Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Gammel Dansk

Udenlandsk finansiering af stormoskéerne?

Recommended Posts

Gammel Dansk
For 2 minutter siden, Jojojo skrev:

Nok fordi du ikke har besøgt de Danske vest indiske øer som er fuldstændigt ødelagt af imperialisme og undertrykkelse, og vorherre bevare, hvor stort succes vi har med at integrere den Grønlandske befolkning via reformation og tvangsfjernelse af børn

Nu fornemmer man tydeligere dit ærinde. 😉

Du besøgte måske så De Vestindiske Øer lige efter, at Danmark havde solgt dem i 1916?

Må jeg spørge i tilknytning til det, jeg skrev før:
Hvor er de frygtelige danske-kristne kirker i udlandet? Og kan Danmark frit etablere sådanne i f.eks. Kuwait, Qatar, Iran, Saudi-Arabien eller Somalia? Hvis ikke, må der være noget, magthaverne der er bange for, ikke? Er det så, så underligt, hvis jeg frygter for flere og flere stormoskéer, hvor der prædikes had mod jøder og kristne, i mit eget fædreland?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
For 2 minutter siden, Gammel Dansk skrev:

Du besøgte måske så De Vestindiske Øer lige efter, at Danmark havde solgt dem i 1916?

Hvor er de frygtelige danske-kristne kirker i udlandet? Og kan Danmark frit etablere sådanne i f.eks. Kuwait, Qatar, Iran, Saudi-Arabien eller Somalia? Hvis ikke, må der være noget, magthaverne der er bange for, ikke? Er det så, så underligt, hvis jeg frygter for flere og flere stormoskéer, hvor der prædikes had mod jøder og kristne, i mit eget fædreland?

Næste gang du kommer forbi København, giver jeg en kop kaffe og en rundvisning i Bin Khalifa moskeen. Så kan du selv vurdere, om du har noget at være så bange for. Er det en aftale?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gammel Dansk
For 1 minut siden, homofaber skrev:

Næste gang du kommer forbi København, giver jeg en kop kaffe og en rundvisning i Bin Khalifa moskeen. Så kan du selv vurdere, om du har noget at være så bange for. Er det en aftale?

😆 !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
1 time siden, Gammel Dansk skrev:

Da Danmark ikke er en islamisk stat (endnu), mener jeg selvfølgelig, at danske politikere skulle modsætte sig, at stater som Qatar og Tyrkiet kan finansiere stormoskéer på dansk område. Sigtet er jo, at islam skal have mere og mere indflydelse i vores land, og det er jeg som skrevet stærkt imod.

Jeg vil overveje yderligere svar, den dag du begynder at skrive vores fædrelands navn med stort. Tigermands-faconen med at skrive det med lille er højst barnlig hån. En slags dansker-bashing.

Jo, du har slettet indlæg.

Hvilke politisk indflydelse får udlandet af at finansiere moskeer i DK. Og mener du dermed også at div. Organisationer, kirker, forretninger som DK finansierer i udlandet, skal stoppes?

Nej. Du har ikke fået slettet eet eneste indlæg. Indlæg som bryder ordensreglerne, vil naturligvis blive slettet. Men du har ikke fået slettet eet eneste indlæg.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 11 minutter siden, Gammel Dansk skrev:

Det er dog flot at du så nemt kan gennemskue min ærinde her på Jubii debatten.

Nej, jeg har ikke besøgt de Danske vestindiske øer, men jeg har set udsendelser om hvordan deres liv er påvirket af at være ejet af Danskere og Amerikaner in deres egen land, Der hvor de er født og opvokset, og det er ellers ikke et positivt effekt de koloni magter har haft. 

Du har helt ret ind at det vil være ufatteligt vanskeligt at starte en kirke in de nævnte lande, dog er der en i de lande du nævnte, https://www.wikiwand.com/da/Dansk_Kirke-Mission_i_Arabien

Jeg deler faktisk din frygt, og at det ikke skal være frit adgang uden tilsyn til udenlandske kirker og også moskeer, men som det er ligenu, og med en eller to moskeer mere er der ingen problem mener jeg, bare de ikke får lov at sætte højtalere på deres tager.

Jeg bor i samme trappe opgang med Muslimer, der er ingen problemer her i Esbjerg, og der er ingen moskeer, nok fordi allerfleste Muslimer er moderate som i lighed med Danskere ikke gider at komme i kirken/moskeer

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gammel Dansk
For 2 minutter siden, Jojojo skrev:

Det er dog flot at du så nemt kan gennemskue min ærinde her på Jubii debatten.

Nej, jeg har ikke besøgt de Danske vestindiske øer, men jeg har set udsendelser om hvordan deres liv er påvirket af at være ejet af Danskere og Amerikaner in deres egen land, Der hvor de er født og opvokset, og det er ellers ikke et positivt effekt de koloni magter har haft. 

Du har helt ret ind at det vil være ufatteligt vanskeligt at starte en kirke in de nævnte lande, dog er der en i de lande du nævnte, https://www.wikiwand.com/da/Dansk_Kirke-Mission_i_Arabien

Jeg deler faktisk din frygt, og at det ikke skal være frit adgang uden tilsyn til udenlandske kirker og også moskeer, men som det er lige nu, og med en eller to moskeer mere er der ingen problem mener jeg, bare de ikke får lov at sætte højtalere på deres tager.

