Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Sysselskriveren

Forbud mod at se volds-video?

Recommended Posts

Sysselskriveren
Skrevet (redigeret)

Der er stadig røre om sagen, hvor en ung dansk mand bliver slået, sparket og ydmyget af en jævnaldrende med 'anden etnisk baggrund end dansk.' Jeg mener, der var en bruger herinde, der linkede til en artikel med billeder af det ækle overfald, hvor det danske offer bl.a. må kysse overfaldsmandens sko, men mon ikke den blev slettet?

I hvert fald vil myndighederne nu forbyde at se og naturligvis især dele videoen, som allerede er delt på forskellige sociale medier. Kaj Nielsen, Syd- og Sønderjyllands Politi påstår, at det er fordi "offeret bliver set af andre mennesker i den situation."

https://www.dr.dk/nyheder/indland/politiet-i-opfordring-stop-med-dele-video-af-overfald-paa-toilet

Tjoooh ... her melder sig hos mig et andet spørgsmål: Er det nu det, slet og ret? Jeg tror ikke ubetinget på Kaj Nielsen!

Kunne det ikke lige så vel være for at nedtone gerningsmandens herkomst? Det er jo en linje, vi desværre har set en del eksempler på de seneste år - at borgerne helst ikke skal vide, når overfaldsmænd er 'af anden etnisk ....' altså indvandrervold.

Der er noget i det, der minder om efterdønningerne på dobbelt-mordet i Marokko for halvandet år siden, hvor to unge kvinder på rejse, en dansk og en norsk, blev voldtaget og slagtet. Også dér fandtes en video. Mainstreammedierne sagde først, at den var falsk. Det var løgn. Da så den blev delt på internettet, skulle man bruge en syndebuk, og hende fandt man i den herboende iranske forfatter og blogger, Jaleh Tavakoli, som blev truet og forfulgt, så hun måtte have hemmelig adresse m.m. Og sociale myndigheder blev indblandet (tilskyndet af hvem?), så det vist var på et hængende hår, hun bevarede sin ret til at være plejemor for en pige. Noget hun ellers havde været i otte år uden nogen problemer. Prisen, hun betalte var at holde op med at skrive sine meninger i dagspressen, specielt måtte hun stoppe med at blogge på Jyllands-Posten.

Men politiinspektøren fra Syd- og Sønderjylland siger altså, at deling af den aktuelle video gøres strafbart af hensyn til offeret. Tror du, at det er den eneste, ærlige grund? Og neddysser politi og andre myndigheder jævnt tit voldsmænds baggrund?

Redigeret af Sysselskriveren
  • Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BenniM

Bare I husker at lade være med at dele ovenstående video på Facebook. Selvom Facebook har fået kritik for ikke at censurere nok, så vil bare en lille omtale af Tommy Robinson få Jeres konto lukket. Ovenstående video viser nok et reelt billede af dagligdagen i Danmark, men vi skal have turister hertil på sigt så vi skal tage os pænt ud og så må vi undertrykke sandheden om tilstandene i offentligheden - desværre.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tigermanden

Indlægget lidt længere oppe er anmeldt - for at dele propaganda fra de højrenationale Generation Identitær. Hvad bliver det næste - links til DNSB's hjemmeside??

• Vred 2
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Evalu
For 2 timer siden, Sysselskriveren skrev:

Kunne det ikke lige så vel være for at nedtone gerningsmandens herkomst? Det er jo en linje, vi desværre har set en del eksempler på de seneste år - at borgerne helst ikke skal vide, når overfaldsmænd er 'af anden etnisk ....' altså indvandrervold.

Det er politiets opgave, at opspore gerningsmænd uanset gerningsmændenes etniske herkomst, og efterlysninger indeholder da oplysninger om gerningsmænds udseende.

Det er påfaldende, at der er nogle - ingen nævnt, ingen glemt - der primært forarges over vold, hvis overfaldsmændende er af anden etnisk herkomst.

At forargelsen over voldsepisoder falder betragteligt, hvis gerningsmanden ikke er af anden etnisk herkomst, viser nedenstående artikel:

https://www.bt.dk/krimi/hundelufter-loej-om-overfald-blev-ikke-overfaldet-af-indvandrerdrenge

citat: "Da hundelufterens løgn gav anledning til meget negativ omtale af indvandrermiljøet, understreger efterforskningslederen, at gerningsmanden ikke er af anden etnisk herkomst end dansk." citat slut

• Elsker 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tigermanden
For 1 minut siden, Evalu skrev:

Det er politiets opgave, at opspore gerningsmænd uanset gerningsmændenes etniske herkomst, og efterlysninger indeholder da oplysninger om gerningsmænds udseende.

Det er påfaldende, at der er nogle - ingen nævnt, ingen glemt - der primært forarges over vold, hvis overfaldsmændende er af anden etnisk herkomst.

At forargelsen over voldsepisoder falder betragteligt, hvis gerningsmanden ikke er af anden etnisk herkomst, viser nedenstående artikel:

https://www.bt.dk/krimi/hundelufter-loej-om-overfald-blev-ikke-overfaldet-af-indvandrerdrenge

citat: "Da hundelufterens løgn gav anledning til meget negativ omtale af indvandrermiljøet, understreger efterforskningslederen, at gerningsmanden ikke er af anden etnisk herkomst end dansk." citat slut

Fuldstændig korrekt. Og alle undersøgelser viser da også - at det her i landet er danskerne, der står for langt den største del af volden.

