Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Pastoren

TAK til to folketingsmedlemmer

Recommended Posts

Pastoren
Skrevet (redigeret)

Jeg bryder mig ikke meget om TV2News´ eftermiddagsprogram, "News & Co. For det første synes jeg, at der er for mange pjattede indslag imellem (således har kanalen en del til fælles med Jubii Debat), og når så de har fat i noget aktuelt og væsentligt, kan jeg godt ærgre mig over deres ensidighed i valget af gæste-kommentatorer i panelet. Den eneste jeg husker, der har været sådan en smule ukorrekt, er pens. oberst og forfatter Lars R. Møller, men om han stadig deltager engang imellem ved jeg ikke. Det er meget længe siden, jeg har set ham. Og ellers er det jo den radikale og venstredrejede stab af venligboere og hadere af de nationalt sindede, der sidder på stolene. Igen-igen. Stine Bosse, Klaus Bondam, Flemming Jensen , Niels Hausgaard osv. 

Men en gang imellem sker der noget. Det annonceredes med det samme i dag, at der ville komme et indslag med "to meget uenige" politikere om islamisk bønnekald i Danmark. Det viste sig, at de to politikere passede på betegnelsen; det var Christian Juhl (EL) og Morten Messerschmidt (DF). Juhl messede den sædvanlige sang, som høres alle vegne om, at islamisk bønnekald "selvfølgelig" ikke kan forbydes iht. Grundloven, at kirkeklokker lige så vel kunne genere ham etc. etc. SÅ læste Messerschmidt teksten for ham: Påpegede, at Danmark er et kristent land, at Folkekirken har en særstilling i netop Grundloven, at islam med al dens ufredelighed, kvindeundertrykkelse, æresdrab osv. ikke hører til i Danmark, og han sluttede med at erklære, at det bliver over hans lig, at islamisk bønnekald bliver sidestillet, så det kan høres fredag eftermiddag alle steder. 👍 Hvor var det dog velgørende at høre en dansk politiker, der vil forsvare sit fædreland og dets kultur! Bravo, Messer.  ...og så har jeg nok ikke været den eneste, der sad med sådan en speciel følelse af, at her stod DFs virkelige formand. De har bare ikke valgt ham endnu. 

I panelet var der ikke meget opmuntring. Bondam jamrede sig, og en kvinde, hvis navn jeg allerede har glemt, mente bestemt, at islam skulle have plads, og at hun sagtens kunne leve med bønnekald om fredagen. Kun Hans Engell mente, at det godt kunne blive for meget.

Men der var også glæde at finde i de efterfølgende 18-nyheder, hvor kort det end var, idet Pernille Vermund (NB) kommenterede samme emne, og hun sagde, at islam aldrig skal have mere indflydelse i Danmark, men tværtimod presses tilbage. Sådan!

Tak til de to, Messerschmidt og Pernille V. 

Redigeret af Pastoren
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber

Okay. Og?

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Wizcarlo

Det må vi fundere over.

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

@homofaber

@Wizcarlo

Hvis I ønsker at deltage i debatten, så kræver det måske en lidt større indsats. Har I ikke noget at tilføje, så kan I jo fint springe indlægget over. Der er indløbet en del klager om afsporing af tråde. lad os hæve niveauet en smule. 

Det sagt.. så er indlægget mere et blog-indlæg. Hvad der ønskes at debatterer er noget uvist. Det er også noteret. En debat rejses typisk igennem et spørgsmål. 

God dag til alle. :)

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Skrevet (redigeret)

@Pastoren,

Det er naturligvis i orden at rose Messerschmidt for at sige, hvad han skal og bør i den situation, men vi nationalsindede skal passe på ikke at blive for nøjsomme. I mangel af Martin Henriksen er han sikkert nok også (sammen med Marie Krarup) det bedste, den folketingsgruppe kan byde på i dag. Jeg ved ikke, hvem du ville stemme på, hvis der snart var valg, men af de to "ukorrekte" partier, foretrækker jeg dog Nye Borgerlige. De har fra starten lagt stor vægt på, at islam ikke skal have indflydelse i Danmark, og det glæder mig, at Vermund sagde, at islam skal presses tilbage. 

