Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Jagerpiloten

Bid for bid

Recommended Posts

dewey
For 21 minutter siden, homofaber skrev:

prøv at forklare mig, hvad det er, du har svært ved at forstå

det er vist dig, der har det svært med at forstå - den grafik du viser, viser hvor mange medlemmer den hhv evangelske og katolske kirke har. I Tyskland er det uden videre muligt at være hhv protestant eller katolik uden at være medlem af en kirke:fløjt:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
For 2 timer siden, dewey skrev:

det er vist dig, der har det svært med at forstå - den grafik du viser, viser hvor mange medlemmer den hhv evangelske og katolske kirke har. I Tyskland er det uden videre muligt at være hhv protestant eller katolik uden at være medlem af en kirke:fløjt:

Jeg citerer bare, hvad der står på wikipedia. Hvis du er uenig med sidens indhold på wikipedia skal du skrive til wikipedia.

Der står også følgende:

The latest census in 2011 found that Christianity was the religion of 53,257,550 people or 66.8% of the total population, among whom 24,869,380 or 31.2% were Catholics, 24,552,110 or 30.8% were Protestants of the Evangelical Church in Germany, 714,360 or 0.9% were members of Protestant free churches, and 1,050,740 or 1.3% were members of Eastern Orthodox and Oriental Orthodox churches. Afurther 2.6% was affiliated to any other Christian denomination. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 11 timer siden, homofaber skrev:

Jeg citerer bare, hvad der står på wikipedia. Hvis du er uenig med sidens indhold på wikipedia skal du skrive til wikipedia.

Der står også følgende:

The latest census in 2011 found that Christianity was the religion of 53,257,550 people or 66.8% of the total population, among whom 24,869,380 or 31.2% were Catholics, 24,552,110 or 30.8% were Protestants of the Evangelical Church in Germany, 714,360 or 0.9% were members of Protestant free churches, and 1,050,740 or 1.3% were members of Eastern Orthodox and Oriental Orthodox churches. Afurther 2.6% was affiliated to any other Christian denomination. 

Du har vist stadigvæk ikke forstået, at de nævnte tal er antallet af medlemmer i hhv den katolske og evangelske kirke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
For 2 timer siden, dewey skrev:

Du har vist stadigvæk ikke forstået, at de nævnte tal er antallet af medlemmer i hhv den katolske og evangelske kirke.

Jo, det er da det jeg har sagt. Kan du ikke se, at de ca. er lige store?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 4 minutter siden, homofaber skrev:

Jo, det er da det jeg har sagt. Kan du ikke se, at de ca. er lige store?

Jo antallet af medlemmer i de to kirker er ca. lige store, men det siger intet om, hvor mange katolikker og hvor mange protestanter Tyskland, der lever i Tyskland.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
Lige nu, dewey skrev:

Jo antallet af medlemmer i de to kirker er ca. lige store, men det siger intet om, hvor mange katolikker og hvor mange protestanter Tyskland, der lever i Tyskland.

Det er da også rigtigt, men jeg taler ikke om, hvor mange der er af katolikker og protestanter. Jeg taler kun om forholdet mellem antallet og hvem der er flest/færrest af i de forskellige lande. Katolicismen er langt mere udbredt end de protestantiske retninger, der opstod efter reformationen.
Det er en underlig ting, at vi her i Danmark har det med at opfatte protestantismen/Lutheranerisme som den "rigtige" form for kristendom, når vi er voldsomt underrepræsenteret på verdensplan. Kristne i de ortodokse kirker vil ikke have ret meget tilfælles med en dansk kirkegænger. Derfor er den med, at kristendommen har gennemgået en reformation et forkert udsagn, da der bare opstod en ny gren.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...