Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Tigermanden

Rasmus Paludan idømt tre måneders fængsel

Recommended Posts

Tigermanden

"Stram Kurs-lederen blev i 2019 dømt for at overtræde racismeparagraffen.

Rasmus Paludan er ved Retten i Næstved idømt tre måneders fængsel, og én måned af straffen er ubetinget.

Det har Retten i Næstved netop afgjort.

Desuden er Stram Kurs-lederen blevet frakendt retten til at føre straffesager som advokat i tre år samt retten til at køre bil i ét år."

:)

Fint at se, at der bliver skredet ind. Men hvad mener I andre - tror I at Paludan bliver en af de svage fanger, og hvad kommer det til at betyde for hans ophold i fængslet?

https://nyheder.tv2.dk/krimi/2020-06-25-rasmus-paludan-idoemt-tre-maaneders-faengsel

• Synes godt om 1
  • Vred 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Det kan jo undre at det ikke er sket før. 

Basalt set bør politiet jo gå ind og stoppe hans "demonstrationer" når han "kammer" over. Ingen skal have politiets beskyttelse til at forhåne og nedgøre andre. 

• Synes godt om 2
  • Elsker 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BenniM
Skrevet (redigeret)
For 24 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Det kan jo undre at det ikke er sket før. 

Basalt set bør politiet jo gå ind og stoppe hans "demonstrationer" når han "kammer" over. Ingen skal have politiets beskyttelse til at forhåne og nedgøre andre. 

Nu har det krævet flere juristers vurdering af hvilke udtalelser som var strafbare og hvilke som ikke var. Man har fokuseret på en lang række enkelte udtalelser. Mandens mund står jo ikke stille og derfor har han formentlig også sagt en masse ting som var lovlige.

Jeg anfægter ikke dommen. Jeg anfægter derimod eksistensen af en paragraf som begrænser befolkningens mulighed for at italesætte et stort og kostbart problem - nemlig de 33 milliarder som det koster os at tage folk ind som ikke kan bidrage til driften af samfundet.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/pris-for-ikke-vestlig-indvandring-33-mia.-kr./8178334

Når en person som er uddannet læge i et andet land drager til Danmark og hvor hans kvalifikationer så kun rækker til at blive taxachauffør eller udføre arbejde som normalt udføres af ufaglærte, så kan man stille spørgsmål ved om personer der kommer fra samme land med mindre uddannelse end en læge så overhovedet er kvalificeret til at udføre noget som helst arbejde. Dansk Supermarked tog mange ind efter den store flygtningekrise, men efter endt jobtræning måtte man erkende at de ikke kunne få permanent plads fordi jobtræningen netop afslørede at selv simple opgaver som at stille vare på plads var over hvad deres kompetencer rakte til.

Nogle kaldte det misbrug at lade dem forsøge når resultatet var givet på forhånd. Jeg er ikke enig idet jeg mener at der var brug for en afklaring, men jeg får jo rent professionel også penge for at få folk i arbejde, så jeg er måske ikke hel neutral i den forbindelse.

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2017-04-26-tusindvis-af-flygtninge-sendes-i-praktik-ligner-misbrug-af-uloennet-arbejdskraft

Men efter dommen, hvordan mener du så at vi kan have en debat om et problem som står os i 33 milliarder om året?

Redigeret af BenniM
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet
For 51 minutter siden, Tigermanden skrev:

Fint at se, at der bliver skredet ind.

Hej,

Man kan undre sig over at det ikke er sket før.

Vi kan jo diskutere om gentagende brud på racisme-paragraffen egentlig ikke bør gives en periode hvor man ikke må udtale sig offentligt eller demonstrere bagefter. Ligesom en dom kan give en frakendelse af retten til at køre bil, så burde en dom også kunne frakende retten til at udtale sig offentligt (i hvert fald om samme emne man lige blev dømt for at udtale sig om og i en periode).

Jaja, jeg ved godt det vil krænke ytringsfriheden og dermed er lidt urealistisk og kunne misbruges til at forbyde kritik fra politiske modstandere. Så det er nok ikke et godt forslag - man bliver bare så træt af den hjerneskadede som gentagende gange bruger offentlige beskyttelseskroner fordi han vil råbe racisme ud.

Med venlig hilsen

Ieet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 13 minutter siden, BenniM skrev:

Nu har det krævet flere juristers vurdering af hvilke udtalelser som var strafbare og hvilke som ikke var. Man har fokuseret på en lang række enkelte udtalelser. Mandens mund står jo ikke stille og derfor har han formentlig også sagt en masse ting som var lovlige.

Jeg anfægter ikke dommen. Jeg anfægter derimod eksistensen af en paragraf som begrænser befolkningens mulighed for at italesætte et stort og kostbart problem - nemlig de 33 milliarder som det koster os at tage folk ind som ikke kan bidrage til driften af samfundet.

[...OffTopic...]

Men efter dommen, hvordan mener du så at vi kan have en debat om et problem som står os i 33 milliarder om året?

Den debat kan sagten tages uden forhånelser og hetz. 

