Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Recommended Posts

Jojojo
For 6 timer siden, Ieet skrev:

Hej,

Ad!

Din naturlige Micro Flora skal nok komme igen med en fornuftig brug af sæbe. Vi andre vil helst ikke røres af nogen der har en "rig" egen micro.

Det kan godt være at du er rask men vi andre vil ikke have det på os. Så det er for andres skyld.

Det er uendeligt at drikke egen urin men andres kan have Micro Stuff drikker en ikke kan tåle. Du spreder simpelthen mere af din Micro overalt til skade for andre.

Yderligere så når der kommer en slemmert med i dine micro'er får du ikke lige foran et ud. Og du ved ikke hvornår det sker.

Så please begynd at bruge sæbe for andres skyld.

Med venlig hilsen 

Ieet

Du kunne med fordel læse linket, og nej tak, ingen sæbe for mig, og så er jeg som over 70 årig også fri for rynker 😆

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 6 timer siden, Arend skrev:

Jeg har gjort en mellemting.

Jeg er gået i bad hver dag, og har vasket mig med sæbe under armene, fødderne, i skridtet og omkring anus med sæbe.

- og så har jeg brugt hårshampoo.

Jeg har også for mange år siden tænkt, at det gælder om at holde en naturlig balance, så vi bevarer de gavnlige bakterier, som kan bekæmpe sygdomsbakterier.

Problemet ved oplægget er, hvad vi skal gøre, hvis vi bliver invaderet af mere fjendtlige bakterier?

Lyder fornuftigt.

Dette med fjendtlige bakterier kan jeg ikke forholde mig til, aner ikke hvad det skulle være. Men jeg har brugt sæbe efter en tur i vandet hvor der var meget olien som skulle skylles væk, og de samme efter en uheld med kemikalier.

Jeg tror meget på det du nævner med at prøve at holde en balance, alle ved at sæbe også er skadeligt for 'kroppen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 3 timer siden, Entrelac skrev:

Jeg bruger sæbe.

Men jeg går ikke i bad hver dag, nogle dage klarer jeg mig med klatvask.

Jeg bruger almindelig håndsæbe, ikke flydende, da det flydende udtørrer huden.

Men da jeg fik ny hund for 7 år siden besluttede jeg mig for, at lave et eksperiment. Jeg har ofte læst, at hunde ikke burde have brug for bad (medmindre selvfølgelig, at den har rullet sig i l*rt, og måske med undtagelse af særlige racer), deres pels er selvrensende. Hunden lugtede ikke særlig godt da jeg fik den hjem, så da fik den et bad, og siden har den ikke været i bad. Hunden lugter præcis som de andre hunde jeg har haft, som fik bad 1-2 gange om året, og pelsen føles også ligesom de andre hundes.

Det er rigtigt, det havde jeg ikke tænkt på, men f.eks. katter tåler ikke at blive vaskede, og det må nogenlunde være ens for hunder.

Jeg havde en Lassie hund, Scots Collie og den protesterede rigtigt meget en af de få gange den skulle vaskes efter en omgang stinkdyr, og så hjælp det hellere ikke 😆

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 5 timer siden, homofaber skrev:

Jeg har en maine coon kat. Den kommer godt nok ind under bruseren og bliver vasket med sæbe til katte. Ellers er pelsen slet ikke til at have med at gøre selv om pelsen bliver børstet igennem.

Som jeg skrev kan der også være hunderacer, hvor bad ikke kan udgås

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 4 timer siden, snoozz skrev:

Katte i bad kan være direkte livsfarligt! Bør kun gøres hvis man har en brusekabine med "faste skydedøre" og sprøjte på katten oppe fra ! Alternativt med rustning på og tykke have-handsker !

Sådan en hund har jeg haft;):D, men jeg fandt ud af, at snyde ham. Badet skulle planlægges, så efter en gåtur tog jeg ikke snoren af ham, men gik ud og bandt ham til et vandrør ved bruseren, så kunne jeg vaske ham uden at blive ædt.

Hvis du har set en arrig pungdjævel, så har du set hvordan min daværende hund (en schipperke) så ud når han blev gal.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Shit,,,,! JA en kat kan man trods alt sparke væk fra sit ben, men en kæmpe køter som er utilfreds med at skulle i bad,,,, shiiit.. gg

Nu har jeg aldrig selv haft hund, kun i ny og næ passet andres, fx hvis de skulle på ferie eller lign ;) Så aldrig behøvet bade dem, kun katte gg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 18 minutter siden, snoozz skrev:

Shit,,,,! JA en kat kan man trods alt sparke væk fra sit ben, men en kæmpe køter som er utilfreds med at skulle i bad,,,, shiiit.. gg

Nu har jeg aldrig selv haft hund, kun i ny og næ passet andres, fx hvis de skulle på ferie eller lign ;) Så aldrig behøvet bade dem, kun katte gg.

Ham jeg havde, der ikke kunne lide når andre ville bestemme, han vejede kun 6 kg, Han kunne være en rigtig hyggefis, men han kunne også være et arrigt bæst. Når dyrlægen skulle vaccinere ham, og tjekke ører o.l., så måtte jeg holde ham i nakkeskindet  (nogle gange måtte jeg bruge begge hænder), ellers havde han siddet lige i flæsket på hende.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Okay, lyder nærmest som daglig rutine? Altså dig og sure /utilfredse hunde ?

• Wow 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Det er vist meget normalt at katte ikke kan lide dyrlæger GG.

Men ligefrem gå til angreb på ham så ?

Jeg havde også en "tykkemis", men kort efter mig og kæresten flyttede til et nyt hus forsvandt han.

Det var endda min bror som flyttede ind istedet, men han blev aldrig set igen. Så aner ikke hvor han bblev af.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...