Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Forsvarsadvokat

Muslimsk bønnekald!?

Recommended Posts

Forsvarsadvokat
Skrevet (redigeret)

Muslimsk bønnekald!?

https://denkorteavis.dk/2020/video-engang-en-almindelig-svensk-by-nu-gjalder-muslimsk-boennekald-ud-over-tagene/

"Video: Det var en almindelig svensk by – nu gjalder muslimsk bønnekald ud over tagene.

En fredag i april blev der for første gang kaldt til bøn fra moskeen i den svenske by Fittja i Botkyrka kommune. Bønnekaldet lød fra moskeens minaret, hvor der er blevet sat højttalere op. Det er første gang, at en svensk moske har fået tilladelse til at indføre den religiøse praksis.

De svenske myndigheder har givet tilladelse til, at der bliver kaldt til bøn hver fredag i tre-fire minutter.

I muslimske lande kaldes der normalt til bøn fra minareterne fem gange i døgnet – typisk via højttalere."

Det vare nok ikke længe, så vil muslimerne også kræve at de kan kalde til bøn fem gange om dagen i både Sverige og Danmark!

Bønnekald betyder også, at nu har vi erobret denne by til Islam!

Vestens lande forstår slet ikke hvad der foregår med muslimernes indflydelse på et demokratisk land?

Undskyld TS det var fra DKA!

Hvad betyder bønnekald?

https://www.youtube.com/watch?v=G75IhxWk0B8

Ellers lyder bønnekald sådan her:

https://www.youtube.com/watch?v=qqlCDjC0bAw&t=14s

Din mening  skal vi tillade bønnekald i Danmark?

Redigeret af Forsvarsadvokat

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sysselskriveren

Hej @Forsvarsadvokat.

Emnet er godt, men da det blev debatteret herinde for godt to måneder siden, kan det være der skal ske et eller andet nyt om det - gerne i Danmark - før debatten vil rulle igen. Det kunne f.eks. være, hvis muslimerne kræver at tage minareter i brug i de større moskéer.

Du kan se den tidligere debat om samme emne her:

Den blev oprettet af den desværre senere bort-chikanerede Helle Front den 27. april og fik 118 svar og 3.160 visninger.

Håber dette kan læses, for jeg kan dårligt se, hvad jeg selv har skrevet, fordi der hele tiden popper en firkant med @Cementdebils profilfjæs op foran. Det er sateme irriterende, men ved ikke, hvordan man får det væk!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Som nævnt har vi tidligere debatteret emnet, men det er jo stadig aktuelt. 

For mig betyder symboler kun noget for dem som tror på dem. 

Jeg er overbevist om at for langt hovedparten af de herboende muslimer, betyder bønneindkaldelsen ikke noget med ejerskab, eller overtagelse... det er vist kun dem som virkeligt ønsker at se det sådan. 

Jeg kan sagtens forstå at muslimer ønsker kald fra minirater, men jeg bryder mig ikke selv om det. Jeg høre kun larm, og vil også opfatte det sådan. Det bliver et nej tak herfra.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tigermanden
Skrevet (redigeret)
For 2 timer siden, Forsvarsadvokat skrev:

Muslimsk bønnekald!?

https://denkorteavis.dk/2020/video-engang-en-almindelig-svensk-by-nu-gjalder-muslimsk-boennekald-ud-over-tagene/

"Video: Det var en almindelig svensk by – nu gjalder muslimsk bønnekald ud over tagene.

En fredag i april blev der for første gang kaldt til bøn fra moskeen i den svenske by Fittja i Botkyrka kommune. Bønnekaldet lød fra moskeens minaret, hvor der er blevet sat højttalere op. Det er første gang, at en svensk moske har fået tilladelse til at indføre den religiøse praksis.

De svenske myndigheder har givet tilladelse til, at der bliver kaldt til bøn hver fredag i tre-fire minutter.

I muslimske lande kaldes der normalt til bøn fra minareterne fem gange i døgnet – typisk via højttalere."

Det vare nok ikke længe, så vil muslimerne også kræve at de kan kalde til bøn fem gange om dagen i både Sverige og Danmark!

Bønnekald betyder også, at nu har vi erobret denne by til Islam!

