Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Gammel Dansk

Endnu engang hærværk mod Den Lille Havfrue

Recommended Posts

Gammel Dansk

Så er et af vore gode gamle samlingsmærker, Den Lille Havfrue, endnu en gang blevet ramt af hærværk. "Racistisk fisk" har et ondsindet menneske skrevet på hende - eller rettere på den sten, hun sidder på.

Det er ikke just første gang, hun udsættes for hærværk. Hovedet er fjernet to gange, rød maling hældt over den pæne lille figur m.m. Jeg kan ikke vide, hvem det er, der har lyst til at træde på andre (som sædvanlig danskerne) ved at gøre den slags. Jeg synes bare, at det viser en ubehagelig tendens i denne tid. I Hundested skal en buste af grønlandsfareren Knud Rasmussen ligeledes være blevet udsat for hærværk. Sørgeligt!

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sysselskriveren
Skrevet (redigeret)

Det er ikke let at sige, hvor organiseret det er, men ingen tvivl om, at "nogen" vejrer morgenluft for tiden.

Natten til i tirsdags blev statuen af den dansk-norske missionær Hans Egede ved Marmorkirken i Købenavn overhældt med rød maling, og der blev skrevet  'decolonize' på soklen.

https://ditoverblik.dk/haervaerksfaenomen-rammer-danmark-statuer-overhaeldt-med-roed-maling/

På nogle måder ligner tiden sluttresserne. Da blev hærværk, barrikader, besættelser, demonstrationer og den slags også moderne. Kan det være noget, der optrappes efter en vis årrække? Det er skidt for det danske samfund, og det er rigtigt som debattøren Pastoren skrev i indlægget "Historieløse er som skrigende måger", at en ny ungdom synes at adoptere "68'ernes" ekstremisme, voldsglæde og slagord. Og den regering der sidder nu vil sikkert tage lempeligt på ulovlighederne.

Redigeret af Sysselskriveren

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arend
Skrevet (redigeret)

Grønlænderne elsker Knud Rasmussen, så der er såmænd nok noget historie med i billedet, når det kommer til stykket

Skal man partout elske alle danskere uden undtagelse, selvom de omvender nogen til kristendommen med vold, som Knud Rasmussen gjorde?

Det er dårlig reklame for Danmark.

Redigeret af Arend

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 1 time siden, Sysselskriveren skrev:

Det er ikke let at sige, hvor organiseret det er, men ingen tvivl om, at "nogen" vejrer morgenluft for tiden.

Natten til i tirsdags blev statuen af den dansk-norske missionær Hans Egede ved Marmorkirken i Købenavn overhældt med rød maling, og der blev skrevet  'decolonize' på soklen.

https://ditoverblik.dk/haervaerksfaenomen-rammer-danmark-statuer-overhaeldt-med-roed-maling/

På nogle måder ligner tiden sluttresserne. Da blev hærværk, barrikader, besættelser, demonstrationer og den slags også moderne. Kan det være noget, der optrappes efter en vis årrække? Det er skidt for det danske samfund, og det er rigtigt som debattøren Pastoren skrev i indlægget "Historieløse er som skrigende måger", at en ny ungdom synes at adoptere "68'ernes" ekstremisme, voldsglæde og slagord. Og den regering der sidder nu vil sikkert tage lempeligt på ulovlighederne.

Der er meget om sammenligningen med sidst i 60'erne. Jeg ville ikke undre mig, hvis jeg fik at vide, at dem der udøver hærværk mod disse statuer og ting, der minder os om, at vi er danske og har en fælles historie, er unge uden ret meget "at flytte med". De vil bare høre til "de rigtige", de "gode" osv. De aner sikkert sjældent, hvem de mennesker, statuerne forestiller, var - jævnfør pigen, der på live-tv blev spurgt om, hvem Winston Churchill var: Blank som et spejl svarede hun, at hun "ikke lige havde fået læst op på ham"!  😒

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber

Jeg tror, det er nogle Stram Kurs sympatisører, der har været ude og lave nogle false flag operationer ...

Men helt ærligt, det er forkert, når folk begår hærværk, men hvis vi ikke har værre problemer i Danmark, kan det da ikke være helt galt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Wizcarlo

Jeg laver da også meget hærværk. Min favorit for tiden er at samle æg af dræbersnegle. Så sygler reg rundt om aftenen og smider dem ind folks haver. Når jeg ikke har for travlt med mine butikstyverier.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 4 timer siden, Wizcarlo skrev:

Jeg laver da også meget hærværk. Min favorit for tiden er at samle æg af dræbersnegle. Så sygler reg rundt om aftenen og smider dem ind folks haver. Når jeg ikke har for travlt med mine butikstyverier.

(Moderation)

Stop med at afspore tråden. Har du ikke noget at byde ind med, så spring tråden over.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sysselskriveren

- men det er ikke kun destruktive hærværksfolk, man ser blandt ungdommen i Danmark. I går eftermiddags rengjorde aktivister fra Generation Identitær Knud Rasmussen-busten i Hundested. Det blev jeg glad for at erfare. 🙂

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arend

Den tyske afdeling af Generation Identitær er klassificeret som højreekstremistisk af den tyske efterretningstjeneste Bundesamt für Verfassungsschutz.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
For 19 minutter siden, Sysselskriveren skrev:

- men det er ikke kun destruktive hærværksfolk, man ser blandt ungdommen i Danmark. I går eftermiddags rengjorde aktivister fra Generation Identitær Knud Rasmussen-busten i Hundested. Det blev jeg glad for at erfare. 🙂

Hvordan ved vi, at de ikke selv har stået bag hærværket? Det er bare et mediestunt sikkert. Lidt ligesom brandmanden, der selv sætter ild til bygninger. Sådan er dem fra GI.

• Vred 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...