• Synes godt om 1
  • Haha 1
  • Elsker 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 20 minutter siden, Ieet skrev:

Hej,

Man kan undre sig over at det ikke er sket før.

Vi kan jo diskutere om gentagende brud på racisme-paragraffen egentlig ikke bør gives en periode hvor man ikke må udtale sig offentligt eller demonstrere bagefter. Ligesom en dom kan give en frakendelse af retten til at køre bil, så burde en dom også kunne frakende retten til at udtale sig offentligt (i hvert fald om samme emne man lige blev dømt for at udtale sig om og i en periode).

Jaja, jeg ved godt det vil krænke ytringsfriheden og dermed er lidt urealistisk og kunne misbruges til at forbyde kritik fra politiske modstandere. Så det er nok ikke et godt forslag - man bliver bare så træt af den hjerneskadede som gentagende gange bruger offentlige beskyttelseskroner fordi han vil råbe racisme ud.

Med venlig hilsen

Ieet

Jeg vil aldrig gå ind for at fratage folk retten for at udtale sig offentligt. 
Og folk skal have lov til at have og udtrykke deres mening.. men det skal kunne lade sig gøre uden at forhåne og stigmatiserer andre. Hvorfor jeg også finder bla. "racismeparagraffen" helt på sin plads. 

• Synes godt om 2
  • Elsker 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BenniM
For 11 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Den debat kan sagten tages uden forhånelser og hetz. 

Men det bliver jo lidt svært idet dommen nævner 13 udtalelser og 1 påkørsel (hvor han blev erklæret straffri). Det er 13 udtalelser ud af formentlig flere tusinde, hvor han har krav på at få beskyttet sin ytringsfrihed af myndighederne og 13 udtalelser som har krævet en juridisk vurdering af om de var i strid med loven eller ej. Selvfølgelig kan man hævde at der er blevet kørt til stregen i hans tilfælde og nogle intellektuelle med ganske små justeringer kunne have fået dem på den lovlige side.

En af hans udtalelser som jeg ikke vil gengive da de er strafbare, men generelt sagt går de ud på hvorvidt vores samfund er for udviklet til at kunne sameksistere med befolkningsgruppen og det skal ses i kontrast til mit andet link som du klippede bort. Kun 7 procent kunne under jobtræningen udvise evner som gjorde dem i stand til et arbejde. De 7 procent er ikke mit postulat. Det er resultatet af en målrettet indsats foretaget i professionelle virksomheder.

Betyder det ikke at 93 procent vil have svært ved at sameksistere i et samfund hvor vi i så stor grad ligger vægt på at man skal gå på arbejde at konsulenter som mig der arbejder på jobcentrene tvinger arbejdsløse til at sidde med fødderne i isvand indtil de har stamina til at arbejde?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 7 minutter siden, BenniM skrev:

Men det bliver jo lidt svært idet dommen nævner 13 udtalelser og 1 påkørsel (hvor han blev erklæret straffri). Det er 13 udtalelser ud af formentlig flere tusinde, hvor han har krav på at få beskyttet sin ytringsfrihed af myndighederne og 13 udtalelser som har krævet en juridisk vurdering af om de var i strid med loven eller ej. Selvfølgelig kan man hævde at der er blevet kørt til stregen i hans tilfælde og nogle intellektuelle med ganske små justeringer kunne have fået dem på den lovlige side.

En af hans udtalelser som jeg ikke vil gengive da de er strafbare, men generelt sagt går de ud på hvorvidt vores samfund er for udviklet til at kunne sameksistere med befolkningsgruppen og det skal ses i kontrast til mit andet link som du klippede bort. Kun 7 procent kunne under jobtræningen udvise evner som gjorde dem i stand til et arbejde. De 7 procent er ikke mit postulat. Det er resultatet af en målrettet indsats foretaget i professionelle virksomheder.

Betyder det ikke at 93 procent vil have svært ved at sameksistere i et samfund hvor vi i så stor grad ligger vægt på at man skal gå på arbejde at konsulenter som mig der arbejder på jobcentrene tvinger arbejdsløse til at sidde med fødderne i isvand indtil de har stamina til at arbejde?

Hvis du vil debatterer de 33 mia. så opret en tråd til det. Det er en god debat. :)

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BenniM
For 16 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Hvis du vil debatterer de 33 mia. så opret en tråd til det. Det er en god debat. :)

Jeg regner med at han appellerer og så vil jeg afvente hvad landsretten vurderer før at jeg kaster mig ud i en debat hvor grænsen for hvad der regnes som racisme i disse tider flyttes. Bare se på Hans Egedes eftermæle. Indtil videre holder jeg mig tavs og lukker mig inde bag ligusterhækken imens verdenen er i forfald.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet
1 time siden, BenniM skrev:

Hej Benni,

Eftersom 75+% af Indvandere og Efterkommere har job og aldrig bliver dømt for kriminalitet - forstår jeg ikke hvorfor du snakker om at 93% skulle være et problem?

Med venlig hilsen

Ieet

• Elsker 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...