Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Recommended Posts

Erpe

Så opstod der en kæmpeskandale i forbindelse med pokalskandalen i fodbold mellem Sønderjyske og ÅB på Esbjerg stadion. En del af de medfølgende tilskuere fra ÅB klumpede sig sammen og nægtede at følge reglerne om at holde afstand. Til sidst blev det for meget for dommeren, og han afbrød simpelthen kampen. 

Det var stadig ikke muligt at få dem til at følge reglerne. Så til sidst måtte politiet smide dem ud af stadion og sende dem tilbage til Ålborg i busser. Forhåbentlig får de en stor bøde oveni.

Først derefter kunne dommeren lade kampen fortsætte. Godt gået af dommeren og af politiet! Heldigvis er det ikke hele Danmark, der er blevet grebet af. eftergivenhed og afmagt over for sådanne kriminelle, der bare vil blæse på Corona lovene!

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

En fin indsats som måske også viser at der altså er behov for de nye retningslinjer og love som giver ordensmagten udvidet muligheder under pandemien. 

Ærgerligt at opgøret skulle igennem det.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Man kan måske undre sig over at tilskuerne bliver anholdt for ikke at holde 1m afstand til hinanden, men bliver sat i "futtog" uden for stadion. B)

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 3 minutter siden, ThomasSneum skrev:

En fin indsats som måske også viser at der altså er behov for de nye retningslinjer og love som giver ordensmagten udvidet muligheder under pandemien. 

Ærgerligt at opgøret skulle igennem det.

Så vidt jeg husker, er du vist socialdemokrat. Ret mig, hvis jeg tager fejl. 

Hvorfor skal I socialdemokrater altid stramme hele tiden, burde I ikke snart løse lidt op?

Jeg kan huske, at S i årvis har klandret DF for at være strammere. S er da snart ikke meget bedre. I vil hele tiden have mere og mere kontrol og flere og flere beføjelser til myndighederne. Jeg mener (som liberalt anlagt), at vi bør gå den modsatte vej og fratage myndighederne nogle grænseoverskridende beføjelser, som de ikke burde have...

Med hensyn til kampen i går, virkede politiets indsats som ren idioti i min optik. Der var en lille hardcore gruppe af AaB-fans som havde lidt fest i gaden og insisterede på at stå sammen og synge. Gruppen var så lille, at de knapt nok overtrådte forsamlingsforbuddet, som jo nu er 50 personer. Jeg synes, at politi og kontrollører burde have set gennem fingre med det og lade de unge mænd more sig lidt, nu de endelig havde fået chancen for at gå til fodbold igen. 

Se, det var især genialt, at Esbjerg Politi siden satte disse fans i FUTTOG! Hvor de sad klods op ad hinanen!!! WHAT?? Først anholder de fansene for at forsamle sig - og bagefter sætter de dem i futtog!!!

OH CHRIST, HVOR ER DET BARE FOR DUMT!!

Det viser, at mange af disse Corona-tiltag ikke har en skid med hensyn til den offentlige sikkerhed og folks helbred at gøre. Det handler bare om langsomt men sikkert at indføre en totalitær Big Brother-stat. Esbjergs dumme politi var så bare nyttige idioter i det spil, da de præcist med deres opførsel var med til at forværre situationen ved at piske en stemning op og ved at give glade fodboldfans knippelsuppe og sætte folk i futtog bagefter, så de for alvor havde mulighed for at smitte hinanden. NØJ, HVOR DUMT!!! OH, JEG HAR IKKE ORD FOR AT BESKRIVE ESBJERG POLITI´s DUMHED!!

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
For 2 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Man kan måske undre sig over at tilskuerne bliver anholdt for ikke at holde 1m afstand til hinanden, men bliver sat i "futtog" uden for stadion. B)

Ja, den undrede jeg mig også temmelig meget over.

Jeg fløj desuden i et propfyldt fly i starten af juni. Da vi gik ind og ud af flyet fik vi at vide at vi skulle forsøge at holde 1,5 meter afstand, men under flyvningen sad vi skulder mod skulder 🙄

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 4 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Ah, jeg havde lige svaret på dit indlæg og var i gang med at skrive det samme. I det mindste havde selv du som socialdemokrat også set denne selvmodsigelse he he

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe
Skrevet (redigeret)
For 11 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Det gik temmelig hårdt for sig, som man jo kan se på videoen på https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/dansk_fodbold/dbupokalen/slut-vanvittig-pokal-skandale/8186212

Men utroligt, at de i den grad nægtede at overholde loven, så politiet til sidst måtte sende dem hjem i busser. Den slags ærgrer politikerne i regeringen, fordi det jo kan forhindre dem i at holde Danmark så åben, som de jo gerne vil. Desværre reagerer de nok snarere med at lukke Danmark lidt ned igen i stedet for at skærpe straffene for at overtræde reglerne.

Redigeret af Erpe

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 8 minutter siden, dna skrev:

Ja, den undrede jeg mig også temmelig meget over.

Jeg fløj desuden i et propfyldt fly i starten af juni. Da vi gik ind og ud af flyet fik vi at vide at vi skulle forsøge at holde 1,5 meter afstand, men under flyvningen sad vi skulder mod skulder 🙄

Ja, det giver ikke umiddelbart meget mening. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe
Skrevet (redigeret)
For 14 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Ja, det giver ikke umiddelbart meget mening. :)

Det gør det nu nok:

1. Disse tilskuere havde jo allerede været for tæt på hinanden og viste kun foragt for den kendsgerning, at de kunne smitte hinanden.

2. Politiet måtte kæmpe for at holde dem under kontrol og kunne næppe styre dem på andre måder. Når politiet ligefrem tvinges til at bruge kniplerne, så træder selv Corona reglerne i baggrunden. For det vigtigste var jo at få situationen under kontrol.

Men forhåbentlig slipper de ikke med “bare” at have spildt deres penge på at rejse til Esbjerg uden alligevel at få lov til at se kampen. For de har jo fortjent at få store bøder efterfølgende og også karantæne, så de ikke kan komme ind til de kommende kampe.

Redigeret af Erpe
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arend

For 51 minutter siden, Lucianone skrev:

Hvorfor skal I socialdemokrater altid stramme hele tiden, burde I ikke snart løse lidt op?

Er dit altseende øje kommet ud af træning?

image.png.7d0c98e5c3f5e999266d6f05c51873c4.png

Det er selvfølgelig fordi den gamle øgle, der er shapeshiftet til Mette Frederiksen har en hemmelig dagsorden.

Hun drikker helst ikke inficeret babyblod for at holde sig ung.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...