Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Arend

Venstrefløjsaffald

Recommended Posts

Arend
Skrevet (redigeret)

Der er en interessant artikel på DR, om den republikanske senator Tom Cottons fejder med New York Times.

Tom Cotton som repræsentant for højrefløjen: Cotton siger, at man ikke kan forstå USA uden at forstå slaveriets rolle i landet.

- Vi er nødt til at studere slaveriets historie og dets rolle og indflydelse på udviklingen af vores land, for ellers kan vi ikke forstå vores land. Som landets grundlæggende fædre har sagt, var det (slaveriet, red.) et nødvendigt onde, som unionen blev bygget på. Men som (Abraham, red.) Lincoln sagde, blev unionen bygget på en måde, der havde til sigte at stoppe slaveriet endegyldigt

Som svar skriver Nikole Hannah-Jones: Hvis slaveriet – permanent, racebaseret slaveri, hvor det var lovligt at voldtage, torturere og sælge mennesker med fortjeneste for øje nedarvet gennem generationer – var et ”nødvendigt onde”, som Tom Cotton hævder, så er det svært at forestille sig, hvad der ikke kan retfærdiggøres som et middel, der helliges af målet, 

Tom Cottins meningsfæller kender vi jo nok i Europa som tilhængerne af tegneserien Tintin.

https://www.dr.dk/nyheder/udland/venstrefloejsaffald-senator-vil-stoppe-undervisning-i-new-york-times-racismeprojekt

Hvem har mon fremtiden bag sig?

Redigeret af Arend
Jeg har ændret overskriften

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 6 timer siden, Arend skrev:

Der er en interessant artikel på DR, om den republikanske senator Tom Cottons fejder med New York Times.

Tom Cotton som repræsentant for højrefløjen: Cotton siger, at man ikke kan forstå USA uden at forstå slaveriets rolle i landet.

- Vi er nødt til at studere slaveriets historie og dets rolle og indflydelse på udviklingen af vores land, for ellers kan vi ikke forstå vores land. Som landets grundlæggende fædre har sagt, var det (slaveriet, red.) et nødvendigt onde, som unionen blev bygget på. Men som (Abraham, red.) Lincoln sagde, blev unionen bygget på en måde, der havde til sigte at stoppe slaveriet endegyldigt

Som svar skriver Nikole Hannah-Jones: Hvis slaveriet – permanent, racebaseret slaveri, hvor det var lovligt at voldtage, torturere og sælge mennesker med fortjeneste for øje nedarvet gennem generationer – var et ”nødvendigt onde”, som Tom Cotton hævder, så er det svært at forestille sig, hvad der ikke kan retfærdiggøres som et middel, der helliges af målet, 

Tom Cottins meningsfæller kender vi jo nok i Europa som tilhængerne af tegneserien Tintin.

https://www.dr.dk/nyheder/udland/venstrefloejsaffald-senator-vil-stoppe-undervisning-i-new-york-times-racismeprojekt

Hvem har mon fremtiden bag sig?

Han er lige så tosset som Trump. Begge fornægter virkeligheden og accepterer kun sin egen. Trist.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 1 time siden, ThomasSneum skrev:

Han er lige så tosset som Trump. Begge fornægter virkeligheden og accepterer kun sin egen. Trist.

Jeg ved ikke om man kan kalde den slags personer for tossede, men en ting er sikkert, de er farligt, meget farligt. Manden har en lang tradition for ekstreme holdninger på lige fod med Stalin, Hitler og andre myrderiske diktatorer. Og han passer fint ind in den Republikanske parti

For de nørdede, hans ti meste farlige udtalelser og holdninger. 

https://www.alternet.org/2015/03/10-horrifying-facts-about-gop-senator-tom-cotton/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 5 minutter siden, Jojojo skrev:

Jeg ved ikke om man kan kalde den slags personer for tossede, men en ting er sikkert, de er farligt, meget farligt. Manden har en lang tradition for ekstreme holdninger på lige fod med Stalin, Hitler og andre myrderiske diktatorer. Og han passer fint ind in den Republikanske parti

For de nørdede, hans ti meste farlige udtalelser og holdninger. 

https://www.alternet.org/2015/03/10-horrifying-facts-about-gop-senator-tom-cotton/

Ja det lyder jo vildt. 
Spørgsmålet er om man kan tage det hele ud af kontekst her? 

