Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
JensMath

Nakkesmerter

Recommended Posts

JensMath

Jeg døjer med nakkesmerter. Er der nogen herinde som har nogen gode erfaringer med at få det til at forsvinde? Overvejer kiropraktor men ved ikke hvad forskellen er fra en Osteopat? Har ondt helt deroppe hvor halsen begynder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac

Nakkesmerter er ofte et tegn på et eller andet problem i fordøjelsen. Det kan handle om mangel på mineraler og vitaminer.

Prøv at læse om vagusnerven. Men lad være med, at fokusere på vagusnerven, som værende problemet, den er bare "budbringer".

En osteopat kan skabe lidt mere plads omkring vagusnerven, så smerterne forsvinder, men det er kun symptombehandling.

Læg mærke til hvornår smerterne kommer, og hvad du evt. har spist forud.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Minder mig lidt om min mor.

Dog ikke i nakken men i ryggen. Tror der er en eller anden nerve i klemme, da det også gør at hun bliver svimmel. Altså så meget at hun må blive i sengen/ikke kan køre bil.

Og lægen? Tjahhh, hun kan få endnu kraftigere smertestillende (morfin) selvom hun allerede æder 8 smertestillende om dagen...!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
fedt

Jeg har døjet med nakkesmerter, siden jeg var ung, men i stedet for at strække nakken, som de fleste gør ved at bøje hoved, trækker jeg skuldrene op og hovedet lader jeg "synke" ned så meget jeg kan. Hold trykket i 20sek, gør det flere gange om dagen og mine nakkesmerter er væk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

ikke fordi den er tiltænkt nogen af jer , men her i det mørke Jylland har vi et ordsprog at en person kan være dum i nakken 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 9 timer siden, snoozz skrev:

Minder mig lidt om min mor.

Dog ikke i nakken men i ryggen. Tror der er en eller anden nerve i klemme, da det også gør at hun bliver svimmel. Altså så meget at hun må blive i sengen/ikke kan køre bil.

Og lægen? Tjahhh, hun kan få endnu kraftigere smertestillende (morfin) selvom hun allerede æder 8 smertestillende om dagen...!

Det burde en osteopat kunne klare.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 4 timer siden, fedt skrev:

Jeg har døjet med nakkesmerter, siden jeg var ung, men i stedet for at strække nakken, som de fleste gør ved at bøje hoved, trækker jeg skuldrene op og hovedet lader jeg "synke" ned så meget jeg kan. Hold trykket i 20sek, gør det flere gange om dagen og mine nakkesmerter er væk.

Hvis du er nødt til, at gøre det flere gange dagligt, så er "behandlingen" ikke særlig effektiv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 1 time siden, stig6499 skrev:

ikke fordi den er tiltænkt nogen af jer , men her i det mørke Jylland har vi et ordsprog at en person kan være dum i nakken 

Her på Sjælland er de bare dumme i hovedet.:lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...