Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Recommended Posts

Jojojo
Skrevet (redigeret)

Jeg læste lige en artikel in the Guardian om en læge som ikke har brugt sæbe i over fem år og om de fordeler han mener det giver og vil vedhæfte et link.

Nu er det sådan at jeg ikke har brugt sæbe i 50 år efter en kollega på min arbejdsplads fik sæbe allergi og jeg hører aldrig at jeg stinker, jeg tager bad de fleste dage. nu hvor jeg er 72 har jeg stadigvæk ingen rynker, faktisk de samme som min mor som er nu 94.

Til gengæld hænger maven lidt 😆

Hvad mener du om sæbe 

Ps. min kone stoppede også at bruge sæbe for ca. ti år siden.

https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2020/jul/28/soap-dodger-meet-the-doctor-who-says-we-have-been-showering-wrong

Redigeret af Jojojo

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

Jeg er stor forbruger af sæbe jeg X-tra når jeg har været på WC og skal lave mad og  Sanex når jeg går i bad 

20200729_163800.jpg

20200729_163940.jpg

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
On 28.7.2020 at 22:59, Jojojo skrev:

Jeg læste lige en artikel in the Guardian om en læge som ikke har brugt sæbe i over fem år og om de fordeler han mener det giver og vil vedhæfte et link.

Nu er det sådan at jeg ikke har brugt sæbe i 50 år efter en kollega på min arbejdsplads fik sæbe allergi og jeg hører aldrig at jeg stinker, jeg tager bad de fleste dage. nu hvor jeg er 72 har jeg stadigvæk ingen rynker, faktisk de samme som min mor som er nu 94.

Til gengæld hænger maven lidt 😆

Hvad mener du om sæbe 

https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2020/jul/28/soap-dodger-meet-the-doctor-who-says-we-have-been-showering-wrong

Jeg vil ikke kunne undvære sæbe. Men jeg går faktisk kun i bad, når jeg har behov. Ellers vasker jeg mig de fem steder. Arme, skridt og ansigt/hoved. Og fødder vasker jeg også. Det er fint nok, hvis man ikke behøver vaske sig med sæbe, men jeg tror ikke, det er alle, der har det sådan. Jeg løber også en hel del og ja, jeg kommer til at stinke, hvis jeg ikke vasker mig med sæbe.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet

Hvad mener du om sæbe 

Hej,

Ad!

Din naturlige Micro Flora skal nok komme igen med en fornuftig brug af sæbe. Vi andre vil helst ikke røres af nogen der har en "rig" egen micro.

Det kan godt være at du er rask men vi andre vil ikke have det på os. Så det er for andres skyld.

Det er uendeligt at drikke egen urin men andres kan have Micro Stuff drikker en ikke kan tåle. Du spreder simpelthen mere af din Micro overalt til skade for andre.

Yderligere så når der kommer en slemmert med i dine micro'er får du ikke lige foran et ud. Og du ved ikke hvornår det sker.

Så please begynd at bruge sæbe for andres skyld.

Med venlig hilsen 

Ieet

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arend

Jeg har gjort en mellemting.

Jeg er gået i bad hver dag, og har vasket mig med sæbe under armene, fødderne, i skridtet og omkring anus med sæbe.

- og så har jeg brugt hårshampoo.

Jeg har også for mange år siden tænkt, at det gælder om at holde en naturlig balance, så vi bevarer de gavnlige bakterier, som kan bekæmpe sygdomsbakterier.

Problemet ved oplægget er, hvad vi skal gøre, hvis vi bliver invaderet af mere fjendtlige bakterier?

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac

Hvad mener du om sæbe 

Jeg bruger sæbe.

Men jeg går ikke i bad hver dag, nogle dage klarer jeg mig med klatvask.

Jeg bruger almindelig håndsæbe, ikke flydende, da det flydende udtørrer huden.

Men da jeg fik ny hund for 7 år siden besluttede jeg mig for, at lave et eksperiment. Jeg har ofte læst, at hunde ikke burde have brug for bad (medmindre selvfølgelig, at den har rullet sig i l*rt, og måske med undtagelse af særlige racer), deres pels er selvrensende. Hunden lugtede ikke særlig godt da jeg fik den hjem, så da fik den et bad, og siden har den ikke været i bad. Hunden lugter præcis som de andre hunde jeg har haft, som fik bad 1-2 gange om året, og pelsen føles også ligesom de andre hundes.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
For 47 minutter siden, Entrelac skrev:

Jeg bruger sæbe.

Men jeg går ikke i bad hver dag, nogle dage klarer jeg mig med klatvask.

Jeg bruger almindelig håndsæbe, ikke flydende, da det flydende udtørrer huden.

Men da jeg fik ny hund for 7 år siden besluttede jeg mig for, at lave et eksperiment. Jeg har ofte læst, at hunde ikke burde have brug for bad (medmindre selvfølgelig, at den har rullet sig i l*rt, og måske med undtagelse af særlige racer), deres pels er selvrensende. Hunden lugtede ikke særlig godt da jeg fik den hjem, så da fik den et bad, og siden har den ikke været i bad. Hunden lugter præcis som de andre hunde jeg har haft, som fik bad 1-2 gange om året, og pelsen føles også ligesom de andre hundes.

Jeg har en maine coon kat. Den kommer godt nok ind under bruseren og bliver vasket med sæbe til katte. Ellers er pelsen slet ikke til at have med at gøre selv om pelsen bliver børstet igennem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Katte i bad kan være direkte livsfarligt! Bør kun gøres hvis man har en brusekabine med "faste skydedøre" og sprøjte på katten oppe fra ! Alternativt med rustning på og tykke have-handsker !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
For 46 minutter siden, snoozz skrev:

Katte i bad kan være direkte livsfarligt! Bør kun gøres hvis man har en brusekabine med "faste skydedøre" og sprøjte på katten oppe fra ! Alternativt med rustning på og tykke have-handsker !

Hun elsker heldigvis at komme i bad, så jeg overlever. 

Jeg ved godt, at det med at bade katte kan minde om en scene fra Aliens. :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 7 timer siden, homofaber skrev:

Jeg vil ikke kunne undvære sæbe. Men jeg går faktisk kun i bad, når jeg har behov. Ellers vasker jeg mig de fem steder. Arme, skridt og ansigt/hoved. Og fødder vasker jeg også. Det er fint nok, hvis man ikke behøver vaske sig med sæbe, men jeg tror ikke, det er alle, der har det sådan. Jeg løber også en hel del og ja, jeg kommer til at stinke, hvis jeg ikke vasker mig med sæbe.

Tak for svaret.

Sjovt nok var det i den tid hvor jeg løb semi professionelt på landsholdet at jeg stoppede med bruge sæbe, og der var flere på holdet som gjorde samme dersom vi ofte trænede tre gange om dagen og der kunne man hurtigt gør skade med sæbe.

Jeg har læst en del om det og det er som med alt, der er for og imod, men med linket som udgangspunkt synes jeg det er vært at tænke over. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...