Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Ethanol-Erik

Hvor blev min håndskrift af..?

Recommended Posts

Ethanol-Erik

Jeg gik i skole i 60erne - dengang havde jeg en nogenlunde håndskrift, 'skråskrift' kaldtes den vist.

I det daglige skriver jeg faktisk næsten ikke længere i hånden, allerhøjest lidt notater, navn og adresse på en (sjælden) kuvert - eller med kridt på 'husketavlen' i køkkenet. 

Jeg tror at vi er mange der ikke længere benytter vores håndskrift i det daglige, langt det meste foregår jo idag på taster af den ene eller anden slags.. 😉

Når jeg endelig skal skrive i hånden, så foregår det idag altid med STORE bogstaver - jeg har simpelthen med årene tillagt mig en ny håndskrift, udelukkende bestående af store bogstaver!

Har din håndskrift også ændret sig siden skoletiden - i takt med alle de forskellige tastaturer vi møder i det daglige?

🔠✏️📩😀   

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 22 minutter siden, Ethanol-Erik skrev:

Jeg gik i skole i 60erne - dengang havde jeg en nogenlunde håndskrift, 'skråskrift' kaldtes den vist.

I det daglige skriver jeg faktisk næsten ikke længere i hånden, allerhøjest lidt notater, navn og adresse på en (sjælden) kuvert - eller med kridt på 'husketavlen' i køkkenet. 

Jeg tror at vi er mange der ikke længere benytter vores håndskrift i det daglige, langt det meste foregår jo idag på taster af den ene eller anden slags.. 😉

Når jeg endelig skal skrive i hånden, så foregår det idag altid med STORE bogstaver - jeg har simpelthen med årene tillagt mig en ny håndskrift, udelukkende bestående af store bogstaver!

Har din håndskrift også ændret sig siden skoletiden - i takt med alle de forskellige tastaturer vi møder i det daglige?

🔠✏️📩😀   

Hmm.. jeg ved dårligt hvordan min ser ud idag. :gruble:

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz
Skrevet (redigeret)

Da jeg startede i skole i 1987 startede jeg også med skråskrift, men pga en skandale på skolen (forstanderen stjal vist af pengekassen eller lign) skiftede jeg skole, og så blev det til "formskrift". Så jeg kan begge dele.

Men må indrømme ingen af delene er specielt kønt. Dog læseligt, modsat fx hvad en læge skriver i hånden (ok det gør de så heller ikke så meget mere nu med elektroniske recepter).

Hvis du har svært ved at skrive læseligt på fx en kuvert, så kan en helt alm printer altså indstilles til at printe på kuverter ;)

Redigeret af snoozz
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ethanol-Erik
For 1 minut siden, snoozz skrev:

Hvis du har svært ved at skrive læseligt på fx en kuvert, så kan en helt alm printer altså indstilles til at printe på kuverter ;)

Jow tak for råd, den er jeg helt med på, men jeg har skam ingen skriveproblemer 😀

- faktisk skriver jeg ret hurtigt og let læseligt med min helt egen 'store-bogstav-håndskrift'.. ✏️:gogo:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber

På læreruddannelse havde vi 10 uger med skrivekursus. Det var dengang, hvor sammenhængende skrift var 'in'. Jeg er glad for, at skråskriften (skønskrift) er blevet droppet, for den er så besværlig og tager tid at lære. Og de fleste 'skråskriftere' anvender i praksis en hybridskrift (ikke nødvendigvis formskrift).
Men kan kan træne sin håndskrift. Det er bare et spørgsmål om at øve sig.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

i skolen skrev jeg med skråskrift , det er fanme mange år siden at jeg sidst  har sat mine kragetær nogen steder , stort set alt forgår jo med computer i dag 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Ja det eneste jeg skriver med kuglepen, er hvis noget skal underskrives med en fysisk håndskrift, Eller hvis jeg skal sende en pakke. De fleste kommer da frem, selvom jeg ikke just skriver superkønt. Min storebrors og min fars håndskrift er dog endnu værre, lige på grænsen til læsbar ;)

Selv posten bruger en slags "tablet" hvis man skal "underskrive" på modtagelse af en pakke. På den kan man dog SLET ikke læse det, det bliver bare til et par streger ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...