Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Gæst

Vedrørende voldtægtskulturen (Taharrush gamea)

Recommended Posts

Gæst
Skrevet (redigeret)

Dette indlæg kan med fordel ses i tilknytning til et emne, som blev debatteret i går på Jubii Debat med titlen 'Skole sender advarsel til forældre om voldtægtskultur'.

I forbindelse med chikaneringen af skolepigerne på Fløng Skole  på den københavnske vestegn, har skoleledelsen i sit brev til forældrene nævnt begrebet 'voldtægtskulturen.'  Nogle kan måske være i tvivl om, hvad der præcist menes med dette. 

Adfærden har et arabisk navn - Taharrush gamea, og betyder seksuel chikane begået af grupper/kollektiv sexchikane. 

https://da.wikipedia.org/wiki/Taharrush_gamea

Læsere af medierne omkring begyndelsen af 2016 kender godt begrebet, som altså går ud på at en gruppe mænd omringer en enlig pige/kvinde for at befamle og voldtage hende. Europa stiftede især bekendtskab med denne voldtægtskultur ved årsskiftet 2015-2016, hvor over 500 kvinder, mange ganske unge piger, anmeldte overgreb begået nytårsaften, bl.a. i Köln. Lignende har fundet sted i bl.a. Helsingfors, Malmø og Kalmar.  Vedrørende Köln: Politiet forsøgte først (skændigt!)  at hemmeligholde de mange overgreb ved officielt at udsende en rapport, der talte om en "fredelig nytårsaften" (!), men efter stor omtale på de sociale medier gik den ikke. Avisen Bild kunne dernæst afsløre en intern politirapport, der viste, at politiet havde været magtesløst under begivenhederne, og politidirektøren i Köln måtte træde tilbage.

Læs i øvrigt om et af ofrene, Selena her:

https://denkorteavis.dk/2016/tyske-selena-var-et-af-ofrene-i-koln-de-kaldte-os-taever-og-ludere/

Jeg må ikke skrive herinde, hvad jeg tror er årsagen til, at denne voldtægtskultur har bredt sig i Europa netop efter 90'erne, men jeg kan tilføje, at jeg i både 2000 og 2001 besøgte venner i Aarhus, som var meget chokerede over en dengang i aviserne meget omtalt massevoldtægt - begået af ganske unge arabere - i Botanisk Haves område. De unge gerningsmænd med baggrund i Mellemøsten pralede nærmest af deres "bedrift", der blev en tand mere makaber, da det kom frem, at offeret var retarderet. De blev fotograferet uden for retten i Aarhus, da sagen havde været for, råbende "Fuck Danmark" og lignende. Mine venner fortalte mig iøvrigt, at det i bybusser og på pladser var almindeligt, at disse araberdrenge sagde "VT" til hinanden (betydende voldtægt) og storgrinede. Det var sådan, jeg første gang hørte om begrebet og den afstumpede adfærd i Danmark.

Har du læst eller hørt om andre eksempler, og hvor udbredt tror du, at voldtægtskulturen (taharrush gamea) er i Vesteuropa?

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ubeskriveligt

Det sker desværre i relativt stort omfang. Og det er især udbredt i vesteuropæiske lande der har modtaget et stort antal indvandrere hovedsageligt fra ikke-vestlige lande. Udover Danmark er der talrige eksempler fra Sverige og Tyskland. Den måske mest berømte event af denne karakter skete i Køln tilbage i 2016.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

BERLIN: Grupper af berusede mænd, der på åben gade omringer og seksuelt krænker sagesløse kvinder. Nytårsaften blev et mareridt til virkelighed for adskillige tyske kvinder i en sag om organiserede seksuelle overgreb, der har chokeret Tyskland.

Tysk politi er rystet over omfanget og voldsomheden af fremgangsmåden.

»Der er tale om forbrydelser af en helt ny dimension,« udtaler politidirektøren i Køln,  Wolfgang Albers, til tyske medier.

Nytårsaften samlede en gruppe på omtrent 1.000 mænd sig nær hovedbane­gården, ved domkirkepladsen i Køln. Adskillige vidner beretter til tyske medier, at mændene af nordafrikansk eller arabisk afstamning i ly af mængden udsatte mindst 30 kvinder for det, som tysk politi kalder »massive seksuelle overgreb«. Ud over de seksuelle krænkelser er adskillige kvinder blevet bestjålet eller truet til at udlevere ejendele til gerningsmændene.

Flere kvinderne beretter til tysk presse om, hvordan de er blevet væltet omkuld og befølt på brysterne og mellem benene af grupper bestående af op mod fyrre mænd. Et af ofrene er 28-årige Katja L, som fortæller om sine oplevelser til lokalavisen Express.

»Vi løb igennem gruppen af mænd, der åbnede sig en vej igennem dem. Pludselig mærkede jeg en hånd på min bagdel, så på mine bryster, til sidst blev jeg befamlet alle steder. Det var rædselsfuldt. Selv om vi skreg og slog omkring os, stoppede de ikke. Jeg var desperat, jeg tror, jeg blev raget på omtrent 100 gange på 200 meter.«

Uhyggeligt nok er episoden i Köln ikke den eneste i Tyskland denne nytårsaften. I Hamburg-bydelen St. Pauli oplevede flere kvinder i at blive jaget, omkredset, bestjålet og befølt seksuelt af forskellige grupper bestående af mellem fem og femten »arabisk udseende« mænd, beretter tabloidavisen BILD.  

https://www.berlingske.dk/internationalt/tyskland-rystet-efter-indvandrergruppers-sexovergreb

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pastoren
On 27.6.2020 at 11:06, Alfred Horn skrev:

Dette indlæg kan med fordel ses i tilknytning til et emne, som blev debatteret i går på Jubii Debat med titlen 'Skole sender advarsel til forældre om voldtægtskultur'.

