Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Gammel Dansk

Lars Hedegaards brev om den demokratiske debat

Recommended Posts

Gammel Dansk

"Hvis de bryder reglerne på de sociale medier og bliver slettet, er det ikke fordi de har de forkerte meninger. Det er fordi, de bryder reglerne."

Den bør vi vist lige lade stå lidt. 😂

Hvordan mon lige disse (korrekte) medier udformer deres regler? Og hvordan mon dem, der skal håndhæve, at reglerne bliver overholdt, opfatter dem? Sådan er det på de "sociale" medier. Vi kender alle eksempler på, hvordan det foregår ... (jeg nævner ingen navne.) 

Men det er godt, vi har de alternative medier, homofaber hader så indædt. Hedegaard har nok ret i, at det er dem, der svarer til besættelsestidens illegale presse.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gammel Dansk
For 5 timer siden, Arend skrev:

Det er et godt eksempel på, hvor forskruede mandens tekster er

Ytringsfriheden betyder ikke, at man ret til at komme på Facebook eller på TV2.

Man må selv sørge for at få sine ytringer ud, og det er der bedre muligheder for i dag, end der nogen sinde har været.

Det kommer nok lidt an på, hvem "man" er!

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
For 17 minutter siden, Gammel Dansk skrev:

"Hvis de bryder reglerne på de sociale medier og bliver slettet, er det ikke fordi de har de forkerte meninger. Det er fordi, de bryder reglerne."

Den bør vi vist lige lade stå lidt. 😂

Hvordan mon lige disse (korrekte) medier udformer deres regler? Og hvordan mon dem, der skal håndhæve, at reglerne bliver overholdt, opfatter dem? Sådan er det på de "sociale" medier. Vi kender alle eksempler på, hvordan det foregår ... (jeg nævner ingen navne.) 

Men det er godt, vi har de alternative medier, homofaber hader så indædt. Hedegaard har nok ret i, at det er dem, der svarer til besættelsestidens illegale presse.

Jeg vil til alle tider forsvare Hedegaards og DIN ret til at sige, hvad I vil, men jeg vil også forsvare Facebook og sidens regler her - som jeg også selv er underlagt. Men det betyder også, at DU må acceptere, at andre siger dig imod - herunder mig. Det har du svært ved at acceptere og ser det som et angreb. Men hvis du ikke vil siges imod eller have frie tøjler, så kan du jo bare oprette din egen blog. Det gør alle andre, der ikke ønsker at indordne sig regler, som de ikke selv har lavet. Det er nemmelig den frihed, som vi har i Danmark. Ingen skal være fredet. Heller ikke Hedegaard.

Da Hedegaard troede, han skulle på TV og få lidt ynk, men blev udsat for attentat for åben skærm med skarpladt pegefinger.

0C15qjj.jpg

• Vred 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gammel Dansk

Profilen Arend skrev tidligere i tråden, at "der er bedre muligheder i dag, end der nogensinde har været (før)" for at få sine ytringer ud. Det er naturligvis sig selv, han taler om. Det er klart, at ingen ville finde på at slette noget, en venstreorienteret erklæret socialdemokrat skriver. For Arend er alle døre sikkert åbne. Men det er de ikke for alle.

Det var det, Lars Hedegaards brev (se mit oplæg) handlede om. I dag har han fået publiceret den første af de kommentarer, han bebudede, og lad mig citere lidt:

"Ganske simpelt: Man lukker munden på islamkritikere og indvandringsmodstandere. De bliver hængt ud som fanatikere, racister og højreekstremister. De får stort set ingen plads i de trykte eller elektroniske medier og må derfor ty til de sociale medier så som Facebook og Twitter, hvis de vil have folk til at høre, hvad de har at sige. Men nu er denne våge i isen også ved at blive lukket, idet virksomheder, der påstår at være neutrale platforme for alle lovlige ytringer, viser sig at være lige så politisk styrede som aviserne og fjernsynet, uden at monopoler som Facebook vil påtage sig noget redaktionelt ansvar. Mennesker bliver bare fjernet uden forklaring, og uden at nogen ved, hvem der er ramt af den ultimative censur."

(På Document.dk i dag, 30/7 2020.)

Det er nemlig det, det drejer sig om. Den slags medier påstår at være "neutrale platforme for lovlige ytringer", ja, godaw! Hvis der er noget, de ikke er, så er det sgu neutrale. Jeg har skrevet synspunkter, der kan karakteriseres som islamkritiske/forsøgt at oplyse om, hvad islam virkelig er, i cirka 25 år. Først almindelige læserbreve sendt pr. post til dagblade, siden på debatfora på nettet. Derfor har jeg set så meget - og oplevet selv at blive censureret - at jeg ved, Lars Hedegaard har ret:

Munden skal lukkes på os (modstandere af Europas og Danmarks islamisering). Og skruen strammes i disse tider. Jeg er vidne på, at det var lettere at få lov til at ytre sig på en blød, islam-venlig avis som Nordjyske Stiftstidende for 20 år siden, end det er i dag, f.eks. herinde. Jeg er derfor et levende vidne på, at Arend taler usandt, når han hævder, at "der er bedre muligheder, end der nogensinde før" har været. Det passer desværre ikke - og jeg tror godt, han ved det.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber

For at sætte det lidt i perspektiv. 

https://videnskab.dk/teknologi-innovation/perseverance-opsendes-30-juli-saadan-skal-nasas-rumsonde-udforske-mars

30. juli kl. 13.50 dansk tid skal den avancerede sonde Perseverance efter planen begynde sin rejse til Mars, og NASA har netop offentliggjort, at forberedelserne til opsendelsen forløber, som de skal.

