Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Jojojo

Frabeder mig bønneopkald fra minaretten.

Recommended Posts

Jojojo
Skrevet (redigeret)

Her i Esbjerg har vi et forfærdeligt kirke larm hver eneste dag, Treenigheds kirken har ingen ægte klokke men noget som skulle ligne det og selvom kirken er smukt så larmer det forfærdeligt falsk og poppet

Nu er der ikke noget at gøre ved fordi det er Dansk tradition som går helt tilbage til Knud de store som bankede på sin helmet hver gange han vilde sige noget, så larmen er accepterede.

Men vorherre bevare skulle vi få flere af den slags, selvom jeg er for religions frihed er kirkeklokkens pestilens nok.

Mener du at det er dobbelt moralsk.

Sakset fra TV øst Jylland. Aarhusiansk moské lavede bønnekald – nu vil blå blok forbyde det.

Redigeret af Jojojo
  • Elsker 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Jeg ønsker ikke bønnekald ud over byen. 

Kirkeklokker accepteres igennem en lang tradition, men havde selv kirkeklokker været noget nyt, så havde jeg også frabedt mig dem.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tigermanden
For 3 timer siden, Jojojo skrev:

Her i Esbjerg har vi et forfærdeligt kirke larm hver eneste dag, Treenigheds kirken har ingen ægte klokke men noget som skulle ligne det og selvom kirken er smukt så larmer det forfærdeligt falsk og poppet

Nu er der ikke noget at gøre ved fordi det er Dansk tradition som går helt tilbage til Knud de store som bankede på sin helmet hver gange han vilde sige noget, så larmen er accepterede.

Men vorherre bevare skulle vi få flere af den slags, selvom jeg er for religions frihed er kirkeklokkens pestilens nok.

Mener du at det er dobbelt moralsk.

Sakset fra TV øst Jylland. Aarhusiansk moské lavede bønnekald – nu vil blå blok forbyde det.

Enig, få nu forbudt de kirkeklokker, det virker alt for aggressivt og missionerende, at vi andre skal høre på den larm. Som Muslim bliver jeg krænket.

• Synes godt om 1
  • Vred 1
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72

Er revnende ligeglad med om det er kirkeklokker, bønnekald, eller naboens radio der kører for fuld drøn, det hele er irreterende søndag morgen når jeg vil sove længe.

Er ikke troende i nogen som helst retning, men vi lever i et land med religionsfrihed, og må kirkeklokkerne, skal minareterne også have lov til deres bønnekald, fuldstændigt på lige vilkår med de regler der gælder for ringning med kirkeklokker.

Hvis vi forbyder bønnekald og tillader kirkeklokker, mange vil helst heller ikke have moskeer, er vi så et hak bedre selv end dem med en anden tro, som det er blevet en nationalsport ikke at kunne lide?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...