I forbindelse med chikaneringen af skolepigerne på Fløng Skole  på den københavnske vestegn, har skoleledelsen i sit brev til forældrene nævnt begrebet 'voldtægtskulturen.'  Nogle kan måske være i tvivl om, hvad der præcist menes med dette. 

Adfærden har et arabisk navn - Taharrush gamea, og betyder seksuel chikane begået af grupper/kollektiv sexchikane. 

https://da.wikipedia.org/wiki/Taharrush_gamea

Læsere af medierne omkring begyndelsen af 2016 kender godt begrebet, som altså går ud på at en gruppe mænd omringer en enlig pige/kvinde for at befamle og voldtage hende. Europa stiftede især bekendtskab med denne voldtægtskultur ved årsskiftet 2015-2016, hvor over 500 kvinder, mange ganske unge piger, anmeldte overgreb begået nytårsaften, bl.a. i Köln. Lignende har fundet sted i bl.a. Helsingfors, Malmø og Kalmar.  Vedrørende Köln: Politiet forsøgte først (skændigt!)  at hemmeligholde de mange overgreb ved officielt at udsende en rapport, der talte om en "fredelig nytårsaften" (!), men efter stor omtale på de sociale medier gik den ikke. Avisen Bild kunne dernæst afsløre en intern politirapport, der viste, at politiet havde været magtesløst under begivenhederne, og politidirektøren i Köln måtte træde tilbage.

Læs i øvrigt om et af ofrene, Selena her:

https://denkorteavis.dk/2016/tyske-selena-var-et-af-ofrene-i-koln-de-kaldte-os-taever-og-ludere/

Jeg må ikke skrive herinde, hvad jeg tror er årsagen til, at denne voldtægtskultur har bredt sig i Europa netop efter 90'erne, men jeg kan tilføje, at jeg i både 2000 og 2001 besøgte venner i Aarhus, som var meget chokerede over en dengang i aviserne meget omtalt massevoldtægt - begået af ganske unge arabere - i Botanisk Haves område. De unge gerningsmænd med baggrund i Mellemøsten pralede nærmest af deres "bedrift", der blev en tand mere makaber, da det kom frem, at offeret var retarderet. De blev fotograferet uden for retten i Aarhus, da sagen havde været for, råbende "Fuck Danmark" og lignende. Mine venner fortalte mig iøvrigt, at det i bybusser og på pladser var almindeligt, at disse araberdrenge sagde "VT" til hinanden (betydende voldtægt) og storgrinede. Det var sådan, jeg første gang hørte om begrebet og den afstumpede adfærd i Danmark.

Har du læst eller hørt om andre eksempler, og hvor udbredt tror du, at voldtægtskulturen (taharrush gamea) er i Vesteuropa?

Ja, adskillige. Et af dem, jeg husker bedst, er en sag for tre-fire år siden, hvor en nordisk kvinde blev omringet af otte unge somaliere og masse-voldtaget på en færge mellem Stockholm og Finland. Svenske aviser kaldte gerningsmændene for "svenskere", og BT i København hoppede på den.

Da det dage efter kom frem, at flere af gerningsmændene måtte have tolk på ved retten i Finland, og at de i øvrigt havde "somalisk baggrund", savnedes dementier af løgnene. Så var MSM tavse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 12 minutter siden, Alfred Horn skrev:

Der har været mange tilfælde i Norden, hvor en pige omringes af mænd fra "den kultur". Der var en del røre om det i Thisted for godt fire år siden, hvor de unge lokale piger var skræmte, da de ikke kunne gå i fred på vej hjem fra et diskotek, der hed 'Dampmøllen.' Så vidt jeg husker medførte det, at beboerne på et nærliggende asylcenter fik forbud mod at gå ud om aftenen. 

Nøgleordet er og bliver kulturen. Og kulturen bygger på den herskende religion hhv. i Danmark og dér, hvor rigtig mange asylansøgere kommer fra. Fantaster tror, at man uden store problemer kan blande hvad som helst. Det kan man selvfølgelig ikke.  

Vi har en dejligt kultur.

https://adx.adform.net/adx/ct/?bn=37642411&cpdir=https://www.a4nu.dk/artikel/studenter-koerer-forbi-begravelse-deres-opfoersel-vaekker-opsigt?src=eniro

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pastoren
For 2 minutter siden, Jojojo skrev:

Ja, det er rart at læse, at studenterne forstod situationen og alle tog huerne af, stod stille i respekt for de sørgende. Jeg troede først, der var tale om at sætte dem i miskredit, siden der stod "vækker opsigt". Jeg så dog et indslag om det på TV2Nord, som sagde det samme, som jeg her hentyder til. 

Du havde ikke en kommentar til det, vi andre skrev om? 🙂

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
Skrevet (redigeret)
For 11 minutter siden, Pastoren skrev:

Ja, det er rart at læse, at studenterne forstod situationen og alle tog huerne af, stod stille i respekt for de sørgende. Jeg troede først, der var tale om at sætte dem i miskredit, siden der stod "vækker opsigt". Jeg så dog et indslag om det på TV2Nord, som sagde det samme, som jeg her hentyder til. 

Du havde ikke en kommentar til det, vi andre skrev om? 🙂

Jo, det har jeg, vil du ikke være så venligt at punge ud til Paludansk, han indsamler. 

https://adx.adform.net/adx/ct/?bn=17969374&cpdir=https://www.dagens.dk/indland/rasmus-paludan-vil-have-danskere-til-betale-sine-sagsomkostninger

Redigeret af Jojojo

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...