[Moderation: indlæg redigeret grundet diskrimination]

Efterskrift: Jeg skal understrege, at det jeg skrev i første-udgaven, nemlig at "vi" har pligt til at gøre noget i forhold til hvad, Pernille Vermund sagde, kun var på egne vegne. Det faldt mig naturligt som nationalsindet. Jeg retter det  hermed til, at jeg personligt  støtter Pernille Vermunds holdning, hvilket jeg iøvrigt tror, Pastoren og flere andre skribenter herinde gør. 🙂 

Redigeret af Gæst
Moderator-ordre

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pastoren
For 1 time siden, J. Langgaard-Nielsen skrev:

@Pastoren,

Det er naturligvis i orden at rose Messerschmidt for at sige, hvad han skal og bør i den situation, men vi nationalsindede skal passe på ikke at blive for nøjsomme. I mangel af Martin Henriksen er han sikkert nok også (sammen med Marie Krarup) det bedste, den folketingsgruppe kan byde på i dag. Jeg ved ikke, hvem du ville stemme på, hvis der snart var valg, men af de to "ukorrekte" partier, foretrækker jeg dog Nye Borgerlige. De har fra starten lagt stor vægt på, at islam ikke skal have indflydelse i Danmark, og det glæder mig, at Vermund sagde, at islam skal presses tilbage. 

[Moderation: indlæg redigeret grundet diskrimination]

Vi er ikke uenige, heller ikke i, at vi skal lade være med at blive for nøjsomme. Måske har jeg været lidt bekymret for, om 'Messer' var blevet for blød af at sidde nede i EU-parlamentet i 10 år. 😉

Ja, vi kan alle bidrage, og jeg tænker at du også gør lidt mere - i det små - end at skrive f.eks. her. God vind.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Wizcarlo
For 35 minutter siden, Pastoren skrev:

Ja, vi kan alle bidrage, og jeg tænker at du også gør lidt mere - i det små - end at skrive f.eks. her. God vind.

Hvordan "gør lidt mere"? End at skrive her? Hvordan tænkes det udmøntef?

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pastoren

Nu er jeg ekstra glad for, at jeg takkede de to danske politikere i går. Det er jeg efter at have set, at der også er en repræsentant for de kræfter, der vil undergrave det Danmark vi andre elsker, som takker en af sine politiske venner:

http://www.uriasposten.net/archives/111039

Uffe Elbæk takker den muslimske løsgænger (valgt for Alternativet ved 2019-valget), Sikandar Siddique for dennes demonstration på Folketingets talerstol forleden, hvor han reelt tog salen som gidsel for sin 'kamp' mod en påstået racisme ved at diktere 1 minuts stilhed. Man må sige, at linjerne trækkes op i disse år. Også helt inde i det danske parlament.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
For 2 timer siden, Pastoren skrev:

Vi er ikke uenige, heller ikke i, at vi skal lade være med at blive for nøjsomme. Måske har jeg været lidt bekymret for, om 'Messer' var blevet for blød af at sidde nede i EU-parlamentet i 10 år. 😉

Jeg synes, du skal skrive til TV2 og brokke dig over dem, som de har i studiet. Vi andre kan jo ikke rigtig gøre noget, vel. Du kan også bare slukke eller finde en anden kanal, hvor der er noget mere interessant.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tigermanden
For 5 timer siden, Pastoren skrev:

Nu er jeg ekstra glad for, at jeg takkede de to danske politikere i går. Det er jeg efter at have set, at der også er en repræsentant for de kræfter, der vil undergrave det Danmark vi andre elsker, som takker en af sine politiske venner:

http://www.uriasposten.net/archives/111039

Uffe Elbæk takker den muslimske løsgænger (valgt for Alternativet ved 2019-valget), Sikandar Siddique for dennes demonstration på Folketingets talerstol forleden, hvor han reelt tog salen som gidsel for sin 'kamp' mod en påstået racisme ved at diktere 1 minuts stilhed. Man må sige, at linjerne trækkes op i disse år. Også helt inde i det danske parlament.

Hvorfor skulle man ikke holde 1 minuts stilhed for kampen mod racisme? Der er vel ingen her, der er tilhængere af racisme - eller er der noget, jeg har misforstået?

• Synes godt om 1
  • Vred 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...