Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
BenniM

Har Folkeskolereformen dræbt lærerfaget?

Recommended Posts

snoozz
On 29.7.2020 at 11:40, ThomasSneum skrev:

Svært at være uenig her. 

Ja mange dropper den slags fag, men dem som allerede er der er lidt "fanget" i det jo !.

Eksempel:

Min kæreste.

Først ville hun gerne være folkeskolelærer (og støttede hende 100 %).

Så Bare Pædagog (støttede hende 100% (og når jeg siger det mener jeg både etisk, moralsk og økonomisk)!

Så bare pædagogmedhjælper. !

Bevares kommunen sendte hende da i praktik i en børnehave, men stadig intet fast job, selvom børnene var glade for hende !

Dagplejer kunne også være en mulighed, men kræver jo at man har en bolig som er egnet til det, så heller ikke.

Til sidst blev hun SOSU, ikke fordi hun gerne ville, men fordi kommunen sagde hun skulle.

Så hun er stadig ulykkelig selvom det er snart 10 år siden vi slog op, og hun har endda fået hele 2 børn mere siden da, så der skal sgu noget til for at få en hverdag som enlig mor til at hænge sammen !

Heldigvis har hun ingen sygdomme, eller er doven, så der skal bare knokles igennem - HVER dag....!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BenniM
For 2 timer siden, snoozz skrev:

Ja mange dropper den slags fag, men dem som allerede er der er lidt "fanget" i det jo !.

Eksempel:

Min kæreste.

Først ville hun gerne være folkeskolelærer (og støttede hende 100 %).

Så Bare Pædagog (støttede hende 100% (og når jeg siger det mener jeg både etisk, moralsk og økonomisk)!

Så bare pædagogmedhjælper. !

Bevares kommunen sendte hende da i praktik i en børnehave, men stadig intet fast job, selvom børnene var glade for hende !

Dagplejer kunne også være en mulighed, men kræver jo at man har en bolig som er egnet til det, så heller ikke.

Til sidst blev hun SOSU, ikke fordi hun gerne ville, men fordi kommunen sagde hun skulle.

Så hun er stadig ulykkelig selvom det er snart 10 år siden vi slog op, og hun har endda fået hele 2 børn mere siden da, så der skal sgu noget til for at få en hverdag som enlig mor til at hænge sammen !

Heldigvis har hun ingen sygdomme, eller er doven, så der skal bare knokles igennem - HVER dag....!

Pædagogmedhjælper-faget er dødt. Det er et fag vi i branchen og kommunerne bruger til job-træning - intet andet. Fast-ansættelser i dette fag svarer til at finde en firkløver.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...