Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
trinetrunten

hvornår kan man få boligstøtte?

Recommended Posts

trinetrunten

Hej

Måske et lidt dumt spørgsmål, men jeg har aldrig fået boligstøtte før og kender ikke rigtigt reglerne, og jeg synes ikke, at jeg kan finde noget om det, når jeg søger på nettet.

Jeg kan selvfølgelig kontakte Udbetaling Danmark, men tænkte, at der måske er nogle kloge hoveder her, der kan svare.

Hvis man langtidslejer et sommerhus, som midlertidig bolig - fx hvis man har solgt sin bolig og endnu ikke fundet den nye bolig - vil man så have mulighed for at få boligstøtte? - selvfølgelig forudsat at man er berettiget til boligstøtte ift. formue osv.

Er der nogen, som ved det?

God søndag 🙂

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Inger Hansen
For 6 timer siden, trinetrunten skrev:

Hej

Måske et lidt dumt spørgsmål, men jeg har aldrig fået boligstøtte før og kender ikke rigtigt reglerne, og jeg synes ikke, at jeg kan finde noget om det, når jeg søger på nettet.

Jeg kan selvfølgelig kontakte Udbetaling Danmark, men tænkte, at der måske er nogle kloge hoveder her, der kan svare.

Hvis man langtidslejer et sommerhus, som midlertidig bolig - fx hvis man har solgt sin bolig og endnu ikke fundet den nye bolig - vil man så have mulighed for at få boligstøtte? - selvfølgelig forudsat at man er berettiget til boligstøtte ift. formue osv.

Er der nogen, som ved det?

God søndag 🙂

Tvivler på du kan få boligsikring,da du ikke må have adresse hele året i et sommerhus.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
trinetrunten
Skrevet (redigeret)

Vi er pensionister og har ejet vores nuværende sommerhus i 15 år og må derfor godt bo her helårs.

Men jeg fandt lige dette:

"Du kan som ejer at et sommerhus udleje sommerhuset i samme periode, dvs. fra 1. marts til 31. oktober. I vinterhalvåret må du kun udleje i samlet maksimalt 9 uger.

Det skal nævnes, at mulighederne for at bebo sommerhuset hele året er betinget af, at man ejer sommerhuset. Hvis man kun lejer det, vil det ikke være muligt."

Så hvis man kan få boligstøtte, er det nok kun fra marts til oktober.

Jeg prøver Udbetaling Danmark.

Redigeret af trinetrunten
fandt ny info :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac

Jeg kender ikke reglerne i forhold til sommerhus, men på borger.dk er der en funktion, så du selv kan beregne boligstøtte, og dermed se, om du er berettiget.

Scroll ned til "Vil du søge boligstøtte?" og vælg "Beregn din boligstøtte". https://www.borger.dk/bolig-og-flytning/Boligstoette-oversigt

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...