Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Jojojo

Køber du politisk korrekt

Recommended Posts

modpol
For 20 minutter siden, Entrelac skrev:

Da jeg var teenager og gik i ungdomsskolen havde jeg en underviser, der i en årrække var formand for den daværende forening Dansk Arbejde, de havde et slogan "Køb dansk når dansk kan konkurrere på pris og kvalitet", og når man får noget gentaget mange gange, så begynder man, at tænke over det, så jeg har i mange år været bevidst om hvad jeg køber, men dermed ikke være sagt, at jeg altid køber politisk korrekt.

Vodka køber jeg kun meget sjældent;), men hvis jeg f.eks. køber jordbær og der er både danske og tyske i butikken, så køber jeg de danske selvom de evt. koster et par kroner mere, medmindre selvfølgelig, at der f.eks. er mug på de danske og de tyske er pæne.

Med tiden køber jeg mere og mere økologisk, bl.a. fordi min økonomi er bedre nu end da mine børn var små.

Jeg prøver at undgå kinesisk hvidløg og ingefær p.g.a. forureningen.

Men ofte køber jeg det produkt, der passer bedst til mit behov og økonomi.:wacko:

At købe Dansk er også beder for miljøet fordi der er mindre transport.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
For 13 timer siden, snoozz skrev:

Jeg kan  bare stadig ikke få "mild i smagen" og "chili" til at "hænge sammen" gg

Man kan jo godt få milde chili. Eller chili der ikke er så stærke. Men vodka med chili brænder ikke så meget - nok fordi at det, der gør chili stærkt, er capsaicin som er opløsligt i alkohol og fedt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 2 timer siden, homofaber skrev:

Man kan jo godt få milde chili. Eller chili der ikke er så stærke. Men vodka med chili brænder ikke så meget - nok fordi at det, der gør chili stærkt, er capsaicin som er opløsligt i alkohol og fedt.

Rigtigt.

Stærk chili er over 2 million på en skala, og de milde fylder kun 10,000 pa samme skala, og så er der sweet chilli, den slags som man bruger til salad dressing. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Potet
Skrevet (redigeret)
For 1 time siden, Jojojo skrev:

Rigtigt.

Stærk chili er over 2 million på en skala, og de milde fylder kun 10,000 pa samme skala, og så er der sweet chilli, den slags som man bruger til salad dressing. 

Hej 😀 jeg er ikke så meget for drinks eller stærk mad, men jeg har altid lidt alkohol i huset for at byde på..  Mange kan lide en irish coffee. Jeg også, men kan ikke lide whisky.  Jeg laver en til mig selv hver fredag aften, hvor jeg bruger vodka eller cognac.  Billigste sort i Aldi 😀. Det er blevet til en tradition 😀 

igen - undskyld skrivefejl. Jeg er norsk og bor i Norge, men jeg ejer et hus i Dejlige Danmark 😀🇩🇰

Redigeret af Potet
  • Synes godt om 2
  • Elsker 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz
On 22.7.2020 at 09:37, Jojojo skrev:

Dog er der stor forskel Snoozz, omtalte er mild og der er en mere i den klasse og det er den finske Koskenkorva, man skal passe på med begge dersom man hurtigt vænner sig til den milde smag.

Forskel opnås igennem lagering, hvor de fleste billige er ren 40% sprit direkte fra fabrikken  

Tihi det mindede mig lige om noget. Jeg arbejde engang på en "fiskeforbejdningsfabrik" "Lykkeberg" hvis du kender Ka huske det, den er for længst lukket.

Men der fik vi sprit hjem i 1000 liters tanke. Det marinerer man jo fisk i. Og nej jeg drak ikke i arbejdstiden, men hver fredag kunne man godt til have en stor sodavandflaske med, og så fylde den mens chefen ikke så på - fx hvis man så at han gik på toilettet, eller ud af døren gg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
On 21.7.2020 at 19:21, Jojojo skrev:

Jeg er ikke ret meget til vodka, men husker fra de gamle dage mærket Stolichnaya for den fine milde smag, men da jeg så flasken i butikken tænkte jeg, Nej, den er Russisk.

Men da jeg nærstuderede teksten på bagsiden opdagede jeg at den er fra Letland, og så skulle den bare med hjemme og stå i bar skabet, og muligt også nydes når jeg drikker en bloody mary 

Køber du også politisk korrekt

image.png.df889fd62c0d1931cd1ea77dd21f450b.pngimageproxy.php?img=&key=a28cd51d483d342f

Ikke det der ligner, køber det jeg har lyst til, dog vil jeg ikke have økologiske æg indenfor mine døre

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...