Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
snoozz

Mangel på strøm - løsning?

Recommended Posts

snoozz

Hej jeg er ved at købe en bil.

Den kommer bare kun til at køre ultrakorte ture (under 1 km) af gangen.

Derfor forudser jeg at jeg vil få problemer med at "holde på strømmen", da den nok ikke kan nå at lade nok, til en ny koldstart på så kort en tur.

Men hvad kan jeg gøre for at "imødekomme" dette problem? Kan man sætte enten et lastbilbatteri i, eller evt montere et sekundært alm bilbatteri, eller må jeg simpelthen have en "startbooster" med altid, og som jeg så slæber op og ned i min lejlighed og lader på mens bilen står stille?

Alternative løsninger er også velkomne! Montere solceller på taget, der lader batteriet ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ethanol-Erik
For 6 timer siden, snoozz skrev:

Hej jeg er ved at købe en bil.

Den kommer bare kun til at køre ultrakorte ture (under 1 km) af gangen.

Derfor forudser jeg at jeg vil få problemer med at "holde på strømmen", da den nok ikke kan nå at lade nok, til en ny koldstart på så kort en tur.

Men hvad kan jeg gøre for at "imødekomme" dette problem? Kan man sætte enten et lastbilbatteri i, eller evt montere et sekundært alm bilbatteri, eller må jeg simpelthen have en "startbooster" med altid, og som jeg så slæber op og ned i min lejlighed og lader på mens bilen står stille?

Alternative løsninger er også velkomne! Montere solceller på taget, der lader batteriet ?

Det må vel blive din chaufførs problem (du ved, ham med kørekortet) - det er jo ham der skal starte bilen inden han kan komme og hente dig...? 😬

• Synes godt om 1
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
passiv

Lad være med at købe.

Du har slet ikke mulighed for at kunne klare dette.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Haha det er chauførrens problem, det bliver sgu da mig der skal skubbe, hvis den ikke vil en dag! Alternativt altid parkere på en bakketop, men her hvor jeg bor er der ingen bakker, P-pladsen er HELT flad ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

vilket mærke er bilen , vilken årgang er bilen , vilken tilstand er bilen , er den synet ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Det er en Fiat Palio 1,2 Stationcar, årgang 2000. Km 169.000.

Skal synes snart (men er med nrplader endnu).

Umiddelbart skulle den dog ikke fejle andet end rust i bagskærmkanterne - som jeg tænker jeg kan fikse ved at montere sådan nogle "plastik-skærmkanter" uden på (der må jo bare ikke være skrape kanter eller lign).

Absolut en "kedelig gammel dame" men det afspejler prisen så også ;). Sefølig hvis det viser sig når han kommer med den her lidt senere i aften og den ligner noget der allerede skulle have været til skrot, så afviser jeg jo handlen. Men hvis den bare skal have lidt kærlighed og knofedt, og en radio i, så klarer vi nok den også ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

ok 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...