Jeg bor i samme trappe opgang med Muslimer, der er ingen problemer her i Esbjerg, og der er ingen moskeer, nok fordi allerfleste Muslimer er moderate som i lighed med Danskere ikke gider at komme i kirken/moskeer

Frem for at ville lave historien om - hvilket vi jo alligevel ikke kan - koncentrerer jeg mig om det nu- og fremtidige. Det synes mig, at se ud som du godt kan se det farlige i, at der etableres flere og flere moskéer med udenlands støtte i Danmark. Der, hvor vi skilles, er vel, at du er kosmopolit (du har selv skrevet i din profil, at du har hjemme i hele Verden), mens jeg er rodfæstet i Danmark - som det hedder i en sang "derfra min Verden går."

Dér, og ikke 117 andre steder, har jeg hjemme. Deraf kommer, at jeg ser Danmark som danskernes hjem, og et hjem ønsker man jo ikke belemret med en vildtfremmed lovreligion med dens tilhørende politiske system i stort tal. Da der endog fra en Aarhus-moské (dokumenteret af Østjyllands Politi) er rekrutteret medlemmer til at føre krig for Islamisk Stat for få år siden, bør du kunne tænke dig til, hvad jeg yderligere frygter: Det had, der drev og driver sådanne mennesker som dem, der blev rekrutteret, og imamen, der ikke ville tage afstand fra IS, kunne også en dag vende sig mod - danskerne. Ikke?

Jeg er ikke lige glad med, hvad hvad moskéerne bruges til, eller hvad der siges der, også selv om de ikke har tilladelse til bønnekald fra minareter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
Skrevet (redigeret)
For 16 minutter siden, Gammel Dansk skrev:

Frem for at ville lave historien om - hvilket vi jo alligevel ikke kan - koncentrerer jeg mig om det nu- og fremtidige. Det synes mig, at se ud som du godt kan se det farlige i, at der etableres flere og flere moskéer med udenlands støtte i Danmark. Der, hvor vi skilles, er vel, at du er kosmopolit (du har selv skrevet i din profil, at du har hjemme i hele Verden), mens jeg er rodfæstet i Danmark - som det hedder i en sang "derfra min Verden går."

Dér, og ikke 117 andre steder, har jeg hjemme. Deraf kommer, at jeg ser Danmark som danskernes hjem, og et hjem ønsker man jo ikke belemret med en vildtfremmed lovreligion med dens tilhørende politiske system i stort tal. Da der endog fra en Aarhus-moské (dokumenteret af Østjyllands Politi) er rekrutteret medlemmer til at føre krig for Islamisk Stat for få år siden, bør du kunne tænke dig til, hvad jeg yderligere frygter: Det had, der drev og driver sådanne mennesker som dem, der blev rekrutteret, og imamen, der ikke ville tage afstand fra IS, kunne også en dag vende sig mod - danskerne. Ikke?

Jeg er ikke lige glad med, hvad hvad moskéerne bruges til, eller hvad der siges der, også selv om de ikke har tilladelse til bønnekald fra minareter.

Jeg deler ikke din frygt, og den bedste måde at bevise er Homofaber her på Jubii debatten, han har åbenbart infiltrerede den viste Moske, og opdaterer os om hvordan det er set indefra, jeg takker mennesker som ham som har fingeren på pulsen.

Dejligt at der er Muslimer som ikke er bange for at optage Danskere i deres liv. 

Redigeret af Jojojo

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
For 16 timer siden, Gammel Dansk skrev:

Qatar ligger 4.700 km væk fra Danmark. På trods af, at Qatar er et af de mindste lande i Mellemøsten er det også et af de mest rige lande og spiller en geopolitisk vigtig rolle.  Qatar er interesseret i deres naboer. Ingen i Qatar har nogen interesse i at finansiere en moske i Danmark med det formål at hverve terrorister og de har ingen interesse i dansk politik. Qatar har derimod interesse i de store spillere i verden som USA, Kina, Rusland, Storbritannien og investerer store summer i udlandet. Når det kommer til stykket, spiller islam og religion ingen rolle internationalt. Saudi Arabien er den største kunde til USA's våbenindustri og Danmark og Europa invester også i Saudi Arabien med danske virksomheder. Det gør vi fordi det gavner danskerne, det gavner Danmark. Vi gør det ikke, fordi det er et forsøg på at eksportere dansk kultur eller kristendom. Vi gør det ikke i håb om at Birthe Kjær kommer til at spille den røde gummibåd i radioen i Saudi. Vi har interesse i at udvide dansk erhverv og politisk vedligeholde bilaterale relationer. Hvis nogle rige lande vil finansiere IS gør det det direkte - det bruger ikke tid, enerigi og penge på at bygge en moske på den anden siden af jorden, hvor flertallet ikke er muslimer. Hvis nogle IS-grupper vil søge støtte bland muslimer i Europa, bliver det gjort på internettet - det er det primære værktøj for folk med ekstremistiske holdninger. Den der med, at moskeer er kaserner og terrorreder er absurd og gammeldags. Der findes nogle miljøer i Danmark, bl.a. Hizb, Dawa, Kaldet til islam og et par andre og de primære moskeer har været Grimhøj, Taiba, Dawa centeret og et par andre, hvor der har været et sammenrend, men sammenlagt tæller antallet nogle få hundrede. Man hører jo intet til Kaldet til islam eller de ekstreme salafister. Selv Hizb eksisterer næsten ikke mere.

Den eneste, jeg ser, hvor hadet driver, er dig og de få ekko-profiler, der ser muslimsk konspiration alle vegne. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...