Vestens lande forstår slet ikke hvad der foregår med muslimernes indflydelse på et demokratisk land?

Undskyld TS det var fra DKA!

Hvad betyder bønnekald?

https://www.youtube.com/watch?v=G75IhxWk0B8

Ellers lyder bønnekald sådan her:

https://www.youtube.com/watch?v=qqlCDjC0bAw&t=14s

Din mening  skal vi tillade bønnekald i Danmark?

Lyder det ikke smukt? 🙂

Redigeret af Tigermanden
  • Vred 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tigermanden
Skrevet (redigeret)
For 6 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Jeg er overbevist om at for langt hovedparten af de herboende muslimer, betyder bønneindkaldelsen ikke noget med ejerskab, eller overtagelse.

Fuldstændig korrekt. Som Muslim kan jeg naturligvis bekræfte, at det intet har at gøre med at overtage noget som helst, og det er netop dét vi alle skal gøre, hvad vi kan, for at få kommunikeret ud. Og det - er med til at fremme tolerancen i vores land. 🙂

Redigeret af Tigermanden
  • Vred 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 22 minutter siden, Tigermanden skrev:

Fuldstændig korrekt. Som Muslim kan jeg naturligvis bekræfte, at det intet har at gøre med at overtage noget som helst, og det er netop dét vi alle skal gøre, hvad vi kan, for at få kommunikeret ud. Og det - er med til at fremme tolerancen i vores land. 🙂

Hvad skal kommunikeres ud? At islam ikke ønsker at overtage "de vantros land"? Det forstår jeg ikke; det må da være en meget vigtig ingrediens i den tro, du er konverteret til, når "de vantros land" er noget Allah har givet jer.

Jeg ser, at du ligesom skuespillerinden Søs Egelind, synes lyden af bønnekaldet fra moskéerne er "smukt". Når man ved, at islam påberåber sig at være her for at "dominere verden, ikke at blive domineret", vil det smukke være lidt svært at få øje på for nogle af os.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tigermanden
For 56 minutter siden, Debat-Fruen skrev:

Hvad skal kommunikeres ud? At islam ikke ønsker at overtage "de vantros land"? Det forstår jeg ikke; det må da være en meget vigtig ingrediens i den tro, du er konverteret til, når "de vantros land" er noget Allah har givet jer.

Jeg ser, at du ligesom skuespillerinden Søs Egelind, synes lyden af bønnekaldet fra moskéerne er "smukt". Når man ved, at islam påberåber sig at være her for at "dominere verden, ikke at blive domineret", vil det smukke være lidt svært at få øje på for nogle af os.

Husk at trække vejret - det er ikke sundt at blive så ophidset. 🙂

Det er - som Thomas skriver - at der ikke er nogen, der ønsker at overtaget noget.

• Vred 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 2 timer siden, Tigermanden skrev:

nå det er vel lige modsat af det, du ellers pleje at fortælle, at danmark bliver et muslimsk land i en ikke alt for lang fremtid.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tigermanden
For 5 minutter siden, dewey skrev:

nå det er vel lige modsat af det, du ellers pleje at fortælle, at danmark bliver et muslimsk land i en ikke alt for lang fremtid.

Muslimerne agter ikke at overtage noget som helst - men derfor peger statistikere og fremtidforskere stadig på - at Islam vil blive ved med at påvirke Europa fremover. 🙂

Personligt er jeg ligeglad - det er jo ikke noget, der påvirker mig særlig meget.

• Vred 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Forsvarsadvokat
For 3 timer siden, ThomasSneum skrev:

Som nævnt har vi tidligere debatteret emnet, men det er jo stadig aktuelt. 

For mig betyder symboler kun noget for dem som tror på dem. 

Jeg er overbevist om at for langt hovedparten af de herboende muslimer, betyder bønneindkaldelsen ikke noget med ejerskab, eller overtagelse... det er vist kun dem som virkeligt ønsker at se det sådan. 

Jeg kan sagtens forstå at muslimer ønsker kald fra minirater, men jeg bryder mig ikke selv om det. Jeg høre kun larm, og vil også opfatte det sådan. Det bliver et nej tak herfra.

Nå! - jeg kunne ikke lige huske at det var debatteret før - sory! :D

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...