Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
snoozz

Værste udlejer?

Recommended Posts

snoozz

Hvad er jeres værste oplevelser med boligudlejere ?

Min er:

Allerede da jeg flyttede en ( en del af en gammel landejendom) jeg skulle finde noget akut da konen skred, og jeg kunne ikke sidde i en villa selv på kontanthjælp jo.

Men der sagde han, det indskud du giver, du skal bare vide at dem får du aldrig tilbage. Det gik så et par år, men nye krav, såsom jeg måtte ikke have besøgende,jeg måtte ikke ryge indendørs. Jeg havde heller ingen skraldespand, Og en masse andet pladder. Ja han røg selv og hans teenagesøn måtte gerne holde fest med papirstynde vægge.

Sjovt nok tog jeg ham lidt på ordet, det med at jeg aldrig ville se mit indskud eller bare en del af dem igen. Så jeg forlod ganske enkelt bare stedet og kom aldrig tilbage. Så havde de sgu nok et par dages arbejde mon ikke. Tog dog lige det med man kan have i en rygsæk, min bærbare og et par sæt tøj GG

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Potet

Det er bare så træls, hvordan man kan blive behandlet som lejeboende. Jeg bor i mit eget hus hjemme i Norge, min søn bor til leje i området, og det er ikke nemt... kælder, råt, mug, store udgifter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz
Skrevet (redigeret)

Jo men man har jo ikke rigtigt noget valgt, når man ikke lige har røven fuld af penge til ejet hus, desværre.

Fryder mig dog over at han selv kom til at rydde op, det blev vist nok en del mere end de 7500 jeg oprindeligt lagde i indskud gg.

Nu bor jeg heldigvis hos et af de største udelejningsfirmaer i DK, så der er ikke noget bøvl, med hovsa-regler og affaldstømning gg - lidt larm er der til tider, men det må man jo nok regne med ;)

Redigeret af snoozz

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72

Boede til leje i et hus på landet, noget gammelt lo... der havde fået en spand maling.

Da vi skulle flytte derfra dukkede der ikke nogen op til flyttesyn, så vi afleverede nøglen i postkassen sammen med måleraflæsninger og et brev om at når de ikke dukkede op til flyttesyn betragtede vi fraflytningen som godkendt og ville gerne bede om det fulde depositum retur.

Der gik længe uden vi hørte fra dem og vi havde heller ikke fået depositum retur.

Skrev et anbefalet brev til dem om at vi så frem til at modtage vores fulde depositum inden 8 hverdage. Så reagerede de, fik et anbefalet brev tilbage med at de gjorde fandme lejemålet op når det passede dem ( ja der stod fandme i brevet).

Så sendte endnu et anbefalet brev tilbage til dem at ifølge lejeloven havde jeg ret til at få alt tilbage når vi ikke havde modtaget en opgørelse senest 14 dage fra fraflytning, og gav dem endnu en frist til at betale inden jeg ville overlade sagen til advokat.

Så fik vi en opgørelse, og sjovt nok passede den fuldstændigt med det vi havde betalt i depositum, der var bla. taget penge for fjernelse af en hundegård vi havde sat op, og bortkørsel af samme, eneste problem var at vi havde taget hundegården med og sat den op i  det nye hus, vi skulle betale for et nyt oliefyr for det havde vi ødelagt, havde ikke været brugt siden den dag vi flytte ind, da vi havde brugt det fastbrændselsfyr der også var i huset, og nå ja der var også skrevet 1000ltr fyringsolie på regningen, rengøring osv osv. problemet var bare at alt var i orden da vi flyttede på nær en lille skade i kanten på gulvtæppet i stuen. Udlejer ejede et alt muligt firma, og sjovt nok havde deres egne firmaer lavet de ting vi skulle betale for, og regningen for rengøringen var udstedt af deres bogholders rengøringsfirma.

Nå overdrog sagen til advokat, og 6 mdr efter blev sagen afgjort i retten og de måtte betale depositum tilbage og sagens omkostninger 🙂 

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 26 minutter siden, basle72 skrev:

Boede til leje i et hus på landet, noget gammelt lo... der havde fået en spand maling.

Da vi skulle flytte derfra dukkede der ikke nogen op til flyttesyn, så vi afleverede nøglen i postkassen sammen med måleraflæsninger og et brev om at når de ikke dukkede op til flyttesyn betragtede vi fraflytningen som godkendt og ville gerne bede om det fulde depositum retur.

Der gik længe uden vi hørte fra dem og vi havde heller ikke fået depositum retur.

Skrev et anbefalet brev til dem om at vi så frem til at modtage vores fulde depositum inden 8 hverdage. Så reagerede de, fik et anbefalet brev tilbage med at de gjorde fandme lejemålet op når det passede dem ( ja der stod fandme i brevet).

Så sendte endnu et anbefalet brev tilbage til dem at ifølge lejeloven havde jeg ret til at få alt tilbage når vi ikke havde modtaget en opgørelse senest 14 dage fra fraflytning, og gav dem endnu en frist til at betale inden jeg ville overlade sagen til advokat.

Så fik vi en opgørelse, og sjovt nok passede den fuldstændigt med det vi havde betalt i depositum, der var bla. taget penge for fjernelse af en hundegård vi havde sat op, og bortkørsel af samme, eneste problem var at vi havde taget hundegården med og sat den op i  det nye hus, vi skulle betale for et nyt oliefyr for det havde vi ødelagt, havde ikke været brugt siden den dag vi flytte ind, da vi havde brugt det fastbrændselsfyr der også var i huset, og nå ja der var også skrevet 1000ltr fyringsolie på regningen, rengøring osv osv. problemet var bare at alt var i orden da vi flyttede på nær en lille skade i kanten på gulvtæppet i stuen. Udlejer ejede et alt muligt firma, og sjovt nok havde deres egne firmaer lavet de ting vi skulle betale for, og regningen for rengøringen var udstedt af deres bogholders rengøringsfirma.

Nå overdrog sagen til advokat, og 6 mdr efter blev sagen afgjort i retten og de måtte betale depositum tilbage og sagens omkostninger 🙂 

Stærkt håndteret. :gogo:

Ville ønske at flere mennesker havde de ressourcer og overblik. Alt for mange bliver snydt og bedraget. 😠

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...