Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
OleS

Jeg er stolt af min hudfarve og

Recommended Posts

modpol
For 5 minutter siden, 78stonewobble skrev:

Man kan omvendt argumentere at national kulturel sletning og multikulturalisme også er racisme per definition. Det sletter jo individuelle særpræg... eller oversat til hudfarve, at slette sort, hvid, gul, rød med ensformig brun.

Hvem folk får børn med er et individuelt valg og ikke er politisk avlsprogram for at bevare bestemte karaktertræk.

Hvis folk ønsker at bevare blonde piger med blå øjne, så må de vælge partner at få børn med som giver de egenskaber viderer. Du kan ikke få lov at bestemmer hvem andre skal få børn det, det er deres eget valg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Michael2020
On 23.6.2020 at 06:47, OleS skrev:

jeg forstår ikke de mennesker der er mørke mener de er fejlfarvede.

https://nyheder.tv2.dk/politik/2020-06-23-ordfoerer-fik-sindene-i-kog-det-er-dybt-skammeligt-hvad-der-foregaar-fra

Jeg ser ikke nogen form for racisme når vi rejser ud i verden både på ferie og arbejdsmæssigt.

Dårlig opførsel og opdragelse er altså ikke kun et hvidt problem.

Vær dog stolt af jeres oprindelse uanset, hvor vi/i kommer fra.

Jeg har lysemørk overkrop og blege ben. Jeg er hverken stolt eller ilde til mode over mine to hudfarver. 

• Haha 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
OldSchool
For 8 timer siden, modpol skrev:

Det er jo vrøvl fra ende til anden.

De metoder som fascister og nazister benyttede i 20-30’erne var at forhindre andre i at udtrykke deres meninger. Jeg forsvare andres ret til at have og udtrykke deres meningen. Men det betyder ikke at jeg er enige med dem.

Når jeg taler om nationalister og småracister så taler jeg om folk motiver til at mene det de gør. Jeg kan godt være enig med eks. NB, DF eller S i nogle af deres punkter angående indvander og så have andre motiver til at mener det sammen end de selv gør. De 3 partier har punker hvor de er enige uden at de nødvendigvis har sammen årsag til at mene det samme.

Du skal derfor lære at skelne mellem en holdning og så det bagvedliggende motiv som holdningen bygger på.

At stempler som du kalder er, er den helt naturlig del af politik. Og det gør vi alle i en hvis udstrækning. Fra Enhedslisten til Nye borgelige så stempler man sine modstandere på forskellig vis. Du gør det selv, derfor er der meget hykleri i at komme med den påstand sådan som du gør.

Vrøvleriet klarer du fint selv kan jeg se allerede efter første linie.

Det er et mysterium hvordan du kan påstå at du forsvarer folks ret til en mening når du på forhånd har dømt disse menneskers meninger for nationalistiske og racistiske ?

Det værste er næsten at du ikke engang kan gennemskue at din injurerende stempling er præcis lige så fascistisk og racistisk som tilfældet var da brunskjorterne fra Antifa med vold fik skræmt demonstrerende modstandere væk fra gaden, du gør det blot ved hjælp af tastaturet

Hvordan havde du selv forestillet dig at bekymrede borgere skulle kunne overbevise sådan en som dig om at de skam ikke er nationalister el. racister, men blot oprigtig bekymrede over det stigende antal indvandrere fra ikke vestlige lande ?

Dine udtalelser efterlader jo ingen tvivl om at enhver der udtrykker bekymring over indvandringen er nationalister og racister og så har du oveni købet den umanerlige frækhed at “lære” mig at gennemskue folks motiver hvis deres meninger ikke falder i den politisk korrekte kasse.
At tillægge folk skjulte motiver fordi de ytrer bekymring over fortsat indvandring er præcis samme fremgangsmåde som fascister og nazister benyttede overfor sine kritikere.

Jeg kan konstatere at du har betydeligt mere at lære end jeg har og et godt sted at starte kunne være ytringsfrihedens betydning 😕 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Michael2020
For 18 timer siden, Michael2020 skrev:

Jeg har lysemørk overkrop og blege ben. Jeg er hverken stolt eller ilde til mode over mine to hudfarver. 

Ha ha, og det værste er at jeg skam har prøvet at få farve på mine blege ben, men i stedet, så bliver de røde 😄. Sådan er der så meget, når man etnisk set, er et miks mellem en bleg hvid mor og en mørk, dengang næsten sort, afrikansk mand.

Vi mulatter er tydeligvis mærkelige sammensat; høj pigmentkoncentration fra månen og til hofterne, samt lav koncentration på benene, men ikke desto mindre høj koncentration igen, på fødderne :klap:. Way to go nature. 

Vi er jo sådan set, mig bekendt, heller ikke nogen race. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arend
For 10 timer siden, OldSchool skrev:

Det værste er næsten at du ikke engang kan gennemskue at din injurerende stempling er præcis lige så fascistisk og racistisk som tilfældet var da brunskjorterne fra Antifa med vold fik skræmt demonstrerende modstandere væk fra gaden, du gør det blot ved hjælp af tastaturet

Det er ikke fordi, jeg vil forsvare Antifa, for jeg kan ikke lide ekstreme politiske bevægelser - men jeg har ledt i pressen efter beskrivelser af nogen, der er kommet til skade ved demonstrationerne, og jeg kan ikke finde nogen.

Det er tilsyneladende kun sket ved tastaturet - for ellers ville man kunne finde nogen tilfælde på skadestuerne.

