Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
snoozz

Pris på en kolonihave?

Recommended Posts

snoozz

Ja ved godt det er individuelt!, naturligvis.

Men typisk koster de jo ikke ret meget.

Kan man finansiere det på andre måder end ens bank?

Tænker hvis jeg har fx 30.000 kr og det koster 300.000 kr.

HAr hørt noget om pantebreve?

JEg har altid boet til leje så ved ikke noget om alt sådan noget ?

Eller skal jeg ligger hele udbudsprisen kontant så ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
biine79

Ja Hele prisen skal betales med det samme, det er jo den der ejer haven på salgs tidspunkt der skal have pengene.

Så har du ikke hele beløbet kommer du nok ikke udenom at skulle låne pengene i banken.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Så så længe min bank siger nej så sker det ikke? Jeg skylder dem ikke nogen penge ? Men enhver anden bank ville også sige nej så? Måske hvis jeg har en kæreste som medunderskriver ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
biine79

Der er selvfølgelig muligheden for at en anden bank siger nej også, men overvej hvorfor de siger nej,også se om du kan få det forhold ændret, så de siger ja istedet for.
Men en med underskiver/kautionist kan gøre meget.

Vær obs på at langt de fleste kolonihaveforeninger har strenge regler for hvordan haven og især hækken skal  holdes, og der er kæmpe forskel på om man må overnatte derude og i så fald hvor længe af gangen

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Jeg trpr at "min bank" regner med, at jeg har udgift-tunge ting som kæreste, bil og barn, men det har jeg jo ikke. Jo jeg har et barn men hun er 18 år om 1½ år, men ikke nogen bil eller andre "tunge ting".

Har også lige "vist dem" at jeg har afdraget min kredit jeg ellers har haft siden jeg blev 18, på under et år.

Hun sagde noget med "ikke så længe du er i RKI"". ? Er det Der skoen trykker? For dem kan jeg så bare betale ud imorgen ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
For 13 timer siden, snoozz skrev:

Ja ved godt det er individuelt!, naturligvis.

Men typisk koster de jo ikke ret meget.

Kan man finansiere det på andre måder end ens bank?

Tænker hvis jeg har fx 30.000 kr og det koster 300.000 kr.

HAr hørt noget om pantebreve?

JEg har altid boet til leje så ved ikke noget om alt sådan noget ?

Eller skal jeg ligger hele udbudsprisen kontant så ?

Du skal nok prøve at kontakte en haveforening.

Men man skal både betale for selve huset og så leje af grunden. Det er ikke som at købe hus, hvor du køber grunden. Pantebrev eller realkredit er derfor heller ikke altid en mulighed. Banken kan jo ikke komme og grave huset op, hvis du ikke afdrager.

Dit hus, have osv. skal også vedligeholdes og det koster også. Men ja, er du i RKI skal du jo ikke forvente noget, så kom ud af det.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tigermanden

Haveforeningerne foretager med stor sandsynlighed også en individuel vurdering af personen, da mange gerne vil holde de mere udskejende elementer ude af haveforeningerne. Man ved nemlig godt, at det kan tiltrække - en bestemt type mennesker! De andre ejere vil jo gerne være sikre på, at de kan nyde stille og rolige weekender uden at blive generet af naboens druk og fester. Og derfor - lykkes det de fleste foreninger at holde et tåleligt niveau, så man kan have børnene med osv.

• Vred 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
passiv
For 16 timer siden, snoozz skrev:

Jeg trpr at "min bank" regner med, at jeg har udgift-tunge ting som kæreste, bil og barn, men det har jeg jo ikke. Jo jeg har et barn men hun er 18 år om 1½ år, men ikke nogen bil eller andre "tunge ting".

Har også lige "vist dem" at jeg har afdraget min kredit jeg ellers har haft siden jeg blev 18, på under et år.

Hun sagde noget med "ikke så længe du er i RKI"". ? Er det Der skoen trykker? For dem kan jeg så bare betale ud imorgen ?

Når du ikke er i stand til at holde en lejlighed på 60 kvartmeter 🦽 , hvordan vil du så kunne holde en have.  🍀

Man må også kun bo der i sommerhalvåret. Der er ganske vist nogle i københavnsområdet nogle helårs (set i hammerslag for nogle år siden). De koster så til gengæld nogle millioner, så er der ikke råd til flere cigaretter og øl. 💲

Hvorfor skulle en kæreste være en tung pengebyrde?. Kvinder tjener da deres egne penge.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet
On ‎14‎-‎07‎-‎2020 at 06:34, snoozz skrev:

Hej,

Lad mig prøve at forstå det... du er syg med kræft, kan dårligt gå eller gøre noget arbejde og er tidligere kriminel og alkoholiker...

… så nu vil du låne 500.000 til en kolonihave hvor det forventes at du passer havearbejde? i mens du er førtidspensionish?

… og betale tilbage over 10 år, som du forventes at leve? imens du er i RKI eller har været det som en dårlig betaler?

Jeg kan godt gætte hvorfor banken siger nej tak til at give et lån.

Jeg ønsker dig held og lykke med kolonihave drømmen :)

Med venlig hilsen

Ieet

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...