Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
snoozz

Studie-bærbare?

Recommended Posts

snoozz

Nu er lige netop "Speccy" ikke just kendt for at lave præcise målinger. Maks for at se hvor mange RAM man egenligt har (og selv der kan den fejle... ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
tapdance
For 10 timer siden, modpol skrev:

Ingen computer lukker ned uanset hvor meget CPU'en belastes, det du taler om er hvis man har overclocket computeren så den bliver mere varm end producenten har givet den køling til. Men det er et overclocker problem og ikke noget som er relevant for denne diskussion.

Det er ikke nødvendigvis et overclocking problem, det er et spg. om hvad der er af "Over Temperature Protection" indbygget i maskinen for forskellige komponenter, og hvor varm den så bliver.  Overclocking kan give et varmeproblem, men flere andre faktorer kan spille ind og udløse et shutdown.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Ja den kan også have stået og samlet støv et par år på nogens sofabord, eller cigaretrøg, så køleren delvist er blokeret/luftgennemstømningen begænset. Så bliver den varm, og lukker den automatisk ned for at "beskytte sig selv".

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Og så overclocker man slet ikke en bærbar. Medmindre man mangler en maskine til at varme ens lår med ;) gg

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 12 timer siden, tapdance skrev:

Det er ikke nødvendigvis et overclocking problem, det er et spg. om hvad der er af "Over Temperature Protection" indbygget i maskinen for forskellige komponenter, og hvor varm den så bliver.  Overclocking kan give et varmeproblem, men flere andre faktorer kan spille ind og udløse et shutdown.

Med minder produktet har en fejl, så vil man ikke oplever nedlukning grundet temperatur på en computer, det er derfor jeg snakker om overclocking. Det er når man overclocking sin pc at varmen bliver for høj og den lukker ned, men det er klar det kan være fejl på et produkt så det forekommer men så må man lave en reklamation.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 12 timer siden, snoozz skrev:

Ja den kan også have stået og samlet støv et par år på nogens sofabord, eller cigaretrøg, så køleren delvist er blokeret/luftgennemstømningen begænset. Så bliver den varm, og lukker den automatisk ned for at "beskytte sig selv".

Ja men igen så er det en fejl som i skyldes forkert brug eller manglende vedligeholdelse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
tapdance
For 53 minutter siden, modpol skrev:

Med minder produktet har en fejl, så vil man ikke oplever nedlukning grundet temperatur på en computer, det er derfor jeg snakker om overclocking. Det er når man overclocking sin pc at varmen bliver for høj og den lukker ned, men det er klar det kan være fejl på et produkt så det forekommer men så må man lave en reklamation.

Du kan i realiteten risikere et temp. shutdown, hvis computeren står for varmt, således at varmeopbygningen ikke kun kommer fra computeren selv, men også fra omgivelserne.  Det har jeg oplevet med en computer på mit daværende arbejde engang.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 3 minutter siden, tapdance skrev:

Du kan i realiteten risikere et temp. shutdown, hvis computeren står for varmt, således at varmeopbygningen ikke kun kommer fra computeren selv, men også fra omgivelserne.  Det har jeg oplevet med en computer på mit daværende arbejde engang.

Ja hvis du ikke overholder de forhold som producenten siger og lader computeren stå for varmt så ja.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...