• Vred 4

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

(Moderation)

Voldsvideoer og andet materiale skal ikke deles her på debatten. Det koster en permanent banning fra siden.

/ThomasSneum

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sysselskriveren

Tja, hvad kan jeg skrive. Nu er der vist ikke andre nationalsindede tilbage her på forummet end mig. Og man kan jo godt overveje, om det giver nogen mening at indfinde sig her, hvis man hører til "de forkerte"...

Men jeg vil nu tilføje en ting til selve det emne, jeg selv oprettede: Lige meget hvor ihærdigt "Thomas Sneummerne" rundt om på internettet sletter, udskammer og banner og regerer, kan sandheden om indvandreres volds- og hadforbrydelser ikke skjules. Det tror I muligvis, I kan. Men jeg siger, det kan I ikke. Ikke så længe I - trods alt - ikke kan lukke Den Korte Avis, Frihedens Stemme, Document, 24nyt.dk, Newspeek.info eller SIADs hjemmeside. Det hjælper heller ikke at lyve om, hvem der begår langt den overvejende del af hadforbrydelser i Danmark.

Efter i dag tror jeg det vil vare længe, før jeg logger ind på Jubii Debat igen. Det er jo nærmest, som hvis man ved en fejl kom til at tumle ind på et værtshus, hvor samtlige andre gæster var enten fra Enhedslisten/AFA eller muslimer!

God sommer til dem, der fortjener sådan én. 🙄

• Synes godt om 2
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Der ses ingen betydelig forskel mellem mænd og kvinder, men indvandrere og efterkommere føler sig i højere grad udsat for en hadforbrydelse end personer med dansk baggrund. Der er flest i hovedstadsområdet, der oplever hadforbrydelser, og færrest i Nordjylland. Omkring halvdelen af de oplevede forhold vedrører chikane (37,3 pct.) og trusler (15,6 pct.).

https://uim.dk/nyheder/2016/kortlaegning-af-oplevede-hadforbrydelser

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499
For 7 timer siden, Sysselskriveren skrev:

Tja, hvad kan jeg skrive. Nu er der vist ikke andre nationalsindede tilbage her på forummet end mig. Og man kan jo godt overveje, om det giver nogen mening at indfinde sig her, hvis man hører til "de forkerte"...

Men jeg vil nu tilføje en ting til selve det emne, jeg selv oprettede: Lige meget hvor ihærdigt "Thomas Sneummerne" rundt om på internettet sletter, udskammer og banner og regerer, kan sandheden om indvandreres volds- og hadforbrydelser ikke skjules. Det tror I muligvis, I kan. Men jeg siger, det kan I ikke. Ikke så længe I - trods alt - ikke kan lukke Den Korte Avis, Frihedens Stemme, Document, 24nyt.dk, Newspeek.info eller SIADs hjemmeside. Det hjælper heller ikke at lyve om, hvem der begår langt den overvejende del af hadforbrydelser i Danmark.

Efter i dag tror jeg det vil vare længe, før jeg logger ind på Jubii Debat igen. Det er jo nærmest, som hvis man ved en fejl kom til at tumle ind på et værtshus, hvor samtlige andre gæster var enten fra Enhedslisten/AFA eller muslimer!

God sommer til dem, der fortjener sådan én. 🙄

farvel

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe
For 5 timer siden, ThomasSneum skrev:

Der ses ingen betydelig forskel mellem mænd og kvinder, men indvandrere og efterkommere føler sig i højere grad udsat for en hadforbrydelse end personer med dansk baggrund. Der er flest i hovedstadsområdet, der oplever hadforbrydelser, og færrest i Nordjylland. Omkring halvdelen af de oplevede forhold vedrører chikane (37,3 pct.) og trusler (15,6 pct.).

https://uim.dk/nyheder/2016/kortlaegning-af-oplevede-hadforbrydelser

Etnisk oprindelse og hudfarve
Hadforbrydelser på grund af etnisk oprindelse og hudfarve betegnes ofte som raci- stisk motiverede forbrydelser. Det kan i praksis være vanskeligt at afgøre om en forbrydelse har baggrund i offerets etnicitet, hudfarve, religion eller noget andet, og flere elementer kan være i spil samtidig. Det er således respondenternes oplevelse af, at forbrydelsen har baggrund i deres etniske oprindelse og hudfarve, der ligger til grund for undersøgelsens resultater.
Hadforbrydelser på grund af etnisk oprindelse og hudfarve kan ramme både etniske danskere og personer med indvandrerbaggrund. Denne og andre undersøgel- ser peger dog på, at det altovervejende er personer med etnisk minoritetsbaggrund, der oplever at blive udsat for forbrydelser på grund af deres etniske oprindelse.
Den hyppigst forekommende type af oplevet hadforbrydelse på grund af etnisk op- rindelse og hudfarve er chikane (41,9 pct.) efterfulgt af trusler (18,1 pct.). Knap hver tiende oplevede hadforbrydelse er oplyst som havende karakter af hærværk, jf. Tabel 4.2.
I undersøgelsens besvarelser er der generelt en ligelig kønsfordeling for ofre for oplevede hadforbrydelser på grund af etnisk oprindelse og hudfarve. Dette fremgår af Tabel 5.13. Vold rammer dog oftere mænd (91 pct.), hvorimod tvunget seksuelt samvær oftere rammer kvinder (59 pct.).“

https://uim.dk/publikationer/kortlaegning-af-hadforbrydelser-i-danmark/@@download/publication#page81

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...