Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
ThomasSneum

Din historie

Recommended Posts

OleS
On 7.7.2020 at 19:55, Inger Hansen skrev:

Jeg bor i Greve, og ja jeg er dybt forarget.

Mine genboer har fået en eftertragtet ældrebolig. Huset er spartansk møbleret,  fordi det ældre ægtepar rejser til Irak i marts, og kommer tilbage i september.

De har været en del år i Danmark,  men kan kun 3 ord  på dansk, hej,nej og ja.

De får boligstøtte,ældrecheck gratis læge og tandlægehjælp.

Denne bolig kunne bruges til ældre som havde brug for den.

Jeg synes kreative familier skulle tvinges til at fremvise deres pas på kommunen mindst en gang om året, så de derved er tvunget til at tilbagebetale de sociale ydelser.

Nu har jeg set noget der ligner, men du har desvære glemt noget, for er de ældre og får ældre check, så er de pensionister og får pension, og der er reglerne helt klar, de skal søge kommunen, hvis de rejser ud i længere tid, og er de væk fra DK mere end 6 mdr, så stopper deres pension automatisk og de anses som udrejst. .

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
tapdance
For 17 timer siden, homofaber skrev:

Jeg kommer faktisk også fra Nordsjælland og har gået på både seminariet og ingeniørhøjskolen, men jeg har også en blandet baggrund. Man kan ikke helt se det på mig og jeg har også et ret normalt navn. Da jeg for mange år siden havde en kæreste fra Irak, der gik med tørklæde, arbejdede jeg i en tidsbegrænset stilling. Jeg fandt hurtigt ud af, at mange af dem stemte på DF og talte om alle perkerne og hættemågerne. På et tidspunkt skrev min kæreste, at hun ville komme forbi efter fyraften. Jeg tænkte, at dét gad jeg ikke, for så vil jeg blive "afsløret", så jeg bad hende om at blive væk.
Man behøver derfor ikke skille sig aktivt ud for at det er sværere at blive en del af fællesskabet. Ingen skal bestemme, hvad jeg tror på eller hvem jeg er sammen med. Jeg tror heller ikke, der er ret mange, der mener, det er i orden, hvis man beder en bøsse om at lade være med at vise det offentligt.
Jeg synes, det afslører et alvorligt problem i samfundet, hvis man som minoritet konstant skal foretage evalueringer om, hvad man skal afsløre om sin person. Nogle ting kan man ikke lave om på, og hvis personer med ikke-danske navne eller piger med tørklæde skal sende flere ansøginger ud for at komme i betragtning til en stilling, er det ikke dem, der har problemet.
Hvis man vil kræve større tolerance blandt folk med ikke-dansk baggrund, skal det også gælde for majoriteten.

Jeg giver dig ret i at folk skal have lov til at tro på og være sammen med hvem de har lyst til.  Så længe det ikke aktivt generer nogen andre, så må folk for min skyld gøre mere eller mindre som de har lyst til. 

Det er tragisk at der foretages diskrimination imod indvandrere som følge af forhold de ikke selv er herre over.  Men når jeg tidligere skrev, and hvis man aktivt vælger at skille sig ud på faktorer man er fuldt ud herre over, så må man acceptere konsekvenserne af det.  Hvis du vil klæde dig og opføre dig som en stereotypisk bølle, så lad være med at blive overrasket over hvis folk forventer at du ér en bølle, i hvert fald indtil de lærer dig at kende.  Men lad være med at blive overrasket, hvis de ikke som udgangspunkt ønsker at lære dig bedre at kende.  Hvis du lyder som om du er vokset op i socialklasse 5, når du åbner munden, så lad være med at blive overrasket, hvis folk ikke regner med at du er højtuddannet og operainteresseret.  Hvis du insisterer på at rende rundt med et Hells Angels logo på ryggen, så lad være med at blive overrasket, hvis Netto ikke vil have dig siddende i kassen.  Vil du klæde dig som en punker, så lad være med at blive overrasket, hvis du ikke kan få ansættelse i Mærsk osv.  Hvis jeg iførte mig en WW2 nazi uniform med hagekors og hele svineriet og gik igennem Nørrebro, så bør jeg ikke blive overrasket, hvis jeg render ind i nogen folk, der vil have alvorligt lyst til at gennemtæske mig eller værre (og for the record, NEJ, jeg er ikke nazist, det er et tænkt eksempel ud fra devisen "overdrivelse fremmer forståelsen").  Ingen af de eksempler er i princippet i orden, men de er bare den virkelighed man som person er nødt til at forholde sig til. 

Og afslutningsvis, selvfølgelig kan man ikke kræve tolerance, hvis man ikke selv er villig til at udvise den samme tolerance den modsatte vej.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gumle
On 6.8.2020 at 04:23, Wizcarlo skrev:

Det er hun også selv ude om!

Slemt gik det for en 17-årig i Sverige. Hendes muslimske charmetrold skar hovedet af hende og opbevarede det 14 dage i klædeskabet.

https://www.bt.dk/udland/23-aarig-idoemt-livstid-for-drabet-paa-17-aarige-wilma

Du har selvfølgelig ret til din holdning, men når man arbejder i det offentlige må man rent faktisk ikke diskriminere. Det er uprofessionelt, uintelligent og viser et menneske som ikke er sin stilling værdig.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...