Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
snoozz

Har jeg mon spøgelser?

Recommended Posts

snoozz

Ja har jeg mon det?

I den senere tid oplever jeg uforklarlige lyde, fx lyden af en kop der bliver stillet på et bor. En plastpose der krammes sammen og lign.

Nu er ting også begyndt at blive flyttet, eller falde på gulvet. Og det er med alle døre og vinduer lukket, så det kan ikke forklares med et vindpust.

Det sker i øvrigt også når der er helt vindstille. Og på alle tider af døgnet.

Har jeg mon et spøgelse? Skal siges jeg kender intet til hvem der boede her før mig - så måske er en person død i lejligheden ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Evalu

Du bør nok undersøge, om du har fået selskab af mus eller rotter i lejligheden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Rotter på loftet er det ikke, da der ikke er noget loftsrum, i al fald ikke fysisk adgang til det.

Og mus, tror jeg at jeg så ville finde efterladenskaber, eller gnave-mærker, men det er der intet af...!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ethanol-Erik

Der er mange muligheder, men det kunne jo sagtens være ganske almindeligt delirium tremens. :banan:

Eller 'sprutchok' som det også kaldes:  

https://www.sundhed.dk/sundhedsfaglig/laegehaandbogen/psykiatri/tilstande-og-sygdomme/alkohol/delirium-tremens/

Der står blandt andet at læse:

'Tilfældige illusioner og hallucinationer forekommer og bliver efterhånden mere varige'.....

😀

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ElskerFolieBalloner
For 3 timer siden, snoozz skrev:

Ja har jeg mon det?

I den senere tid oplever jeg uforklarlige lyde, fx lyden af en kop der bliver stillet på et bor. En plastpose der krammes sammen og lign.

Nu er ting også begyndt at blive flyttet, eller falde på gulvet. Og det er med alle døre og vinduer lukket, så det kan ikke forklares med et vindpust.

Har jeg mon et spøgelse? Skal siges jeg kender intet til hvem der boede her før mig - så måske er en person død i lejligheden ?

måske hvis der kommer nye TV episoder af Åndernes Magt, så skulle du prøve at kontakte dem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 9 timer siden, snoozz skrev:

Ja har jeg mon det?

Hvad har du nu drukket eller røget?:blink::wacko:

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Jeg ager slet ikke stoffer, ikke engang lægeordineret medicin.

Lydende og tingende som beskrevet sker uanset om jeg har drukket eller ej.

Jeg kan fx vågne med panik-angst ved at det banker på min dør.

Men der er ikke nogen. Burde der heller iikke være kl 6 om morgenen, eller nogen andre tider, medmindre jeg har inviteret dem.

Jeg forsøger at isolere mig så meget jeg kan,

fx går jeg ikke ud og køber ind, jeg får dagligvarer, og så skal de bare stille dem  ved min dør og gå væk igen. Det virker fint nok.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 4 timer siden, snoozz skrev:

Lydende og tingende som beskrevet sker uanset om jeg har drukket eller ej.

Psykiske problemer, som kommer af lang tids misbrug vil ikke nødvendigvis kun være tilstede når man er påvirket.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Entelac , jeg er altså ikke skizofren, heller ikke hvis jeg har drukket.

Jo det sker da "sjove ting" når jeg er fuld. Men det gør det jo hele døgnet, uanset om jeg har drukket noget med alkohol i eller ej.

Jeg har lært mit spøgelse lidt at "kende" , forstået sådan, jeg kan ikke tale direkte med hende, men hun forstår vist at det er pisse-iriietererende når hun vækker mig om midt om natten.

Omvendt er hun også sød, for hun siger "du skal huske at tisse", og så tisser jeg en hel liter, selvom det kun er 2 timer siden jeg gik i seng, og tissede lige inden !:

Men det er vel også OK med et venligt spøgelse !? Bare jeg vidste noget om min lejliigheds fortid, altså om man fx har fundet nogen død her og derfor den blev ledig !?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499
1 time siden, snoozz skrev:

Entelac , jeg er altså ikke skizofren, heller ikke hvis jeg har drukket.

Jo det sker da "sjove ting" når jeg er fuld. Men det gør det jo hele døgnet, uanset om jeg har drukket noget med alkohol i eller ej.

Jeg har lært mit spøgelse lidt at "kende" , forstået sådan, jeg kan ikke tale direkte med hende, men hun forstår vist at det er pisse-iriietererende når hun vækker mig om midt om natten.

Omvendt er hun også sød, for hun siger "du skal huske at tisse", og så tisser jeg en hel liter, selvom det kun er 2 timer siden jeg gik i seng, og tissede lige inden !:

Men det er vel også OK med et venligt spøgelse !? Bare jeg vidste noget om min lejliigheds fortid, altså om man fx har fundet nogen død her og derfor den blev ledig !?

du skriver at du ikke er skizofren , men du har et spøgelse en da et venligt spøgelse og du har lært dit spøgelse at "kende"  ?

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...