Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Alfred Horn

Undskyldningsbølgen

Recommended Posts

Alfred Horn
Skrevet (redigeret)

Der går en undskyldningsbølge over USA og Europa i år. Den er begyndt længe før, men det virker næsten som om, corona-krisen har fået nogle til at udvikle en mærkelig "undskyld vi eksisterer-attitude" blandt hvide (kaukasiske) mennesker. De seneste uger har medført flere og flere tiltag, nogle så groteske, at i hvert fald jeg har måttet le en høj rungende latter. Men også måttet tænke: Hvad ender dette her med?

Bare den sidste måneds tid! Jeg tror ikke den pinlige, politimæssigt helt gale måde, den kriminelle neger George Floyd blev anholdt på, er hovedårsagen til undskyldningsbølgen. Den satte blot gang i noget, der var der i forvejen - og aktiverede nogle sorte og nogle hvide, såvel 'over there' som i Europa, herunder Danmark. Og det skal vi altid huske: Nogle. De fleste ville betakke sig for at deltage i nogen racekamp. Og mon ikke også vi er temmelig mange, der ikke kunne finde på at knæle offentligt, som om vi kan gøre for, at nogle hvide var slaveholdere for flere hundrede år siden?

Bare den sidste uges tid! Så var det et perlefirma på Mors, der ikke vil reklamere for, at perler kan være "lyse". Jave-el, hvad kan de så være, da vi jo ved, de slet ikke må være "hudfarvede"? Og nu har kosmetikgiganten L'Oreal meldt sig på banen. Firmaet vil ikke længere bruge ord som "blegning" eller "lys"/"fair" på sine produkter.  Og nu det vildeste: Tegneserieproducenterne bag "The Simpsons" og "Family Guy" skifter de skuespillere, der har talt sorte figurers stemmer, ud med hvide (som om, man kan se dem)!! 😆

På et tidspunkt, når bølgen truer med at gå helt amok, er der forhåbentlig en eller anden, der minder os om, at det er takket være nu afdøde hvide mænd, at Amerika blev verdens stærkeste nation. Hvide angel-saksiske protestanter skabte en kultur grundlagt på det engelske sprog, på kristendom, på arbejdsomhed, kernefamilie og retspricipper. Det er jo det, vi er børn af på godt og ondt, venner. Og ved I hvad? "WASP" er ikke nogen hu-udfarve men en kultur.

Den skulle nødig gå til grunde, for den har nu alligevel udviklet sig og forbedret mangt og meget nået hertil. 

Redigeret af Alfred Horn
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber

Jeg tænker, at du måske ville få mere ud af at starte en slags blog, hvor du kan få lidt luft, for har vi ikke været igennem det før. Jeg synes også, at det med L'Oreal er for langt ude, for alle, der har været i Østasien, ved, at kosmetik, der får huden til at se lysere ud, er noget af det mest populære. Men jeg er helt uenig med dig i, at det var i orden at dræbe George Floyd. Man kan godt skille tingene af. 

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil

Du ved godt at racer ikke findes længere indenfor menneskeracen ikk'?

• Synes godt om 2
  • Haha 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
For 1 minut siden, homofaber skrev:

Men jeg er helt uenig med dig i, at det var i orden at dræbe George Floyd. Man kan godt skille tingene af. 

Helt enig homofaber

Og @Alfred Horn  måden du omtaler George Floyd siger alt. Det virker nærmest som om du mener det er ok at politiet slår mennesker ihjel hvis de har en kriminalitetsdom bag sig.

Den slags udtalelser burde vel være strafbare, hvis vi følger tankegangen i den national konservative lovgivning mod imamers ytringsfrihed? - Din udtalelse adskiller sig i hvert fald overhovedet ikke fra andres 'hatespeech'.

• Synes godt om 2
  • Vred 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Alfred Horn
For 3 minutter siden, Cementdebil skrev:

Helt enig homofaber

Og @Alfred Horn  måden du omtaler George Floyd siger alt. Det virker nærmest som om du mener det er ok at politiet slår mennesker ihjel hvis de har en kriminalitetsdom bag sig.

Den slags udtalelser burde vel være strafbare, hvis vi følger tankegangen i den national konservative lovgivning mod imamers ytringsfrihed? - Din udtalelse adskiller sig i hvert fald overhovedet ikke fra andres 'hatespeech'.

