Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Forsvarsadvokat

Omsorgssvigt!

Recommended Posts

snoozz

Min ekskæreste er faktisk SOSU-medhjælper - ufaglært dog, da hun kun tog halvdelen af uddannelsen. Og jeg er syg af kræft til jeg en dag dør af det eller noget andet uheldigt som et trafikuheld !

Så vi er begge pænt dyre for staten. Dertil har vi endda et barn (og hun har faktisk 2 mere, bare ikke med mig), så de skal både i dagpleje, børnehave og skole, og sidenhen uddannelse.

I den forbindelse slider de både på veje, toge, og skolens stole.... og tavlekridt.

Jo vist det er dyrt at eksistere, også selvom man ikke som sådan producerer noget !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup
For 2 timer siden, ThomasSneum skrev:

Gruppen består af 80% unge eller gamle/syge, som ikke er på arbejdsmarked. De unge vil med tiden blive en del af arbejdsmarked, og i modsætning til den gens. etniske dansker, sætte et positivt økonomisk afsæt. Den store gruppe uden for arbejdsmarked er hovedsageligt børn som passes, eller unge under uddannelse. Altså ret dyre poster nu og her. 

Det gør forskellen. 

Nej. 10 % af vores befolkning koster det os dobbelte af, hvad etniske danskere koster.
Børn og unge vil som udgangspunkt, minimum kunne koste os det samme som etniske danske børn. Sandsynligvis mere. Hvorfor skulle de lige pludselig give mere til statskassen ?

• Synes godt om 2
  • Vred 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Selv hvis de kun er 100 kr værd i statskassen, så gør mange bække små en stor å !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Inger Hansen
For 21 minutter siden, snoozz skrev:

Min ekskæreste er faktisk SOSU-medhjælper - ufaglært dog, da hun kun tog halvdelen af uddannelsen. Og jeg er syg af kræft til jeg en dag dør af det eller noget andet uheldigt som et trafikuheld !

Så vi er begge pænt dyre for staten. Dertil har vi endda et barn (og hun har faktisk 2 mere, bare ikke med mig), så de skal både i dagpleje, børnehave og skole, og sidenhen uddannelse.

I den forbindelse slider de både på veje, toge, og skolens stole.... og tavlekridt.

Jo vist det er dyrt at eksistere, også selvom man ikke som sådan producerer noget !

Var aldrig sket, hvis I havde levet med KK Steincke have indflydelse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
1 time siden, Inger Hansen skrev:

Beskæftigelse procenten stiger næppe, men ligger så lavt som deres forældre.

Intet tyder på de bliver lettere at integrere, tværtimod.

Unge udlændinge bliver bedre uddannede idag og det gælder især unge piger. Kriminaliteten for gruppen er også faldende  så det lover godt.

• Haha 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Inger Hansen
For 54 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Unge udlændinge bliver bedre uddannede idag og det gælder især unge piger. Kriminaliteten for gruppen er også faldende  så det lover godt.

DEAs undersøgelse der kom med den, er modbevist .

De kommer ganske rigtig på gymnasiet efter kravene er slækket.

Men kommer aldrig videre derfra.

Børn af kontanthjælpsmidtager er også holdt ude fra den undersøgelse.

Radikalt bestillingsarbejde så flere ikke får øjnene op for hvad der følger med byrden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 1 minut siden, Inger Hansen skrev:

Børn af kontanthjælpsmidtager er også holdt ude fra den undersøgelse.

Radikalt bestillingsarbejde så flere ikke får øjnene op for hvad der følger med byrden.

Vi har vist læst forskellige rapporter. 

Jeg har aldrig hørt om en undersøgelse/rapport, som skal belyse forskellige elevgruppers skolegang, at man udelader bestemte grupper. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Der er altså også fordele ved at være "barn af en kontanthjælpsmodtager": Fx har man meget bedre tid til sit VIRKELIGE liv, som Sex og mad og socialt liv, end en som pisker på job hver dag kl 7-16, og er så flad når man kommer hjem at man blot falder i søvn, man kan måske lige nå at spise lidt.

Og så vel konen gudhjælpemig også have et godnat-put og man skal gerne kunne det hele igen dagen efter !.

Jeg elsker livet som førtidspensionist, også selvom jeg har lidt færre penge end de fleste i fuldtidsjobs ! - men ikke ret mange færre !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bannerføreren
For 1 time siden, Inger Hansen skrev:

Børn af kontanthjælpsmodtagere er også holdt ude fra den undersøgelse.

Kravene er i det hele taget slækket, det er ret indlysende for den, der selv har gået i uddannelsessystemet engang, når han så får indblik i, hvad der foregår i dag.

Nej, det har nemlig været fremme, at en hel del af de 'ikke-vestlige' piger ikke kommer videre. Når du ved, at den del jeg tænker på, kommer fra en kultur, hvor det er kutyme at få indopereret en falsk mødom, så man "består" på bryllupsnatten, kan du jo se, at der er langt igen!  😧 Men gift bliver de som regel. Så er det ikke "nødvendigt", at de skal have en længere varende uddannelse - de skal jo være mødre.

Og den tid, de gik på f.eks. gymnasiet eller HF-linjen og optog pladsen? Fik det danske samfund nogen glæde af det?

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 4 minutter siden, Bannerføreren skrev:

Kravene er i det hele taget slækket, det er ret indlysende for den, der selv har gået i uddannelsessystemet engang, når han så får indblik i, hvad der foregår i dag.

Nej, det har nemlig været fremme, at en hel del af de 'ikke-vestlige' piger ikke kommer videre. Når du ved, at den del jeg tænker på, kommer fra en kultur, hvor det er kutyme at få indopereret en falsk mødom, så man "består" på bryllupsnatten, kan du jo se, at der er langt igen!  😧 Men gift bliver de som regel. Så er det ikke "nødvendigt", at de skal have en længere varende uddannelse - de skal jo være mødre.

Og den tid, de gik på f.eks. gymnasiet eller HF-linjen og optog pladsen? Fik det danske samfund nogen glæde af det?

Det er heldigvis ikke reglen for segmentet.

De udfordringer vi trods alt ser om det, arbejdes der på at få ændret. Der er for nyligt fremsat lovforslag om socialkontrol. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...