Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Lizabeth

Racistiske hadforbrydelser i Danmark?

Recommended Posts

Lizabeth

Det er meget svært at hitte ud af, hvad man overhovedet må skrive herinde. Sandheden er nu nok, at det kommer helt an på, hvem "man" er. Jeg forsøger:

Det store emne synes for tiden at være "krænkelser". Firmaer laver deres gamle hæderkronede produkters navne om, tegnefilm og gamle elskede børnebøger og -sange justeres, statuer væltes eller skændes, sportshold ændrer navne. Osv.

Set fra Lizabeths pind: Der er ikke noget, der er for småt. Denne sommer har det virket lidt, som når græshoppesværme rigtigt tager fat. Så er det med at komme væk! Og alt skal jo helst mases ned i en stor racismekasse og så et stempel uden på med "racisme". Og vel at mærke højreorienteret racisme. Andet findes vist heller ikke på denne debatside, hvor en håndfuld meget aktive brugere af venstreradikal observans dagligt bruger stemplet igen og igen, hvis en eller anden lille borgerlig skribent virkelig vover at "tale Roma midt imod". Danmark er fyldt med højreekstreme racister - det er "sandheden" her på stedet, færdig, bum.

Og så vover denne enfoldige kvinde at spørge: Er det nu sandheden?  De mange venstreorienterede, man hører dag ud og dag ind på tv-kanalerne kan godt have ret i, at der i hvert fald findes racisme i Danmark. For ganske få dage siden fandt en ualmindelig led, racistisk hadforbrydelse sted på et toilet et sted i Danmark. Men her var offeret altså en hvid, dansk dreng. Der var vist en skribent herinde, der ville linke til en omtale af det ...hvad skete der mon så? Uh og hysssss.... Og nu er jeg allerede derhenne, hvor jeg på ny skal lægge selvcensurerende bånd på mig selv, fordi jeg selvfølgelig ønsker dette til debat. Men så: Selv om man ikke må nævne eksempler på racistiske hadforbrydelser mod hvide (danskere), vil jeg spørge panelet herinde, hvad I mener:

Findes racisme/racistisk motiverede hadforbrydelser eller hadtale i Danmark? Hvis ja, hvem mener så I, der begår dem?  Lutter "højreekstremister"- mystiske monstre, som uagtet det nazistiske Dnsb blev nedlagt for snart 10 år siden, kan "komme derfra" (for nogle dage siden var der én, der skrev herinde, om "det næste ville være, at der blev linket til Dnsb's hjemmeside"!!! Det viser, at visse mennesker lever i fortiden og i den grad trænger til at blive opdateret.

Hvis jeg ikke må stille mine spørgsmål, er der ikke noget at gøre ved det - så er mine evner for fattige. Sorry, men jeg er opvokset med,at kalde en spade for en spade. 🙋‍♀️ Rigtig god sommerdag. L.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

du svare selv på dit spørgemål , der er visse mennesker der lever i fortiden og de har ikke fundet ud af at vi lever i 2020 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 31 minutter siden, Lizabeth skrev:

Hvis jeg ikke må stille mine spørgsmål, er der ikke noget at gøre ved det - så er mine evner for fattige. Sorry, men jeg er opvokset med,at kalde en spade for en spade. 🙋‍♀️ Rigtig god sommerdag. L.

Nu er det jo ikke rigtigt en sommerdag i landet, men sandheden kommer i mange skygger 🌂🌞

Det med at kalde en spade for en spade tror jeg ikke en ping på. bare det med at kalde sin kone for Tykke når hun er tykt skal bare prøves hvis du tør, eller kalde sin mand for grim øldåse som stinker ad helvede af cigaretrøg. 

Jeg tror ikke en ping på en god sommerdag når du gør som du skriver Lizabeth.

Mht. debatten og emnet, jeg synes vi har et meget åbent og ærligt debat om alt, og de retningslinjer bare sund fornuft på lige fod som dem man bruger i det daglige, man kalder sin Tykke mand/kone for  Lille Skat her 🤪 

• Synes godt om 4

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
For 29 minutter siden, Lizabeth skrev:

Det er meget svært at hitte ud af, hvad man overhovedet må skrive herinde. Sandheden er nu nok, at det kommer helt an på, hvem "man" er. Jeg forsøger:

Det store emne synes for tiden at være "krænkelser". Firmaer laver deres gamle hæderkronede produkters navne om, tegnefilm og gamle elskede børnebøger og -sange justeres, statuer væltes eller skændes, sportshold ændrer navne. Osv.

