Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Jojojo

Køber du politisk korrekt

Recommended Posts

Potet
For 30 minutter siden, snoozz skrev:

Godt spørgsmål faktisk.

Køber også bare den billigste vodka jeg kan finde. Vlakoff hedder den, måtte lige ud og kigge, den er fransk pyhh ;)

Tror faktisk slet ikke jeg har noget som er russisk, hvad eksporterer de udover gas og vodka?

Kina derimod er næsten umulige at komme uden om. Især elektronikdimser af enhver art står der "made in China på", eller Taiwan. Ved ikke lige om Taiwan er en del af Kina, men så er produktet nok blot samlet i Taiwan, med dele fra Kina anyway.

Det meste af ens bil er også kinesisk - selvom man måske tror den er tysk, eller fransk ;)

Med fødevarer køber jeg næsten kun dansk. Medmindre et produkt slet ikke findes i dansk variant.

Til potet, med de priser i Norge, så ville jeg hurtigt blive flygtning ;)

Ha ha 🤣😂 det er sant, samtidig oplever vi nordmænd med norsk indtekt at det er dyrt i Danmark, skatter, el og afgifter.. nu som vi må ud med mellem 140 og 150 kroner for 100 danske. Tidligere på foråret var det mer end 170 norske for 100 danske, og de danske ejendomsudgifter går som normalt.  Jeg håber at det bliver mere normalt.

da jeg købte min ejendom for ca 10 år siden, var vores kroner det samme, så noget har gået galt på vejen.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Ku man ikke bare blande "husblas" i Spritten? Men husblas kommer måske også primært fra Kina?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
For 1 minut siden, snoozz skrev:

Øhhh, du køber netop den vodka fordi den er "mild i smagen" - og så fylder du den med Chili? Det gir da ingen mening.

Vlakoff koster 60 kr pr flaske. (danske priser). Det er muligt at butikker som Netto eller Fakta har en nogle kroner billigere, men de ligger helt nede i den anden ende af byen og bringer ikke ud, så dem er jeg for doven til at hente ;)

Med mild mener jeg, at den ikke var så sprittet i smagen. Jeg har aldrig været meget til vodka netop fordi det meste bare er sprittet, men stoli kunne jeg godt li. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz
Lige nu, Potet skrev:

Ha ha 🤣😂 det er sant, samtidig oplever vi nordmænd med norsk indtekt at det er dyrt i Danmark, skatter, el og afgifter.. nu som vi må ud med mellem 140 og 150 kroner for 100 danske. Tidligere på foråret var det mer end 170 norske for 100 danske, og de danske ejendomsudgifter går som normalt.  Jeg håber at det bliver mere normalt.

da jeg købte min ejendom for ca 10 år siden, var vores kroner det samme, så noget har gået galt på vejen.

Potet nåeee ja perfekt kombi, Billige biler i Norge, og når i så er i DK fylde bilen med vodka og tage med hjem ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
Lige nu, snoozz skrev:

Ku man ikke bare blande "husblas" i Spritten? Men husblas kommer måske også primært fra Kina?

Nej. Husblas og gelatine virker ikke med så høje alkoholprocenter som håndsprit skal være. Hvis man prøver vil det bare koagulere og samle sig som en stor klump.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Potet

Det har jeg gjort en gang. Jeg lavet hindbærgelé og blandet ind en flaske rom i den.  Serverede den i vinglas og folk blev rigtigt glade 🤣

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz
For 1 minut siden, homofaber skrev:

Med mild mener jeg, at den ikke var så sprittet i smagen. Jeg har aldrig været meget til vodka netop fordi det meste bare er sprittet, men stoli kunne jeg godt li. 

Ærlig talt kan jeg ikke smage ret meget forskel på de forskellige vodkaer når de først er blandet op i div drinks. Det var kun da jeg var ung da jeg kunne tage dem i "Shots" gg. Har du nogensinde smagt "Raki" - græsk sprut - affaldsprodukt fra produktionen af Ouzo. Så skal du satme få spritte smag. Til gengæld koster en flaske kun ca 1,50 Euro, så billig brandert der ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz
For 1 minut siden, homofaber skrev:

Nej. Husblas og gelatine virker ikke med så høje alkoholprocenter som håndsprit skal være. Hvis man prøver vil det bare koagulere og samle sig som en stor klump.

Ok, jeg var heller ikke "stormester" i kemitimerne i folkeskolen gg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Potet
For 4 minutter siden, snoozz skrev:

Potet nåeee ja perfekt kombi, Billige biler i Norge, og når i så er i DK fylde bilen med vodka og tage med hjem ;)

😂🥂

Ok, jeg var heller ikke "stormester" i kemitimerne i folkeskolen gg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Jeg har engang lavet vingummi i vores fysik-timer, men jeg kan ærlig talt ikke huske hvad vi brugte til det, men jeg mener husblas var en af delene ;)

Potet, haha billige point hos pigerne der. Rom med frugtsmag i geleform ;)

Jeg plejer hvis vi er sådan er sådan en 4-8 stykker samlet til hygge at lave det jeg kalder "banditvin".

Man har en kæmpe skål. Så fylder man først en pakke flormelis i. Så en flaske vodka, 2 flasker rødvin, 1 hvidvin, og 3 flasker kirsebærvin. Pynt evt med jordbær.

En ret billig måde at få de fleste "op i gear" på ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...