Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Pastoren

Historieløse er som skrigende måger

Recommended Posts

Cementdebil
For 20 minutter siden, udmarksson skrev:

Fuldstændig enig!!
Historien fortæller os netop:
1. Menneskenes verden og vores måde at leve med hinanden på forandrer sig konstant, og har altid gjort det.
2. Forskellige grupper af mennesker har altid blandet sig. Det giver altid ballade. Men før eller senere finder man ud af at leve sammen i fred og fordragelighed. Indtil der er ballade igen.
Nationalkonservative drømmer sig tilbage til en verden der mest ligner 1800-tallet i glansbillede.
Dengang Kongen og hans hær tugtede Skidtfolkog Udenværts Fjender så ordentlige håndværkere og bønder i fred og ro kunne tugte deres familie og deres ansatte til hårdt arbejde og lydighed.
Det er en model der ikke på nogen måder kan bruges i dag .. fordi vi er dybt afhængige af verden omkring os ... 

Njah ... 
Hvad DF angår, så tænker jeg egentlig efterhånden at de har skærmet os mod 'ægte' nationalkonservatisme.
Meget kan man sige om DF - men ånden i partiet er en grundlæggende respekt for demokratiet.
'Ægte' nationalkonservative er ikke demokratisk sindede.
'Moderne' nationalkonservative opretholder en fernis af demokrati, men samtidig prøver de at undergrave demokratiet med alle de magtmidler de har til rådighed.
Og her er jeg betænkelig ved Nye Borgerlige. - De har desværre formået også at tiltrække mange skuffede Liberal Alliance bad-asses ... jeg tror ikke de havde været så store hvis de alene skulle bygge på det nationalkonservative segment i Danmark ... 

Jeg synes ikke man kan kalde Shu-Bi-Dua for 'hygge-nationalisme' - det er mere en selvironisk hjemstavnsfølelse - og det er noget helt andet, jeg er selv meget 'hjemstavns-mand' ... ;) .. derfor behøver man absolut ikke være nationalkonservativ .. 
Men  S  har en del af det ... det længes ikke tilbage til 1800-tallet, men til industrisamfundet og arbejderkulturen omkringomkring '60 ... 'Ro, Orden og Renlighed'
De danske konservative er et dybt paradoksalt parti - men det er en anden historie ... 

Kanon kommentar udmarksson. Virkelig noget jeg lige må tænke lidt over - du har fat i et par gode pointer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...