Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Recommended Posts

Arend
Skrevet (redigeret)
For 12 minutter siden, Entrelac skrev:

Det har jeg heller ikke, jeg har kun oplevet, at hviden løber ud.;)

Jeg prikker altid i den buttede ende. Jeg har nogle gange haft den tanke, om luft-lommen på nogle æg, af en eller anden grund, er "flyttet" ned i den spidse ende, så det er derfor problemet kan opstå, men jeg ved det ikke.

"Blommen" :fløjt:

Jeg også tænkt på forskelle i luftlommen, og om det kan betyde noget, hvis ægget på et tidspunkt har været opbevaret med den spidse ende nedad ... men det er jo svært at teoretisere over :)

... men man skal nok ikke prikke for dybt i ægget, når man prikker hul. Det kan måske give forskellen på succes eller fiasko. At prikke hul behøver ikke være en ensartet handling.

Redigeret af Arend
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

æggeprikkeren er efter en lang tænkepause ikke noget for mig , der er for mange problemer efter hvad i siger om den , prikke for dybt , prikke i den buttede eller den tynde ende og  æggehviden kan stadigvæk løbe ud  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
1 time siden, stig6499 skrev:

æggeprikkeren er efter en lang tænkepause ikke noget for mig , der er for mange problemer efter hvad i siger om den , prikke for dybt , prikke i den buttede eller den tynde ende og  æggehviden kan stadigvæk løbe ud  

Ved at bruge en æggeprikker undgår du, at ægget flækker når luften vil ud.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

i mine unge dage lavede vi æggesnaps , så hvidt jeg husker , æggesnaps til en person 2 æggeblommer 5 teske fulde sukker , det røre man så rundt i , det med æggeblommerne er jeg sikker på men sukkeret er jeg ikke helt sikker på ? , det må jeg sgu da prøve igen 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 57 minutter siden, stig6499 skrev:

i mine unge dage lavede vi æggesnaps , så hvidt jeg husker , æggesnaps til en person 2 æggeblommer 5 teske fulde sukker , det røre man så rundt i , det med æggeblommerne er jeg sikker på men sukkeret er jeg ikke helt sikker på ? , det må jeg sgu da prøve igen 

Vi kom cacao i.:P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499
For 1 minut siden, Entrelac skrev:

Vi kom cacao i.:P

cacao nu bliver det avanceret 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...