Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
snoozz

Luksusfælden hvordan ? + skatteinddrivelse?

Recommended Posts

snoozz

De fleste har nok set TV-programmet "luksusfælden" hvor 2 "eksperter" får styr på folks økonomi.

Blandt andet går de i "forhandlinger med kreditorerne" så de får typisk enten nedsat noget af gælden eller sat den til 0% i renter.

Hvordan hulsen gør de det? Jeg har selv forsøgt mig lidt med at ringe til nogle jeg havde (men ikke har mere) men de var sgu hverken til at hugge eller stikke i ?

Og så til spørgsmålet om skatteinddrivelse: En person har bildt mig ind, at SKAT, ikke indriver skat som man skylder af X grund, kan være alt fra studiegæld til manglende børnepenge, hvis man er på overførselsindkomst, fx kontanthjælp, førtidspension, eller folkepensionist, eller handicappet. 

Passer det?.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 3 timer siden, snoozz skrev:

Og så til spørgsmålet om skatteinddrivelse: En person har bildt mig ind, at SKAT, ikke indriver skat som man skylder af X grund, kan være alt fra studiegæld til manglende børnepenge, hvis man er på overførselsindkomst, fx kontanthjælp, førtidspension, eller folkepensionist, eller handicappet. 

Passer det?.

Det handler vist om, at et system hos Skat har været ned meget længe, men på et eller andet tidspunkt starter opkrævningerne sikkert igen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arend
For 3 timer siden, snoozz skrev:

De fleste har nok set TV-programmet "luksusfælden" hvor 2 "eksperter" får styr på folks økonomi.

Blandt andet går de i "forhandlinger med kreditorerne" så de får typisk enten nedsat noget af gælden eller sat den til 0% i renter.

Hvordan hulsen gør de det? Jeg har selv forsøgt mig lidt med at ringe til nogle jeg havde (men ikke har mere) men de var sgu hverken til at hugge eller stikke i ?

Det handler om at overbevise kreditorerne om, at de i det mindste får nogen af deres penge.

Hvis kreditorerne ikke tror på det, så går den jo ikke.

Det handler om tillid.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Nå okay..

Men skal det forsås sådan at de iike engang gider opkræve så relativ beløb?

Altså ved mange skylder ---------------meget mere end 100,000 i  studiegæld som mon er på.

nu er jeg er endeligt føærdig med kreiditen ibankjen på 50.000 jeg har haft siden jeg var 18 år, Det lyder msåske ikke af  meget men det -er!

Jeg har også betalt venner og fam'iliem, og nu bankenm ,så der ved at være "styr på sagerne"l, Men hvem skal/bør være de næsfor jeg er "virkrligt "+på, at  få gæld væk .Men den snarteste måde er vel ikke frivilldr at give til SKAT?

< skrevet fra mobil så uhnskykd slå og stavefejkj !!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
For 19 timer siden, snoozz skrev:

Hvis man forsøger at se det fra kreditorernes side, så er man kun interesseret i at indgå en aftale, hvis man med sikkerhed ved, at man får det hele eller en del af det skyldige beløb. Mine forældre havde køreskole for mange år siden og der skete af og til, at nogle ikke kunne betale. De havde faktisk udestående beløb på tæt på 70.000 på et tidspunkt. En kreditor ser ikke sådan på det, at hvis man indgår en aftale om at halvere gælden, at skyldneren nemmere kan overholde aftalen. En kreditor indgår en aftale for sin egen skyld. Alt er bedre end ingenting og at kræve det fulde beløb evt. med renter er også bedre end hvis alternativet er ingenting. 
Det bedste råd er: Lad være med at optage gæld. Det kan i langt de fleste tilfælde undgås, hvis man tænker sig om.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

så det klogeste jeg kan gøre nu, er at betale dem som fik mig RKI, og SKAT dernæst?

Og det var sådan set forkert af mig at betale dem der tog mig i fogederetten? Er kun sket engang at de hentede mig på min bopæl ;) Og nej der kører ikke en hjem igen !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
passiv
For 2 timer siden, snoozz skrev:

så det klogeste jeg kan gøre nu, er at betale dem som fik mig RKI, og SKAT dernæst?

Og det var sådan set forkert af mig at betale dem der tog mig i fogederetten? Er kun sket engang at de hentede mig på min bopæl ;) Og nej der kører ikke en hjem igen !

Om du så hopper på tunger fra din lejlighed hen til SKAT, slipper du ikke for at betale dine børnepenge.

Med alle de kvinder du har haft gang i, er det billigt sluppen at du kun har 1 barn.

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Haha afspor lige snakken der. 'Men ja jeg er "skyld" /men er vel to om det), i 17 graviditerer, men de 16 fik endten selv en BORT (UDSKRABNING) eller hvis dert var tidligt sp med fortrydelsespille.

Men ET barn er der dog kommet ud af det hele og hun et supersmuk, og blir 18 om cA 1½ ÅR, Det glæder jeg mig til for så kan moren glemme alt om børnepenge.

Eller så ikke helt for hun har jo børn med flere andre, men i al fald ikke fra mig af så.

Dette skal naturligvis "gå ud over pigen" så vi er i gang med - i hemmelighed fra moren - om ar få oprettet en bankkonto som kun hun kan hæve på, og som min eks ikke ved findes,

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Fuck bare ved tanken om 17 x børnepenge GG i 18b år. Så det sgu nemmere med en random luder bagerst i Ekstrabladet GG

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
passiv
For 10 timer siden, snoozz skrev:

Fuck bare ved tanken om 17 x børnepenge GG i 18b år. Så det sgu nemmere med en random luder bagerst i Ekstrabladet GG

Glem alt om en ludder. Du kan vel ikke få den ud af bukseerne, så du må sidder på toiletter for at hælde vand fra kartoflerne. :wave2:

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...