Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
ThomasSneum

Vurdering af professionel gulvbehandling

Recommended Posts

ThomasSneum

Hej..

Min ex-kæreste har hyret et gulvfirma til at afhøvle, olierer og lakerer hendes gulv (gammelt tørloft)

Vi har gået i måneder og knoklet på lejligheden. Der er revet vægge ned, bygget nye, trukket el, pudset loft og væg. Og hun har kalkmalet endevæggene.

Gulvfolkene har været forbi og afhøvle og oliere - de skrev til hende at der var kommet et par pletter på væggen.

Jeg var forbi idag - og kunne konstatere følgende:

1. Gamle søm er ikke "dykket", så gulvet knirker.

2. Oliering er påført, men ikke i mellemrum imellem gulvbrædder.

3. Der er oliepletter op ad samtlige nymalede vægge.

4. De har plettet kalkvæggene - og efterfølgende forsøgt at vaske olien af, så kalkvæggene nu er ødelagte.

5. Der er olieaftryk fra fingre på karme i lejligheden..men også i opgangen.

Min ex har talt med dem flere gange inden de fik opgaven. Og de var ikke specielt billige. Men de lød til at vide hvad gør og gav fin rådgivning om oliering osv. Så de fik opgaven.

Hvad faen ville I kræve her?

20200701_200304.jpg20200701_203349.jpg20200701_200316.jpg20200701_195507.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 1 time siden, ThomasSneum skrev:

Hvad faen ville I kræve her?

20200701_200304.jpg20200701_203349.jpg20200701_200316.jpg20200701_195507.jpg

At de udbedrer skaderne.:cool:

Eller betaler andre for at gøre det.

Din x kan overveje, om hun evt. vil acceptere en form for et forlig, hvor hun får et beløb og så selv udbedrer skaderne.

Men jeg undrer mig over, at du skriver: "Min ex-kæreste har hyret et gulvfirma til at afhøvle, olierer og lakerer hendes gulv (gammelt tørloft)"

De skal vel ikke oliere og lakere det samme gulv?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arend

Det undrede også mig, at de skulle "oliere og lakere" det samme gulv.

Det kan selvfølgelig være linolie og oliebaseret lak, men det bruger man næsten ikke mere.

Er det meningen, gulvet skal være så mørkt?

Det ser ikke umiddelbart ud som om gulvet er afhøvlet, men det skyldes måske billederne?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 7 timer siden, Entrelac skrev:

At de udbedrer skaderne.:cool:

Eller betaler andre for at gøre det.

Din x kan overveje, om hun evt. vil acceptere en form for et forlig, hvor hun får et beløb og så selv udbedrer skaderne.

Men jeg undrer mig over, at du skriver: "Min ex-kæreste har hyret et gulvfirma til at afhøvle, olierer og lakerer hendes gulv (gammelt tørloft)"

De skal vel ikke oliere og lakere det samme gulv?

Jow...

Gulvet er mørk olieret for at få samme farve, og så lakeres det efter så det ikke skal vedligeholdes så ofte.

Jeg har netop sagt til min ex at hun skal kræve at de udbedre skaderne - uden det skal koste hende noget. Men noget helt andet er kvaliteten af det udførte arbejde...det er jeg sgu heller ikke imponeret over. Vil man normalt ikke dykke sømmene i det gamle gulv, og olierer/farve gulvsprækker?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 7 timer siden, Arend skrev:

Det undrede også mig, at de skulle "oliere og lakere" det samme gulv.

Det kan selvfølgelig være linolie og oliebaseret lak, men det bruger man næsten ikke mere.

Er det meningen, gulvet skal være så mørkt?

Det ser ikke umiddelbart ud som om gulvet er afhøvlet, men det skyldes måske billederne?

Det er et gammelt tørloft - gulvet er fint afhøvlet. Og ja... hun har valgt at farve det mørkt. :)

20200628_144359.jpg20200701_195439.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 3 timer siden, ThomasSneum skrev:

Jow...

Gulvet er mørk olieret for at få samme farve, og så lakeres det efter så det ikke skal vedligeholdes så ofte.

Jeg har netop sagt til min ex at hun skal kræve at de udbedre skaderne - uden det skal koste hende noget. Men noget helt andet er kvaliteten af det udførte arbejde...det er jeg sgu heller ikke imponeret over. Vil man normalt ikke dykke sømmene i det gamle gulv, og olierer/farve gulvsprækker?

Kan lak binde på olie?:gruble:

Jeg synes hun skal kontakte firmaet, der har udført arbejdet, og lægge op til, at de kommer ud og ser på det og får en dialog. Måske er det klogt hvis hun kan få en mere til, at være der når de kommer, måske dig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 6 minutter siden, Entrelac skrev:

Kan lak binde på olie?:gruble:

Jeg synes hun skal kontakte firmaet, der har udført arbejdet, og lægge op til, at de kommer ud og ser på det og får en dialog. Måske er det klogt hvis hun kan få en mere til, at være der når de kommer, måske dig.

Det kan den hvis du gør det rigtigt. Olieringen er mere en 'favning' end at mætte træet.

De er ikke færdige og mangler lakeringen. 

Jeg har bedt min ex holde betalingen tilbage, indtil de finder en løsning.

Udfordringen er at min ex har brugt dyre produkter til sine vægge og en masse arbejdstid. Hun 'vi' gider ikke bruge ekstra arbejdstid på rettelser - og hun ønsker ikke en løsning hvor der 'rettes til' med billige løsninger.

Hun taler med dem idag.

Jeg går ind i sagen, hvis de ikke kan løse det. Hvis de ikke er villige, så bestilles en maler til at ordne det, og så sendes regningen til dem.

Men det vil blive dyere end hvad hele gulvopgaven koster. (30kvm gulv - 9.000,00 kr.)

Kalkvæggene skal renses ned igen...grundbehandles og kalkes igen. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 1 minut siden, ThomasSneum skrev:

De er ikke færdige og mangler lakeringen. 

Jeg har bedt min ex holde betalingen tilbage, indtil de finder en løsning.

Det lyder fornuftigt.

Det er da godt det ikke er lakeret endnu, så kan mellemrummene stadig nå, at få olie, tænker jeg.

Findes der et klagenævn ell.l. for den slags ting?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
Lige nu, Entrelac skrev:

Det lyder fornuftigt.

Det er da godt det ikke er lakeret endnu, så kan mellemrummene stadig nå, at få olie, tænker jeg.

Findes der et klagenævn ell.l. for den slags ting?

Man kan vel åbne en sag hos forbrugernævnet. Koster 500 kr. Det har jeg gode erfaringer med. Men det er langsommeligt. 

Jeg håber de er fornuftige og æder denne, selvom de reelt så mister penge. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber

Hun skal kontakte på skrift dem, der har udført arbejdet og klage over det og bede om at det bliver rettet. Hvis ikke, det sker eller hvis ikke de reagerer på det, skal hun kontakte det pågældende ankenævn. Søg på ankenævn+håndværk el. for at finde det korrekte ankenævn. Det kan også stå på håndværkerens side, om han er medlem af et bestemt ankenævn. Forbrugerrådet kan hjælpe med en guide. Hvis det ikke bliver til noget, kan man gå rettens vej.
 Det første jeg tænker på, når jeg ser de billeder, er, at det ikke bare er sjusk, men direkte hærværk. Har de haft en eller anden "ny mand" på opgaven mon.

• Elsker 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...