Vi er altså i gang med at sende et fartøj til Mars, som skal udfordre planeten. Ikke vores planet, men en anden planet i vores solsystem. Det er dagens nyhed. 
Men dagens nyhed blandt de højrenationale er, at Hedegaard ikke mere kan spille Candy Crush på Facebook eller at en muslim et sted i Danmark er hoppet over i kassekøen i Bilka.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
For 28 minutter siden, Gammel Dansk skrev:

Profilen Arend skrev tidligere i tråden, at "der er bedre muligheder i dag, end der nogensinde har været (før)" for at få sine ytringer ud. Det er naturligvis sig selv, han taler om. Det er klart, at ingen ville finde på at slette noget, en venstreorienteret erklæret socialdemokrat skriver. For Arend er alle døre sikkert åbne. Men det er de ikke for alle.

Det var det, Lars Hedegaards brev (se mit oplæg) handlede om. I dag har han fået publiceret den første af de kommentarer, han bebudede, og lad mig citere lidt:

"Ganske simpelt: Man lukker munden på islamkritikere og indvandringsmodstandere. De bliver hængt ud som fanatikere, racister og højreekstremister. De får stort set ingen plads i de trykte eller elektroniske medier og må derfor ty til de sociale medier så som Facebook og Twitter, hvis de vil have folk til at høre, hvad de har at sige. Men nu er denne våge i isen også ved at blive lukket, idet virksomheder, der påstår at være neutrale platforme for alle lovlige ytringer, viser sig at være lige så politisk styrede som aviserne og fjernsynet, uden at monopoler som Facebook vil påtage sig noget redaktionelt ansvar. Mennesker bliver bare fjernet uden forklaring, og uden at nogen ved, hvem der er ramt af den ultimative censur."

(På Document.dk i dag, 30/7 2020.)

Det er nemlig det, det drejer sig om. Den slags medier påstår at være "neutrale platforme for lovlige ytringer", ja, godaw! Hvis der er noget, de ikke er, så er det sgu neutrale. Jeg har skrevet synspunkter, der kan karakteriseres som islamkritiske/forsøgt at oplyse om, hvad islam virkelig er, i cirka 25 år. Først almindelige læserbreve sendt pr. post til dagblade, siden på debatfora på nettet. Derfor har jeg set så meget - og oplevet selv at blive censureret - at jeg ved, Lars Hedegaard har ret:

Munden skal lukkes på os (modstandere af Europas og Danmarks islamisering). Og skruen strammes i disse tider. Jeg er vidne på, at det var lettere at få lov til at ytre sig på en blød, islam-venlig avis som Nordjyske Stiftstidende for 20 år siden, end det er i dag, f.eks. herinde. Jeg er derfor et levende vidne på, at Arend taler usandt, når han hævder, at "der er bedre muligheder, end der nogensinde før" har været. Det passer desværre ikke - og jeg tror godt, han ved det.

Jeg har lige forsvaret din ret til at ytre dig. (Noget du reagerede vredt på) Og så kommer du med den smøre dér.

Det er ikke ironisk. Jeg mener det alvorligt. Du er bare så paranoid og konspiratorisk, at du ikke kan se det.

• Vred 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas

@homofaber Der er alt for meget vrøvl du skriver, vil jeg blot konstatere. Du har ikke svaret på mit spørgsmål, men bruger tiden på karaktermord og lignende ufine tricks. 

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
For 12 minutter siden, Leonidas skrev:

@homofaber Der er alt for meget vrøvl du skriver, vil jeg blot konstatere. Du har ikke svaret på mit spørgsmål, men bruger tiden på karaktermord og lignende ufine tricks. 

Jeg citerer bare, hvad Robinson har begået af kriminalitet. Herunder vold. Det er bekymrende, at vi har personer her på siden, der ser op til voldsforbrydere. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber

Højrenational opførsel på debatforum: Anklager muslimer for at være kriminelle og begår vold. Forsvarer Tommy Robinson og kalder det karaktermord, når man lister mandens domme og kriminelle handlinger op.

Jesus christ, mand... Vær dog lidt konsekvent.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas
For 11 minutter siden, homofaber skrev:

Højrenational opførsel på debatforum: Anklager muslimer for at være kriminelle og begår vold. Forsvarer Tommy Robinson og kalder det karaktermord, når man lister mandens domme og kriminelle handlinger op.

Jesus christ, mand... Vær dog lidt konsekvent.

Jeg er socialdemokrat af den gamle skole, så du har fat i en forkert etikette. TR er ikke en "artig dreng", men dertil at han skulle være hadprædikant, var det jeg søgte forklaring på, dog uden svar. Jeg synes egentligt ikke om at han kun fokuserer på islam, ligesom Hedegaard. Men hvis islam er ens fokus, hvorfor skal man så fjernes fra SoMe?  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...