Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
ThomasSneum

Din historie

Recommended Posts

Jojojo
Skrevet (redigeret)

Super godt initiativ Thomas, jeg vil gerne bidrage lidt, men først senere, kiggende på vejret har vi besluttede at pakke bilen og kører sydpå om en time.. 28 grader i syd Tirol lyder godt 🏞️.

Tilføjer lige.  Måske sjovt at nævne at vores hus og postkasse nøgle er opbevaret hos vores naboer, de vande blomtre og tømmer postkassen, de er, ""ikke fanatisk Muslimer"" og er verdens mest søde og rare mennesker.

Håber i nyder livet og god weekend.

Redigeret af Jojojo
  • Synes godt om 4

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe

Jeg har ikke så meget at fortælle. Da jeg voksede op var det i en landsby, hvor selv “kjøvenhavnere” blev betragtet som udlændinge. De talte jo et helt andet sprog (dialekt), og det gjorde fynboer og bornholmere jo også.

Så da indvandringen startede undrede jeg mig meget over, hvorfor vi pludselig skulle have en masse fremmedartede mennesker til Danmark? Først kom vietnameserne, så tyrkerne, og det fortsatte bare. Så jeg kunne sikkert være blevet indvandrerfjendsk, hvis jeg var blevet i mit oprindelige miljø.

Men det gjorde jeg ikke. I stedet begyndte jeg at studere i et meget internationalt præget miljø, og jeg vænnede mig til at omgås udlændinge og lærte, at de tænkte ligesom os, selvom de oftest havde besvær med at tale dansk. Der var ikke rigtig nogen forskel. Derimod lærte jeg, at mange danskere er mindre sympatiske og umulige at stole på. Samt at dette faktisk sjældent var tilfældet med udlændingene. Måske fordi de udlændinge, jeg mødte, oftest var veluddannede. Men det gik op for mig, at vi alle var mennesker og nogenlunde ens uanset hudfarve. Jeg lærte også, at helt andre ting end religion og hudfarve er afgørende for, hvem vi kan stole på.

Idag snakker jeg med både danskere, indvandrere og folk med indvandrerbaggrund næsten dagligt. De problematiske typer møder jeg normalt aldrig. I stedet møder jeg personer med vidt forskellig baggrund, der åbent fortæller om deres liv og deres arbejde. Så jeg har lært, at etnicitet og religion er ret ligegyldigt. Samt at kun meget få indvandrere er særligt religiøse overhovedet. De etniske danskere er dog endnu sjældnere religiøse. Religion er på tilbagetog i hele Danmark og derfor noget, der nok stort set vil forsvinde for alle. (Amerikanerne er derimod langt mere religiøse, end selv vores indvandrere er.)

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

for en 12-13 år siden boede jeg i en anden forstad til Århus  , der var nogle anden generations indvandre kvinder , de var kassedamer i den lokale fakta butik , jeg fandt aldrig ud af om de var tyrkere eller iranere men de var lækre buttede med store babser og de havde langt sort hår , de var ikke så fanatiske at de bar tørklæde , de var flinke når jeg handlede i fakta , men den forstad var besudlet af bander både af hvide bander og anden generations indvandre bander , da en anden generations indvandre ung mand blev slået ihjel , så mente jeg at det var på tide at flytte , jeg har aldrig haft nået i mod indvandre , der findes selvfølgelig røvhuller blandt indvandre men det gør der også blandt hvide danskere , så der mener jeg vi står lige 

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Inger Hansen

Jeg bor i Greve, og ja jeg er dybt forarget.

Mine genboer har fået en eftertragtet ældrebolig. Huset er spartansk møbleret,  fordi det ældre ægtepar rejser til Irak i marts, og kommer tilbage i september.

De har været en del år i Danmark,  men kan kun 3 ord  på dansk, hej,nej og ja.

De får boligstøtte,ældrecheck gratis læge og tandlægehjælp.

Denne bolig kunne bruges til ældre som havde brug for den.

Jeg synes kreative familier skulle tvinges til at fremvise deres pas på kommunen mindst en gang om året, så de derved er tvunget til at tilbagebetale de sociale ydelser.

• Synes godt om 1
  • Vred 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 13 minutter siden, Inger Hansen skrev:

Jeg bor i Greve, og ja jeg er dybt forarget.

Mine genboer har fået en eftertragtet ældrebolig. Huset er spartansk møbleret,  fordi det ældre ægtepar rejser til Irak i marts, og kommer tilbage i september.

De har været en del år i Danmark,  men kan kun 3 ord  på dansk, hej,nej og ja.

De får boligstøtte,ældrecheck gratis læge og tandlægehjælp.

Denne bolig kunne bruges til ældre som havde brug for den.

Jeg synes kreative familier skulle tvinges til at fremvise deres pas på kommunen mindst en gang om året, så de derved er tvunget til at tilbagebetale de sociale ydelser.

Er dette en oplevelse som har formet et generelt indtryk af invandrere, hos dig?

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...