Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Gammel Dansk

Lars Hedegaards brev om den demokratiske debat

Recommended Posts

Gammel Dansk

Forfatter Lars Hedegaard, forsøgt myrdet 2013 af islamist, har sendt et brev til forskellige redaktioner, da han ikke længere må skrive på Facebook. Jeg synes dets ordlyd er så vigtig for dansk debat i dag, at jeg vil videregive det her ubeskåret.

"Kære 5000 venner og 2.900 følgere på Facebook.

Jeg kan ikke længere henvende mig til jer, da jeg er blevet udraderet fra fb uden forklaring. Andre kan anbringe noget på min væg, og jeg kan - indtil videre - kommentere, hvad andre har skrevet, men ikke skrive selv.

Mange får i øjeblikket samme behandling. Hvor mange er det umuligt at at vide, da de ramte jo ikke kan komme til orde. De er kort sagt sat uden for den demokratiske samtale.

Jeg kan ikke forestille mig, at Facebook ville turde optræde så diktatorisk, med mindre de havde rygdækning fra magtfulde politikere, hvis indvandringspolitik er endt i tragedie. De ansvarlige for de seneste godt 40 års islamvenlige kurs er løbet tør for argumenter og lægger nu pres på de sociale medier for at holde informationer og kritik nede. Det vil vise sig at være en kortsigtet strategi. Når stadigt flere danskere ikke tror de officielle trykte og elektroniske medier over en dørtærskel samtidig med, at de sociale medier bliver renset for politisk ukorrekte meninger og oplysninger, bryder den demokratiske debat sammen.

Vi nærmer os situationen under den tyske besættelse, da man skulle ty til duplikerede undergrundsblade for at høre et sandt ord.

Inden det sker, vil jeg hver dag, begyndende med torsdag den 30. juli, publicere en daglig kommentar på trykkefrihed.dk. Den vil også blive formidlet af flere andre sites så som document.dk, snaphanen.dk, Newspeek, 24NYT og Uriasposten. Tilsammen har disse sites et stort antal læsere. Facebook og dens politiske bagmænd vil ikke få mig til at tie.

Lars Hedegaard."

Her fra: https://snaphanen.dk/2020/07/29/vi-naermer-os-situationen-under-besaettelsen/#more-195909

Brevet er også publiceret på Pernille Vermunds facebook side, hvor hun også kommenterer Facebooks opførsel.

Jeg har fremhævet en enkelt sætning med grønt, som jeg finder er særlig vigtig at tænke over.

Og jeg spørger Jubii Debattens panel: Er det rigtigt, hvad han skriver, om at Facebook kun tør optræde så diktatorisk, fordi de har magtfulde politikere bag sig? Nærmer vi os debatmæssigt tilstande, der ligner besættelsestidens? Og endelig: Hvad vil Facebook og andre sociale medier, som bortcensurerer "forkerte" meninger opnå?

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
The Last Rocky

Der er noget lidt desperat over Facebooks og andres opførsel. Jeg har indtryk af, at det er ret omfattende efterhånden, også internationalt.

For eksempel har dem, der hedder 'Generation Identitær' fået fjernet et halvt hundrede profiler, og for nylig var der også en, der hedder Rosshou (muligvis forkert stavet). Kender ham egentlig ikke, men han skriver også på et par af de sites, Lars Hedegaard nævner i brevet.

Nogen vil måske synes, at LH virker selv-iscenesættende, når han sammenligner med Danmark under 2. Verdenskrig, men man skal også lige huske, at han har været i forreste linje i snart mange år. Når der har stået sådan en jihad-morder nede i ens opgang, forklædt som post, og vedkommende så skyder - men revolveren klikker ... jeg vil tro, at efter sådan et øjeblik, bliver man nok aldrig helt den samme igen. Jeg læser normalt, hvad han skriver, og synes han gør det godt.

Hvad Facebook vil opnå? Jamen, jeg tror da det er rigtigt, at der er et politisk pres på dem om at censurere bestemte (ukorrekte) meninger. Det kan godt være, at skruen er blevet strammet siden den der Marrakesh-aftale?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Dejligt at se at fb endelig tager ansvar for hvad de lægger serverplads til.

Hatespeak skal aldrig tollereres. Det har intet at gøre med at dræbe debatten. Alt kan debatteres, hvis man evner at gøre det uden at nedgøre, hetze eller forhåne nogen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
OleS
For 19 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Dejligt at se at fb endelig tager ansvar for hvad de lægger serverplads til.

Hatespeak skal aldrig tollereres. Det har intet at gøre med at dræbe debatten. Alt kan debatteres, hvis man evner at gøre det uden at nedgøre, hetze eller forhåne nogen.

Det værste lige nu er, at nu opfindes der en masse problemer som burde være historie og ikke noget der skal give problemer i gaderne som vi ser i USA, hvor sorte i mine øjne faktisk ikke viser, at farven ingen betydning har, derimod det modsatte.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arend
For 14 timer siden, Gammel Dansk skrev:

Vi nærmer os situationen under den tyske besættelse, da man skulle ty til duplikerede undergrundsblade for at høre et sandt ord.

Det er et godt eksempel på, hvor forskruede mandens tekster er

Ytringsfriheden betyder ikke, at man ret til at komme på Facebook eller på TV2.

Man må selv sørge for at få sine ytringer ud, og det er der bedre muligheder for i dag, end der nogen sinde har været.