Set fra Lizabeths pind: Der er ikke noget, der er for småt. Denne sommer har det virket lidt, som når græshoppesværme rigtigt tager fat. Så er det med at komme væk! Og alt skal jo helst mases ned i en stor racismekasse og så et stempel uden på med "racisme". Og vel at mærke højreorienteret racisme. Andet findes vist heller ikke på denne debatside, hvor en håndfuld meget aktive brugere af venstreradikal observans dagligt bruger stemplet igen og igen, hvis en eller anden lille borgerlig skribent virkelig vover at "tale Roma midt imod". Danmark er fyldt med højreekstreme racister - det er "sandheden" her på stedet, færdig, bum.

Og så vover denne enfoldige kvinde at spørge: Er det nu sandheden?  De mange venstreorienterede, man hører dag ud og dag ind på tv-kanalerne kan godt have ret i, at der i hvert fald findes racisme i Danmark. For ganske få dage siden fandt en ualmindelig led, racistisk hadforbrydelse sted på et toilet et sted i Danmark. Men her var offeret altså en hvid, dansk dreng. Der var vist en skribent herinde, der ville linke til en omtale af det ...hvad skete der mon så? Uh og hysssss.... Og nu er jeg allerede derhenne, hvor jeg på ny skal lægge selvcensurerende bånd på mig selv, fordi jeg selvfølgelig ønsker dette til debat. Men så: Selv om man ikke må nævne eksempler på racistiske hadforbrydelser mod hvide (danskere), vil jeg spørge panelet herinde, hvad I mener:

Findes racisme/racistisk motiverede hadforbrydelser eller hadtale i Danmark? Hvis ja, hvem mener så I, der begår dem?  Lutter "højreekstremister"- mystiske monstre, som uagtet det nazistiske Dnsb blev nedlagt for snart 10 år siden, kan "komme derfra" (for nogle dage siden var der én, der skrev herinde, om "det næste ville være, at der blev linket til Dnsb's hjemmeside"!!! Det viser, at visse mennesker lever i fortiden og i den grad trænger til at blive opdateret.

Det er det, man ville kalde for begging the question.

Om en forbrydelse er racistisk afhænger af motivet og ikke gerningsmanden og det må være op til myndighederne at afgøre om en forbrydelse har et racistisk motiv. Ligesom det også var med drabet på Bornholm. Hvis en muslim kører overfor rødt, er det også bare en færdselsforseelse og IKKE en racistisk færdselsforseelse. :) 
Jeg er med på, at det er nemt at forstå for det store flertal af danskerne, der ikke går op i den slags, hvor en forbrydelse ofte bare er en forbrydelse. 

• Synes godt om 4

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
The Last Rocky

@Lizabeth.

Jeg forstår dine problemer, angående hvad man må skrive, som verden og Danmark "vender" i øjeblikket.

Svar: Nej, det er ikke sandheden. Der er tons af eksempler på, hvordan danskere er blevet smadret til invalider - de "gik det forkerte sted på det forkerte tidspunkt" - men hvem gjorde det, får man tit kun at vide, hvis man går til små "ikke stuerene" medier eller (bedst) politiets offentliggjorte døgnrapporter, hvor gerningsmænd mange gange bliver nævnt med udseende og baggrund. Det har jeg lært efter en årrække udenlands, at man er nødt til, hvis man vil vide besked.

Jeg kan huske en hundelufter på Fyn. Han kan ingenting selv i dag. Et offer for en racistisk hadforbrydelse. Men du ved nok, sådan skriver de pæne journalister ikke. En notits, gerningsmændene var "unge." Så er han glemt.

Medierne gennemfører, som du skriver, noget der ligner en græshoppesværm-kampagne. Den fortæller os, at vi bebor et territorium, som er hærget af systematisk og "strukturel" racisme. Den, der ikke klapper hælene i, er naturligvis "højreorienteret racist" - "er du med os, eller .."

