om her er jo ikke hvad der sker på et plejehjem, men i hjemmeplejen som kan være både privat og offentlig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kajkajdetermig
For 20 timer siden, snoozz skrev:

Plejeren skal muligvis bruge sin egen cykel.

Men i den kommune hvor jeg bor, der har hjemmeplejen biler stillet til rådighed.

Det personale der arbejder op plejehjem, de har ikke noget at kører efter.

Som jeg så problemet, så er der tale om hævngerrigt personale som er blevet fornærmet over at de pårørende har påtalt personalets højrøvet omsorgssvigt.

Hvis Else havde været min pårørende, så kan de være glade for at Else ikke døde af at ligge med sin ble i mere end 24 timer.

Havde jeg været leder for de indebrændte kvinder, så kan jeg love for at de kom til at arbejde med Elses Tyndskid, som de selv har fremprovokeret.

Når de var færdige med det. Og vel at mærke Else overlevede, så ville der komme en sag om omsorgssvigt i forhold til den lugtende fod som personalet omtaler og væmmes ved, men intet gær for at hjælpe Else.

Det samme kan sige s om den 91 årige købmand, hvis pårørende også havde påtalt mangelful og ulækker omsorgssvigt fra personalets side.

Der er tale om hævngerrige ekstrem ringe personale, som med deres omsorgssvigt, burde blive dømt for planlagt uagtsomt drab.

Der er ikke langt fra den sygeplejerske på Lolland som også myrdede patienter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...