Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
BenniM

Når nye rige beboere vil have de gamle beboere ud

Recommended Posts

BenniM
For 1 time siden, Erpe skrev:

Jeg husker ikke loven præcist fra dengang. Men jeg tror ikke, at der var en promillegrænse. Politiet skulle i stedet vurdere, om de var i stand til at køre bil forsvarligt, og det var de jo normalt, hvis bare de havde drukket det samme, som de gjorde dagligt og lige så langsomt.

Faste promillegrænser har Danmark haft siden 1976.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 1 time siden, Erpe skrev:

Jeg husker ikke loven præcist fra dengang. Men jeg tror ikke, at der var en promillegrænse. Politiet skulle i stedet vurdere, om de var i stand til at køre bil forsvarligt, og det var de jo normalt, hvis bare de havde drukket det samme, som de gjorde dagligt og lige så langsomt.

Ååååh jo, jeg har tit undret mig over, hvordan min far kunne undgå, at få snuppet kortet.

Noget af det har sikkert skyldtes, at han ofte kørte den (branderten) hjem af de små veje, som han kendte som sin egen bukselomme. Og sikkert en god portion held.

For 8 minutter siden, BenniM skrev:

Spørgsmålet er så hvor promillegrænsen lå i starten.

Men der er ihvertfald ingen tvivl om, at det er godt der er kommet meget mere fokus på alkohol-vanerne

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe
For 46 minutter siden, BenniM skrev:

OK. Så husker jeg rigtigt, når jeg mener, at grænserne ikke eksisterede i min barndom. Samt, at chaufførerne gerne lige ville have en øl mange steder, før de kørte videre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arend

Faste promillegrænser blev indsat i Færdselsloven i 1976.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BenniM

Københavns kommune er nu gået i åben krig med den livsstil som de gamle borgere i Sydhavnen lever efter. De skal ind og gemmes væk i deres lejligheder, så bydelen bliver klar til nyrige der med tiden skal overtage området når Metroen står færdig.

Aldrig set før: Indfører alkoholforbud på central plads (BT)

Det minder mig om min barndom hvor jeg periodisk kom i et land, som blev renset for alkoholikere, hjemløse og invalider når der var officielt statsbesøg. De blev simpelthen samlet op i busser og kørt ud på landet, hvor de skulle blive indtil statsbesøget var slut, så landet kunne fremstå pænere end det var.

Kan vi efterhånden genkende Danmark? En regering som opererer udenfor loven og et bystyre som går efter en svag befolkningsgruppe som ikke engang har flere bajere ved deres side end de havde på bordet i "Huset på Christianshavn".

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...