Morten U. Jensen, blogger på Jyllands-Posten, skriver:

"I det omfang der eksisterer racisme i dagens Danmark, da er den stort set udelukkende rettet mod etniske danskere, kun uhyre sjældent mod etniske minoriteter."

Jeg har ikke meget kendskab til ham, men læser ham med interesse. Han henviser til Danmarks Statistiks årlige rapport om indvandrere i Danmark -> s.118 hvor man kan læse, at "libanesere", somaliere, irakere, tyrker, pakistanere, syrere, afghanere, iranere og marokkanere er voldsomt overkriminelle i forhold til danskere. Naturligvis er ikke al kriminalitet racistisk motiveret, som en skrev, men går man tættere på, finder man ud af, at den kriminalitet de nævnte grupper er så overrepræsenteret i, typisk er grov vold, voldtægt, hjemmerøveri og gadeskyderi.

Men "det skulle jo nødigt hedde sig." 😀  Også god sommer herfra.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber

Virkeligheden er, at på trods af de "tonsvis af eksempeler" på, at danskerne bliver smadret til invalide, så viser Tryghedsundersøgelsen, at københavnerne er mest bekymret for cykeltyverier og ikke at "gå på det forkerte sted på det forkerte tidspunkt". Det er da godt. 

J4sGeIP.jpg

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
The Last Rocky
For 29 minutter siden, homofaber skrev:

Virkeligheden er, at på trods af de "tonsvis af eksempeler" på, at danskerne bliver smadret til invalide, så viser Tryghedsundersøgelsen, at københavnerne er mest bekymret for cykeltyverier og ikke at "gå på det forkerte sted på det forkerte tidspunkt". Det er da godt. 

J4sGeIP.jpg

Tryghedsundersøgelsen. A-ha. Hvornår er den lavet? 1959?  😄

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
Skrevet (redigeret)
For 21 minutter siden, The Last Rocky skrev:

Som du kan læse in artiklen, in 2019.

Redigeret af Jojojo
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
For 22 minutter siden, The Last Rocky skrev:

Den er nok ikke fra 1959, når der står, at de fem var også de fem mest hyppige i 2018. 😛 

sV26QOo.jpg

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lizabeth
Skrevet (redigeret)

Morten Uhrskov Jensen,formand for Dansk Samling i Jyllands-Posten:

"I det omfang der eksisterer racisme i dagens Danmark, da er den stort set udelukkende rettet mod etniske danskere, kun uhyre sjældent mod etniske minoriteter." 

Overdriver han? Det tror jeg faktisk ikke. For når man læser lokale aviser - eller som The Last Rocky foreslår - politiets døgnrapporter, bliver man klar over, at der foregår mange af disse tilsyneladende helt umotiverede overfald på unge danskere, begået af ikke-vestlige. Det bliver bare næsten ikke eller slet ikke omtalt i de store, forkromede medier. Det er kort sagt ikke noget "God Aften Direkte" eller "Aftenshowet" ville lave kampagnejournalistik om. 

Her kan du læse om sådan et overfald, som jo ville være udskreget på forsiden af Ekstra Bladet som "racistisk overfald" - hvis altså ikke lige, at gerningsmændene var af arabisk (Mellemøstlig) herkomst:

https://jv.dk/artikel/ukendte-gerningsmaend-forfulgte-15-aarig-dreng-saa-overfaldt-de-ham-med-sten-og-spark

Den 15-årige dreng gik i lørdags fredeligt en tur med en veninde ved Lergravssøen i Esbjerg. Her blev de forfulgt af to ukendte unge mænd i 15-20-års alderen og overfaldet råt. Blandt andet blev den 15-årige slået gentagne gange i baghovedet med en sten og sparket, mens han lå på jorden. Pigen fik telefoneret til sin mor, som kom og kørte den danske dreng på skadestuen. I første omgang havde et par håndværkere i nærheden hjulpet ham med noget forbinding.

Begge gerningsmænd beskrives som klippet i den for unge arabere så karakteristiske frisure, næsten barberet ved siderne/i nakken men med lidt hår på toppen. Begge talte med arabisk accent.

Et ud af mange tilfælde året rundt. Hvor mange tilfælde af den slags overfald kan du nævne med danske gerningsmænd og ikke-vestlige ofre fra - lad os sige de sidste tre-fire år?

Redigeret af Lizabeth
  • Synes godt om 1
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...