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas
For 5 timer siden, ThomasSneum skrev:

Hatespeak skal aldrig tollereres

Hvem laver hatespeak? 

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 19 minutter siden, Leonidas skrev:

Hvem laver hatespeak? 

Årsagen er beskrevet her: 

---

Kommunikationschef for Facebook i Norden, Peter Münster, bekræfter over for B.T., at de har slettet både Lars Hedegaard og Aia Fog fra Facebook.

»Ytringsfriheden har vide rammer på Facebook, men vi er også nødt til at sætte nogle grænser,« siger Peter Münster.

Han fortæller, at de har meget restriktive regler over for personer og grupper, som de klassificerer som hadprædikanter. Tommy Robinson hører under denne kategori.

Derfor sletter de opslag, der hylder eller støtter ham og andre hadprædikanter. Altså indtil en vis grænse, hvor de ikke længere mener, det er nok kun at slette opslag.

»Når folk så bliver ved med at overtræde reglerne, så kan vi godt føle, at vi er nødt at lukke deres profil,« siger Peter Münster og fortæller, at de begge dog har en mulighed for appellere til Facebook.

---

En alt andet en rimelig forklaring. 
Hatespeak skal ikke have plads på sociale medier - og det er forbudt iflg dansk lovgivning. 

En værdig kamp som jeg kan tilslutte mig 100%

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas
For 3 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Tommy Robinson hører under denne kategori.

Har han opfordret til vold mod muslimer?!🤔 Eller hvad ligger bag den kategori? Han vil have islam ud af Uk, men hvem vil ikke det?

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
For 17 timer siden, Gammel Dansk skrev:

Inden det sker, vil jeg hver dag, begyndende med torsdag den 30. juli, publicere en daglig kommentar på trykkefrihed.dk. Den vil også blive formidlet af flere andre sites så som document.dk, snaphanen.dk, Newspeek, 24NYT og Uriasposten. Tilsammen har disse sites et stort antal læsere. Facebook og dens politiske bagmænd vil ikke få mig til at tie.

Lars Hedegaard."

Her fra: [...]

Brevet er også publiceret på Pernille Vermunds facebook side, hvor hun også kommenterer Facebooks opførsel.

Jeg har fremhævet en enkelt sætning med grønt, som jeg finder er særlig vigtig at tænke over.

Og jeg spørger Jubii Debattens panel: Er det rigtigt, hvad han skriver, om at Facebook kun tør optræde så diktatorisk, fordi de har magtfulde politikere bag sig? Nærmer vi os debatmæssigt tilstande, der ligner besættelsestidens? Og endelig: Hvad vil Facebook og andre sociale medier, som bortcensurerer "forkerte" meninger opnå?

Til sammen har de højrenationale blogs få tusindelæsere med Urinalpotten som den ældste, men de har ikke et stort antal læsere. Hvis man sammenligner med de store betalingsaviser, har de højrenationale blogs intet fundament. Det er de store betalingsaviser, som folk foretrækker. 

Det er ikke fordi, dem med de "forkerte meninger" bliver censureret - der er bare ingen, der gider læse dem, fordi det ikke er nyheder, men muslimhetz og nationalistpropaganda. 

Hvis de bryder reglerne på de sociale medier og bliver slettet, er det ikke fordi de har de forkerte meninger. Det er fordi de bryder reglerne. Det kan da ikke være så svært at forstå. Hvis Lars Hedegaard bliver taget i en fartkontrol og mister kortet, er det heller ikke fordi han har de forkerte meninger, men fordi han overtræder færdselsloven.

bLlGyvi.jpg

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
For 1 time siden, Leonidas skrev:

Har han opfordret til vold mod muslimer?!🤔 Eller hvad ligger bag den kategori? Han vil have islam ud af Uk, men hvem vil ikke det?

Jeg ved ikke, om han har opfordret til vold - det kunne jeg godt tænke mig til, når man læser om ham. Han virker til at være en skidt fyr.

Robinson's criminal record also includes convictions for violence, financial and immigration frauds, drug possession, and public order offences.[30][31][32] He had previously served at least three separate custodial sentences: in 2005 for assault, in 2012 for using false travel documents, and in 2014 for mortgage fraud.

In April 2005 at Luton Crown Court, Robinson was convicted of assault occasioning actual bodily harm and assault with intent to resist arrest against an off-duty police officer in July 2004. The officer had intervened in an argument in the street between Robinson and his then girlfriend, Jenna Vowles. In the struggle that followed, Robinson kicked the officer in the head as he laid on the ground. Robinson received sentences of 12 months and 3 months, which were served concurrently.[1]

In September 2011, at Preston Magistrates' Court, Robinson was convicted of assault for headbutting a man in Blackburn on 2 April 2011.[6][4] In November 2011, he was given a 12-week jail term, suspended for 12 months.[7]

Public order offence

In July 2011, at Luton and South Bedfordshire Magistrates' Court, Robinson was convicted of using threatening, abusive or insulting behaviour, for leading a group of Luton Town F.C. supporters into a brawl involving 100 people in Luton on 24 August 2010. He was sentenced to a 12-month community rehabilitation order, 150 hours of unpaid work and given a three-year football banning order.

https://en.wikipedia.org/wiki/Tommy_Robinson_(activist)#Previous_criminal_convictions

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...