Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Cementdebil

Che GueMette classic

Recommended Posts

Cementdebil
Skrevet (redigeret)

1705608720_CheGumette.jpg.2073e708b029b9d5edd3dbc9240ddb04.jpg

Ved et uheld kom jeg til at se lidt af Che GueMettes rædselsfulde demagogi ved Folketingets afslutningsdebat. Det var egentlig ikke min mening - jeg ville faktisk - for at standse anklagerne mod mig om at være aldersfascist - se lidt Barnaby - bare sådan for at forstå mine kritikere.

Nå anyway - det må jeg se at få gjort ved en anden lejlighed - selvom jeg sagtens kan skimte min pensionering - så er der dem, som mener, jeg bare skal holde min k... og falde ind i hylekoret af falsk omsorg, stoppe min kritik af både Regeringens krisehåndtering og nedbrydningen af vores frihed med semidiktatoriske metoder. Men kære venner - I kan roligt glemme det - kun døde fisk svømmer med strømmen - så længe den vestlige verden er ved at kollabere (ja det er den korrekte måde at skrive det ord på! - Hvilket man ved i min alder 😂) i apati og nationalisme - så vil jeg skrige min frustration fra tinderne med en fod på toppen af henholdsvis Mont Ventoux og Col de Madeleine.

Alle store civilisationer ender med at gå til i dekadence - Trump, Bexit, Orban, Erdogan, Kina, Che GueMette m.flr. er alle blot perverterede symptomer på netop dette. Tag blot disse fakta - Den gennemsnitlige, inflationsjusterede timeløn i USA nåede sit toppunkt i 1970erne, andelen af nystiftede virksomheder i landet var højere dengang, og en mindre andel af amerikanske start-ups overlever deres første år i dag end i midt-80erne. Når det gælder innovation, har vi fået Smart Phones og sociale medier, men ingen ny vigtig antibiotika siden 80erne. I Danmark har man nået toppen, når samtalekøkkenet og sommerhuset er indkøbt - og helt i Che GueMettes ånd skal vi alle holde ferie i hendes Vision af den kærlige Moder Stat svøbt i hygge Shu-bi-Dua nationalisme. Hun har endda for at holde enhver fremmed ude af hendes kærlige Moder Nationalstat indført et minimumsophold på 6 dage, da hun udmærket ved, at det vil standse de flest i at rejse ind! Det bliver et KÆMPE STORT NEJ TAK herfra.

Hvad var det så vores allesammens hyggedemagog sagde der på talerstolen: 

Det var dramatiske måneder. Hvor vi handlede i fællesskab. Hvor vi handlede hurtigt. Hellere gik et skridt for langt end et skridt for kort.

Det blev helt afgørende for, at vi i dag står et godt sted.

Vi har ved fælles kraft vundet første halvleg i kampen mod corona.

Det vi har udrettet sammen – alle i Danmark – vil gå over i historien.

Vi kan være taknemmelige. Vi kan være stolte.

Danmark, det er godt gået.

Hyggenationalisme og falsk omsorg for FULD UDBLÆSNING. Der skal nok være de, som synes hun taler direkte til dem - og som føler sig stolte, som hun siger, de skal - men tag ikke fejl - det er en klassisk peptalk - hvor kun svagt begavede mennesker ikke gennemskuer falskheden og det faktum - at hun har taget HVERT ENESTE politisk point støttet af den svageste opposition i Danmarks historien. Hun har beføjelser som en diktator - og behøver ikke spørge andre partier om noget som helst. Men selvom hendes diktatur først ophører 1. marts 2021 - så skulle man selvfølgelig tro, at hun som demokrat nu ville opgive den "i utide" med situationen under kontrol? Ja du gættede det - selvfølgelig vil hun ikke det - og hvorfor skulle hun også det - det er da meget "sjovere" at være diktator - og i øvrigt brolagt med nærmest ingen forhindringer i et ellers besværligt demokrati.

Nå - men Che GueMette fortsatte så i den for hende klassiske stil:

Men vi er ikke igennem. Der er også en anden halvleg. Ja, måske endda flere. Smitten er her endnu.

Det ser vi ude i verden. Det bliver vi mindet om herhjemme. Så sent som i sidste uge.

Som hun har gjort lige fra starten af denne krise - så får vi ALTID en dosis af hendes frygtretorik - Frygten er og bliver det politiske mest virkningsfulde middel til at forføre svagt begavede mennesker. Det er eftervist tusinder af gange - og Che GueMette mestrer disciplinen til UG med kryds og slange (endnu lige en alders analogi). Som man siger "kun fjolser lader en god krise gå til spilde".

Che GueMette er en helt naturligt forekommende figur i den vestlige verdens åndsfraværende intellektuelle kapacitet i et rush af apati og demokratisk fatigue. Midt i al vores velstand er vi blevet magelige, grånende og blottet for fordums stræben efter nye fremskridt – dekadente, med andre ord.

Hvad mener du?

Redigeret af Cementdebil
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup

Fik du luft ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Wizcarlo

Jeg har ikke læst indlægget, men da jeg havde læst den første halve linie, vidste jeg hvad det ville munde ud i.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
For 9 minutter siden, Zorglup skrev:

Fik du luft ?

Nej - kampen mod demagogi, frygtretorik og folkeforførelse standser ALDRIG 😇

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
For 4 minutter siden, Wizcarlo skrev:

Jeg har ikke læst indlægget, men da jeg havde læst den første halve linie, vidste jeg hvad det ville munde ud i.

Sådan kan man jo komme igennem store mængder af læsestof 😂😂

Må indrømme jeg sagtens kan finde på det samme, når "nationalisme banden" poster deres uendelige rækker af tvivlsomme links omhandlende deres yndlingsemne 🥱

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
For 6 minutter siden, Wizcarlo skrev:

Jeg læste kun de tre første bogstaver i overskriften. Så kan jeg nok også gætte mig til resten.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
For 1 minut siden, homofaber skrev:

Jeg læste kun de tre første bogstaver i overskriften. Så kan jeg nok også gætte mig til resten.

Så gik du glip af nogle virkeligt sjove bemærkninger og fremragende formuleringer af banaliter !!! 🤪

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
Lige nu, Cementdebil skrev:

Så gik du glip af nogle virkeligt sjove bemærkninger og fremragende formuleringer af banaliter !!! 🤪

Kan vi ikke bare få dem på punktform næste gang? :D 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
For 17 minutter siden, homofaber skrev:

Nix - du bliver nødt til at sende konen ud og slå græsset - så du kan få tid til at læse genialiteterne 😂

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Wizcarlo
For 2 timer siden, homofaber skrev:

Det kan man heller ikke, for det flyver og farer rundt som kuglen i en flippermaskine.

[Billede slettet af moderator]

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...