Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Lizabeth

Det ER da en debatside, ikke?

Recommended Posts

Cementdebil

Jeg oplever da klart det er en debatside - også selvom moderationen ikke altid holder samme linje. Snu ræve og kattekillinger kan med lidt snilde flyve under radaren - det må man bare skrive sig bag øren og gå videre i livet.

At diskutere indvandringen, islam, muslimer er helt uproblematisk.

Mange her har det nærmest som det eneste emne på deres dagsorden - og for nogle er det svært ikke at overskride en grænse hvor deres indlæg er mere forhånelse af bestemte grupper end egentlig debat.

Men kan man holde balancen og diskutere med lidt is i maven er der ingen problemer.

Omend jeg forstår TS' frustration - så er jeg ikke videre overbevist om "debuteringen". Godt skrevet - men næppe en reel debut 😉

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 3 timer siden, Zorglup skrev:

Da tråden stadig er åben, vil jeg bare lige henvise til dette. Ikke for at debattere, men for lige at svare TS.
Sakset fra DH.
Citat Jubii Debat skal på ingen måde være familievenlig, højre eller venstreorienteret - med derimod et debat forum med plads til alle. Det eneste Jubii holder et vågent øje med er om man behandler hinanden ordentligt og om dansk lov bliver overholdt. Herudover er der absolut frihed til at ytre sig som man vil. Citat slut.

Den lader vi lige stå. ;)

Endnu bedre...man kan jo bare læse de ordensregler man accepterer ved sin oprettelse. Der er det noget mere udpenslet. 😉

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup
For 2 timer siden, ThomasSneum skrev:

Endnu bedre...man kan jo bare læse de ordensregler man accepterer ved sin oprettelse. Der er det noget mere udpenslet. 😉

Nej. Jeg besvarede spørgsmålet bedre.
Der står meget præcist beskrevet i den korte sætning, jeg har fundet fra DH. Og du ved, jeg er glad for korte præcise sætninger, der ikke bliver for højtravende. Netop som der står i regelsættet. ;)

• Vred 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 7 timer siden, Zorglup skrev:

Nej. Jeg besvarede spørgsmålet bedre.
Der står meget præcist beskrevet i den korte sætning, jeg har fundet fra DH. Og du ved, jeg er glad for korte præcise sætninger, der ikke bliver for højtravende. Netop som der står i regelsættet. ;)

Haha. 

Helt i orden champ.. :)

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Evalu
On 14.7.2020 at 13:17, Lizabeth skrev:

Grunden til at jeg skriver sådan er: I går så jeg et oplæg (af 'Klondyke Carl'), som hed noget i retning af 'Fællesbøn i Bonbon Land.' Men da jeg ville have svaret på det, fordi min søster & familie havde oplevet det samme som oplægget omtalte, var det vips borte!?? Jeg dristede mig så til i en PB at spørge en kvindelig debattør, hvis indlæg jeg har liket og synes har skrevet gode kommentarer, om hun vidste, hvor det blev af  - men hun svarede heller ikke.

Så for en halv time siden logger jeg ind og ser et oplæg under 'kendte', som er en lykønskning med de 85 år til tegneren Kurt Westergaard. Der ville jeg da også gerne knytte en kommentar til. Kunne det lade sig gøre? Næh, nu var også DET væk!!!!

Begge indlæg var inspireret af/hentet fra  "Frihedens Stemme", der som bekendt har Rasmus Paludan som ansvarshavende redaktør.

Den slags kan vi godt undvære.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Inger Hansen
For 17 timer siden, Evalu skrev:

Begge indlæg var inspireret af/hentet fra  "Frihedens Stemme", der som bekendt har Rasmus Paludan som ansvarshavende redaktør.

Da kun jer, der vil nøjes med censurerede ligegyldige nyheder fra de statsbetalte medier.

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Inger Hansen
For 43 minutter siden, Ieet skrev:

Hej Inger,

Det viser sig at det er lettere at komme med ophidsende og "spændende" nyheder, når man ikke er underlagt pressenævnet.

Det er sværere at få fjernet og klage over forkerte oplysninger uden at skulle igennem en hel retssag - for de medier der ikke er underlagt pressenævnet - og som ikke må komme med misvisende eller direkte løgn.

Så ja - de stats støttede medier der er underlagt tjek der gør at de ikke kan lyve i deres artikler - kommer ikke med nær så "sensationelle" artikler.

Med venlig hilsen

Ieet

Ændre ikke at tabloidaviserne ikke rapporter sandheden når de bringer deres nyheder. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
For 12 minutter siden, Inger Hansen skrev:

Ændre ikke at tabloidaviserne ikke rapporter sandheden når de bringer deres nyheder. 

National konservative har ikke patent på sandheden. Og de medier de ofte refererer til som "mere troværdige" er jo drevet af selvsamme ideologi. Det svarer vel til at påstå, at Pravda i sin tid bragte sandheden! Eller at det var korrekt, da Nordkoreanske medier rapporterede, at Kim Jung-Un lavede et 'hole on one' første gang han prøvede at spille golf.

I det hele taget bør man nok besidde både sund kritisk sans og udføre kildekritiske analyser inden man påstår at nogle som helst medier repræsenterer "sandheden".

• Synes godt om 1
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gammel Dansk
For 19 timer siden, Evalu skrev:

Jeg er vildt interesseret i, hvem "vi" på hvis vegne det er, du skriver?  🤔

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gammel Dansk
1 time siden, Ieet skrev:

Så ja - de stats støttede medier der er underlagt tjek der gør at de ikke kan lyve i deres artikler - kommer ikke med nær så "sensationelle" artikler.

Ha ha ha 🤣😂🙈  ... er det nu, det er tid at minde om, da Dagbladet Politiken allierede sig med et så suspekt foretagende som 'Researchkollektivet REDOX' for at lave en smæde-artikelserie om navngivne personer på den nationale fløj i Danmark? Bladet fik li-ige akkurat trukket sig ud af samarbejdet, ellers var den ansvarshavende blevet dømt for videreformidling af ulovligt (hacket) materiale.

Tror de toneangivende her på debatten virkelig, at vi andre stoler på medier som Politiken og DR? Eller 'Arbejderen', som jeg har set et par af de venstreekstreme herinde linke til. Hold nu op! 😀

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...