Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
BenniM

Svenskerne vil tvinge ny lovgivning igennem i Danmark

Recommended Posts

BenniM

På Internettet er det forskellige steder beskrevet hvordan Danmark måtte sænke alkoholgrænsen i landet fordi vi åbnede Øresundsbroen. Udsigten til at få en masse mennesker over som populært sagt kan blive fulde af at snuse til bremsesporet fra en mælkebil med der tilhørende uheld til følge, gjorde at vi sænkede alkoholgrænsen fra de naturlige 0,8 som man har i lignende kulturer som f.eks. England til 0,5. I mange virksomheder blev fredagsbaren erstattet af emails. Mange kender idag ikke navnet på deres kollegaer - kun deres email-initialer.

Nu vil Sverige så sætte ind overfor Danmark så vi sænker grænsen til 0,2. Det betyder at mange slet ikke vil få gavn af weekenden, da de skal være klar til mandag morgen på skærpede betingelser. I forvejen betragtes en person som taler utydelig eller snøvlet i Sverige som en der taler Dansk.

Sverige opfordrer Danmark til at sænke promillegrænsen (TV2 Nyhederne)

Ha! Svensk mand var så spritstiv, at politiet troede, han var dansker (Lokalavisen)

Burde det ikke være den anden vej rundt. Burde de i Sverige ikke fjerne den skadelige tyggetobak som øger risikoen for kræft i munden betragtelig? Den slags er kommet lettere til Danmark efter broen er kommet til. Vi kan jo ikke gøre for at genetikken på den anden side af sundet ikke er så tilpasset et normalt alkoholindtag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe

Det er vist i Europa kun Storbritanien, Irland og Malta, der stadig har en promillegrænse på 0,8.

Et hav af europæiske lande har en promillegrænse på 0,5.

Norge, Polen og Sverige har en promillegrænse på 0,2.

Men i Tjekkiet er grænsen helt nede på 0,0.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arend

I delstaterne Ohio, Iowa, Minnesota og Oregon skal dømte spritbilister købe en særskilt nummerplade til sin bil, så alle kan blive advaret om, at føreren er straffet for spirituskørsel.

I Ohio ser en almindelig nummerplade sådan ud:

ohio-license.jpg

Men er du straffet for spirituskørsel, skal du køre med en nummerplade, der ser sådan ud (så alle kan se det):

5554d94ed2f36.image.png?resize=400,204

http://www.duianswer.com/library/dui-license-platesa-shameful-trend.cfm

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe

I USA gælder der desuden følgende:

Promillegrænse

0,8 i alle stater. For chauffører under 21 er grænsen 0,0 promille.
I de fleste stater er det desuden forbudt at køre med en åben flaske eller dåse med øl, vin eller spiritus. I nogle stater må chauførerer under 21 end ikke medbringe lukkede flasker eller dåser med øl, vin eller spiritus - med mindre der er en forældre eller værge med i bilen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BenniM
For 31 minutter siden, Erpe skrev:

Det er vist i Europa kun Storbritanien, Irland og Malta, der stadig har en promillegrænse på 0,8.

Et hav af europæiske lande har en promillegrænse på 0,5.

Norge, Polen og Sverige har en promillegrænse på 0,2.

Men i Tjekkiet er grænsen helt nede på 0,0.

Men hvilken fest og social kultur matcher os mest hvis man ser på disse lande? Ser du på vores unge, så ligner de faktisk englænderne mest.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arend

Alkohol og festkultur i gymnasiet

INFORMATION TIL LÆRERE OG LEDELSE

Komiteen for Sundhedsoplysning sundhedsstyrelsen-700x400.jpg?anchor=cen

Teksten starter med: Danske unges alkoholforbrug er det højeste i Europa og formentlig også på verdensplan.

https://www.sst.dk/~/media/5F28779EEB03442585F1CB199119BEF5.ashx

I Prag er danske unge gymnasieelever særlig berygtet for vilde drukture

Gymnasieelevers hærværk i Prag har kostet kæmpe-erstatning

Slagsmål, væltede biler og hærværk på drukture til Prag har givet økonomiske tømmermænd. Tre unge har nu en gæld på over 200.000 kr.

https://www.dr.dk/nyheder/regionale/oestjylland/gymnasieelevers-haervaerk-i-prag-har-kostet-kaempe-erstatning

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber

Folk skal da bare lade være med at drikke og køre bil! Svenskere, danskere, englændere er underordnet. Min forældre havde køreskole for mange år siden, og jeg var virkelig forarget over, hvor ligegyldige mange spritbilister var. Nogle af dem havde endda slået folk ihjel, men tænker bare på at få kørekortet tilbage. Det var ikke ualmindeligt at nogle af dem drak før køreprøve.
Fjern grænsen helt. Så sidder folk ikke og begynder at regne på, om de kan køre eller ej. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 41 minutter siden, Arend skrev:

I delstaterne Ohio, Iowa, Minnesota og Oregon skal dømte spritbilister købe en særskilt nummerplade til sin bil, så alle kan blive advaret om, at føreren er straffet for spirituskørsel.

I Ohio ser en almindelig nummerplade sådan ud:

ohio-license.jpg

Men er du straffet for spirituskørsel, skal du køre med en nummerplade, der ser sådan ud (så alle kan se det):

5554d94ed2f36.image.png?resize=400,204

http://www.duianswer.com/library/dui-license-platesa-shameful-trend.cfm

Nu har jeg selv kørt rund med fruen i området og det vidste jeg bestemt ikke, men jeg tror ikke på det som artikel fremhæver, at folk glor på en når de kører rund med så et skilt, alle biller der har som minimum en rifle hængende synligt i bilen og så bliver man hurtigt konfliktsku 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 6 minutter siden, homofaber skrev:

Folk skal da bare lade være med at drikke og køre bil! Svenskere, danskere, englændere er underordnet. Min forældre havde køreskole for mange år siden, og jeg var virkelig forarget over, hvor ligegyldige mange spritbilister var. Nogle af dem havde endda slået folk ihjel, men tænker bare på at få kørekortet tilbage. Det var ikke ualmindeligt at nogle af dem drak før køreprøve.
Fjern grænsen helt. Så sidder folk ikke og begynder at regne på, om de kan køre eller ej. 

Jeg er skyldigt, jeg passer dog på når jeg kører bil. Men jeg tager normalt min cykel hvis jeg drikker en par glas eller lidt mere nogen gange, og det må man jeg hellere ikke.

Men det er ikke en par glas vin som jeg synes er bekymrede, det er til gengæld de billister som snakker in mobil telf. og selv om de kører og snakker håndsfri, de er bare pisse farligt på vores vejene og jeg tror de er ligeglad med at det er ulovligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...