Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Tigermanden

Flere såret efter knivstik i Glasgow - Ikke terror.

Recommended Posts

Tigermanden

"Seks personer er kørt på hospitalet, hvor de bliver behandlet for skader efter et knivstikkeri i den skotske storby Glasgow.

Inden for få minutter fra hændelsen havde politiet betjente på stedet, og fredag eftermiddag kunne de meddele, at en mandlig mistænkt var død efter skud fra politiet."

https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-06-26-flere-saret-efter-knivstik-i-glasgow-mistaenkte-bekraeftes-dod

Forfærdelig tragedie i Skotland, som ikke behandles som terror. Herfra går tankerne til ofrene og deres familier.

Tror I andre, at højrefløjen vil svælge i denne forfærdelige tragedie - når det nu med det samme er fastslået, at der ikke er tale om terror? Eller er tragedien ikke interessant for de højreorienterede - der kun er interesseret i "politisk korrekte" angreb hvor gerningsmanden har et tilpas fremmedlydende navn - om så episoden skal graves frem fra jordens bagside.

Hvad mener I andre?

• Synes godt om 1
  • Vred 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tigermanden

Bringer emnet til tops.

• Vred 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup

Ja, det var 'bare' et internt opgør imellem nogle flygtninge / indvandrere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tigermanden
For 4 minutter siden, Zorglup skrev:

Ja, det var 'bare' et internt opgør imellem nogle flygtninge / indvandrere.

Det er der intet der tyder på, men du er selvfølgelige - velkommen til at linke til dine kilder.

• Vred 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup
Skrevet (redigeret)
For 2 minutter siden, Tigermanden skrev:

Det er der intet der tyder på, men du er selvfølgelige - velkommen til at linke til dine kilder.

Du læser jo ikke links alligevel ;)
Men læs selv lidt på historien. Min søn bor i Glasgow.

Redigeret af Zorglup

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tigermanden
For 3 minutter siden, Zorglup skrev:

Du læser jo ikke links alligevel ;)
Men læs selv lidt på historien. Min søn bor i Glasgow.

Jeg har læst, hvad nyhederne har at fortælle, og der fremgår intet om etnicitet.

• Vred 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup

''Hotellet, hvor knivstikkeriet foregik, Park Inn, har været lukket under coronaepidemien ifølge BBC. Men det bliver tilsyneladende stadig brugt til at huse asylansøgere.

Et øjenvidne fortalt tidligere nyhedsbureauet PA, at han havde set fire mennesker blive ført ind i en ambulance.

- Jeg så en mand, der lå på jorden, han var af afrikansk afstamning, uden sko på. Han lå på jorden, mens nogle holdt ham på siden. Jeg ved ikke, om det var et skudsår, et knivsår, eller hvad det var, sagde øjenvidnet.''
https://jv.dk/artikel/flere-såret-under-optrin-i-glasgow-betjent-stukket-ned

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tigermanden
For 1 minut siden, Zorglup skrev:

''Hotellet, hvor knivstikkeriet foregik, Park Inn, har været lukket under coronaepidemien ifølge BBC. Men det bliver tilsyneladende stadig brugt til at huse asylansøgere.

Et øjenvidne fortalt tidligere nyhedsbureauet PA, at han havde set fire mennesker blive ført ind i en ambulance.

- Jeg så en mand, der lå på jorden, han var af afrikansk afstamning, uden sko på. Han lå på jorden, mens nogle holdt ham på siden. Jeg ved ikke, om det var et skudsår, et knivsår, eller hvad det var, sagde øjenvidnet.''
https://jv.dk/artikel/flere-såret-under-optrin-i-glasgow-betjent-stukket-ned

At et af ofrene beskrives som Afro-amerikaner beviser kun - at der kan ligge et racistisk motiv til grund for angrebet. 

• Vred 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup
For 4 minutter siden, Tigermanden skrev:

At et af ofrene beskrives som Afro-amerikaner beviser kun - at der kan ligge et racistisk motiv til grund for angrebet. 

Han beskrives ikke som afroamerikaner. Det er kun negere fra Amerika, der er det. Og resten misforstår du også. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tigermanden
For 10 minutter siden, Zorglup skrev:

Han beskrives ikke som afroamerikaner. Det er kun negere fra Amerika, der er det. Og resten misforstår du også. ;)

Det er ikke korrekt - Afro-amerikaner er den rette betegnelse for dem, du omtaler med "N-ordet" - og den gammeldags betegnelse, du der anvender, har da også ofte vist sig at være ulovlig at anvende. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...