Du bør frekventere et danskkursus af en slags. Jeg omtaler arrestationen af George Floyd som "pinlig og politimæssig helt gal". Det bliver i dit politisk overkorrekte hoved til, at jeg nærmest synes, det var i orden, hvad der skete ..!!!  Jeg er ikke dommer i USA, så om det, der skete var overlagt mord, kan jeg ikke tage stilling til. Men det endte med den arresteredes død - og ja, så mener jeg som de fleste andre, at betjenten må straffes og sættes fra bestillingen. Du vil måske have mig til at knæle i den anledning, pga. min hudfarve?  🙄

Lær det danske sprog.

• Synes godt om 2
  • Vred 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
For 3 minutter siden, Alfred Horn skrev:

Du bør frekventere et danskkursus af en slags. Jeg omtaler arrestationen af George Floyd som "pinlig og politimæssig helt gal". Det bliver i dit politisk overkorrekte hoved til, at jeg nærmest synes, det var i orden, hvad der skete ..!!!  Jeg er ikke dommer i USA, så om det, der skete var overlagt mord, kan jeg ikke tage stilling til. Men det endte med den arresteredes død - og ja, så mener jeg som de fleste andre, at betjenten må straffes og sættes fra bestillingen. Du vil måske have mig til at knæle i den anledning, pga. min hudfarve?  🙄

Lær det danske sprog.

Du har ændret i din tekst! Stå nu ved, hvad du skrev. 

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
For 14 minutter siden, Alfred Horn skrev:

Lær det danske sprog.

Så det var ikke dig dig der skrev:

Citat: "den kriminelle neger George Floyd" 

For hvis det ikke var dig - men måske din onde tvilling - så kan ske jeg har behov for et dansk kursus!

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Alfred Horn
For 9 minutter siden, homofaber skrev:

Du har ændret i din tekst! Stå nu ved, hvad du skrev. 

Jeg bliver gjort opmærksom på, at en person jeg ellers ikke kunne drømme om at læse, beskylder mig for at "have ændret i min tekst". Det er den slags plattenslageri, den yderste venstrefløj (af Ole Hasselbalch døbt rendestenen) benytter sig af i deres "racekamp." Andre kommentarer har jeg ikke.

Der er ikke ændret i min tekst. Alle kan læse den øverst, hvis de har lyst.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Alfred Horn
Skrevet (redigeret)
For 11 minutter siden, Cementdebil skrev:

Så det var ikke dig dig der skrev:

Citat: "den kriminelle neger George Floyd" 

For hvis det ikke var dig - men måske din onde tvilling - så kan ske jeg har behov for et dansk kursus!

Dit plaprende kværulanteri og mistænkeliggørelse kan du stoppe et sted hen, hvor der er meget mørkt, Cementdebil. Den stil er grunden til, at mange opgiver dig herinde - fordi du i virkeligheden ikke ønsker at debattere, snarere at provokere.

Hvad galt skulle der være ved, at jeg skrev "den kriminelle neger George Floyd"? Det er hvad jeg har læst: At manden var kriminel, bl.a. dømt for væbnet hjemmerøveri. I øvrigt var han stofbruger, hvilket jeg ikke skrev.

Min deltagelse slutter her, da jeg opfatter din "debatstil" som en slags forsøg på afsporing vis ordkløveri. "Kan du have en rigtig god dag."  😄

Redigeret af Alfred Horn

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
For 2 minutter siden, Alfred Horn skrev:

Dit plaprende kværulanteri og mistænkeliggørelse kan du stoppe et sted hen, hvor der er meget mørkt, Cementdebil. Den stil er grunden til, at mange opgiver dig herinde - fordi du i virkeligheden ikke ønsker at debattere, snarere at provokere.

Hvad galt skulle der være ved, at jeg skrev "den kriminelle neger George Floyd"? Det er hvad jeg har læst: At manden var kriminel, bl.a. dømt for hjemmerøveri. I øvrigt var han stofbruger, hvilket jeg ikke skrev.

Min deltagelse slutter her, da jeg opfatter din "debatstil" som en slags forsøg på afsporing vis ordkløveri. "Kan du have en rigtig god dag."  😄

Ja det havde jeg nok også gjort i din situation - det er ikke sjovt når man rammes af sin egen boomerang

• Synes godt om 1
  • Vred 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...