Desuden mener jeg ikke republikanere som enhed, er "langt ude" eller "farlige" osv. - men lige de her år, der er det stukket af for dem. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 14 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Ja det lyder jo vildt. 
Spørgsmålet er om man kan tage det hele ud af kontekst her? 

Desuden mener jeg ikke  republikanere som enhed, er "langt ude" eller "farlige" osv. - men lige de her år, der er det stukket af for dem. 

Du har ret Thomas, det er også forkert fra mig at nævne Republikaner som et fælles onde selvom det er hvad vi læser om dem, der er en pæn del anti Trump og ærlige bland dem, men det er ikke dem som sidder på de tunge poster eller dem man læser om. For at rette op 🙏 et link om ""The Lincoln Project""

https://www.cnn.com/2020/05/31/politics/lincoln-project-new-ad-trump-race/index.html

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas

Det er typisk ræverød propaganda fra (D)DR. Lyt hvad Tom Cotton har at sige. Jeg burde have spolet videoen 4:03 minutter inde, og klippet med ham er på omkring et minut. 1619 projektet er kulturmarxistisk indoktrinering af skolebørn. 

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
tapdance

Det kan godt være at manden har nogle...interessante holdninger, men jeg kan dog godt følge elementer af hans kritik (uden nødvendigvis at være enig i årsagerne til denne), dog uden at jeg har nærstuderet omtalte 1619 projekt, eller er nogen videre ekspert i amerikansk historie. 

Som udgangspunkt er det fint nok at revidere vores opfattelse af historien, efterhånden som vi finder nye beviser og informationer, men jeg vil altid opfordre til en hvis påpasselighed overfor at ville omskrive historien radikalt, specielt hvis det skal ske på baggrund af en specifik "interessegruppe".  Teksten her er interessant, men jeg er dog relativt sikker på at virkeligheden befinder sig et eller andet sted imellem den nuværende "officielle" historie, og den version, der fremlægges for enden af linket herover.  Jeg ser ikke noget problem i at inkludere nogle af pointerne i 1619 projektet, men jeg ville nok ikke bruge det som en skabelon for en omskrivning af det nuværende historie. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 2 timer siden, tapdance skrev:

Det kan godt være at manden har nogle...interessante holdninger, men jeg kan dog godt følge elementer af hans kritik (uden nødvendigvis at være enig i årsagerne til denne), dog uden at jeg har nærstuderet omtalte 1619 projekt, eller er nogen videre ekspert i amerikansk historie. 

Som udgangspunkt er det fint nok at revidere vores opfattelse af historien, efterhånden som vi finder nye beviser og informationer, men jeg vil altid opfordre til en hvis påpasselighed overfor at ville omskrive historien radikalt, specielt hvis det skal ske på baggrund af en specifik "interessegruppe".  Teksten her er interessant, men jeg er dog relativt sikker på at virkeligheden befinder sig et eller andet sted imellem den nuværende "officielle" historie, og den version, der fremlægges for enden af linket herover.  Jeg ser ikke noget problem i at inkludere nogle af pointerne i 1619 projektet, men jeg ville nok ikke bruge det som en skabelon for en omskrivning af det nuværende historie. 

Kunne være meget interessante at høre om hvilken dele af Tom Cottons holdninger mht. slaveriet du synes er værdigt at diskutere. 

Vi er her alle for at lære mere og selvom jeg synes han er idiot kan jeg godt tage fejl. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas
For 9 minutter siden, Jojojo skrev:

Kunne være meget interessante at høre om hvilken dele af Tom Cottons holdninger mht. slaveriet du synes er værdigt at diskutere.

Du har tilsyneladende misforstået Tom Cotton bigtime, ligesom de medier du ganske givet æder råt. :) Så du min video?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
Skrevet (redigeret)
1 time siden, Leonidas skrev:

Du har tilsyneladende misforstået Tom Cotton bigtime, ligesom de medier du ganske givet æder råt. :) Så du min video?

Jeps, jeg har begge set videoen og talrige andre links om manden som vil straffe ALLE skoler in USA hvis de nævner og underviser om slaveriet in Nord Amerika. 

""RED"". Nu hvor jeg har kigget lidt mere, læst mere og gik igennem nogen kommentarer så synes jeg at Morten Messerschmidt og Tom Cotton ligner hinanden på en prik, og jeg mener ikke ""kun"" udseende.

Men hvor mener du jeg har misforstået manden 

Redigeret af Jojojo

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...