Har du eksempler fra pressen på højrefløjsere, der er kommet til skade ved en demonstration i denne forbindelse?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
OldSchool
For 1 time siden, Arend skrev:

Det er ikke fordi, jeg vil forsvare Antifa, for jeg kan ikke lide ekstreme politiske bevægelser - men jeg har ledt i pressen efter beskrivelser af nogen, der er kommet til skade ved demonstrationerne, og jeg kan ikke finde nogen.

Det er tilsyneladende kun sket ved tastaturet - for ellers ville man kunne finde nogen tilfælde på skadestuerne.

Har du eksempler fra pressen på højrefløjsere, der er kommet til skade ved en demonstration i denne forbindelse?

Jeg frekventerede lige Wiki og de skrev om 2016:

I 2016 blev der flere gange udført angreb på For Friheds demonstrationer.

Den 3. september 2016 blev adskillige moddemonstranter anholdt, da For Frihed holdt sin almindelige demonstration den første lørdag i måneden. Moddemonstranter kastede med røgbomber.[3][4]

Den 17. december 2016 afholdt For Frihed en demonstration. Uidentificerede personer kastede med kanonslag mod demonstrationen og 3 personer blev anholdt.[5][6][7][8]

Den 7. januar 2017 blev 4 demonstrationsdeltagere (herunder en 75-årig kvinde) efter demonstrationen angrebet på Nørreport Station. En demonstrationsdeltager blev slået i ansigtet med knytnæve og måtte søge skadestue.[9]

Angreb på deltagereRediger

I 2016 blev der udført flere kriminelle handlinger mod specifikke medlemmer af For Friheds ledelse. Den 1. november 2016 blev talskvinde Tania Groth udsat for politisk hærværk, idet gerningsmænd på hendes gadedør med spraymaling skrev: "Vi ved hvor du bor".[10][11]

Den 2. december 2016 blev For Friheds advokat og ledelsesmedlem Rasmus Paludan, også medlem af Lars Vilks Komiteen, udsat for politisk hærværk, idet en rude om natten blev knust på hans kontor. En pulverslukker tændt med gaffertape blev herefter kastet ind i kontoret, som blev efterladt med et tykt lag pulver på alle flader.[11][12][13]

Den 3. december 2016 blev fotograf Eyvind Dekaas bil fundet udsat for omfattende hærværk. Bilens dæk var punkterede og bilens flader var påført spaymaling med politiske budskaber. Eyvind Dekaas meddelte herefter, at han er frygt måtte trække sig fra at dække politisk vold.[11][13]”

Pegida “For Frihed” demonstrationerne består mestendels af ældre medborgere og det siger sig selv at dette segment er nemme at skræmme væk fra gaden af overvejende unge autonome bøller 😕 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
78stonewobble
On 26.6.2020 at 14:14, modpol skrev:

Hvem folk får børn med er et individuelt valg og ikke er politisk avlsprogram for at bevare bestemte karaktertræk.

Hvis folk ønsker at bevare blonde piger med blå øjne, så må de vælge partner at få børn med som giver de egenskaber viderer. Du kan ikke få lov at bestemmer hvem andre skal få børn det, det er deres eget valg.

Du ved da nu ikke om folk får børn ud fra et politisk avlsprogram for at bevare bestemte karakter træk. 

Oversat til national stater, så er det det samme som at sige at lande selv må bestemme hvem de vil have ind uagtet hvorfor de vil lade nogen ind og ikke andre. 

Hvem sagde jeg ville bestemme? Men så må du vel også acceptere hvis lande f.eks. sorterede indvandring på IQ? 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
On 27.6.2020 at 00:09, OldSchool skrev:

Vrøvleriet klarer du fint selv kan jeg se allerede efter første linie.

Det er et mysterium hvordan du kan påstå at du forsvarer folks ret til en mening når du på forhånd har dømt disse menneskers meninger for nationalistiske og racistiske ?

Hvordan havde du selv forestillet dig at bekymrede borgere skulle kunne overbevise sådan en som dig om at de skam ikke er nationalister el. racister, men blot oprigtig bekymrede over det stigende antal indvandrere fra ikke vestlige lande ?

Dine udtalelser efterlader jo ingen tvivl om at enhver der udtrykker bekymring over indvandringen er nationalister og racister og så har du oveni købet den umanerlige frækhed at “lære” mig at gennemskue folks motiver hvis deres meninger ikke falder i den politisk korrekte kasse.
At tillægge folk skjulte motiver fordi de ytrer bekymring over fortsat indvandring er præcis samme fremgangsmåde som fascister og nazister benyttede overfor sine kritikere.

Jeg kan konstatere at du har betydeligt mere at lære end jeg har og et godt sted at starte kunne være ytringsfrihedens betydning 😕

Lynkursus:

Hvordan kan man se hvad folks motiver er?

Svar: på deres ord og handlinger

Det er ikke raketvidenskab at hvis du liger en hund, går som en hund og gør som en hund, så du højst sandsynlig en hund.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 20 timer siden, 78stonewobble skrev:

Du ved da nu ikke om folk får børn ud fra et politisk avlsprogram for at bevare bestemte karakter træk. 

Oversat til national stater, så er det det samme som at sige at lande selv må bestemme hvem de vil have ind uagtet hvorfor de vil lade nogen ind og ikke andre. 

Hvem sagde jeg ville bestemme? Men så må du vel også acceptere hvis lande f.eks. sorterede indvandring på IQ? 

Jeg taler om individuelt frihed til partnervalg. Indvandrerpolitik er noget andet fordi det er et samfunds anliggende. Det er partnervalg ikke.

Staten kan og må ikke have et avlsprogram, hvilket vil krænke borgens rettigheder til frit valg af partner. Men enkel individer er velkommen til personlig at have deres private avlsprogam med dem selv og de frivillige partner som de kan finde.

Stater er til for at beskytte borgende og deres rettigheder, ikke omvandt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...