Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Pastoren

Terroren i Reading

Recommended Posts

Pastoren

Der var en konservativ formand, som forleden sagde, at "coronavirus kender ikke klokken". Vældig sjovt og jovialt, Pape. Men i denne til tider meget barske verden faldt noget andet mig ind i går, da jeg hørte om knivstikkerierne i Reading: Terroristerne holder ikke pause, fordi der er corona-pandemi.

Det britiske politi var vanen tro tøvende med at kalde drabene for terror, men nu bliver sagen efterforsket som sådan. Den er desværre også ved at være "klassisk"; 'en enlig ulv', der pludselig angriber voldsomt. Med det foreliggende: det være sig en økse, et skydevåben, en lastbil, eller som her en kniv. Tre dræbte han, og sårede tre andre hårdt, da han gik til angreb på en gruppe på cirka 10 i en park i Reading. Ifølge vidner stak manden tre personer hårdt i halsen, andre i nakken eller under armene.

https://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE12236805/knivangreb-i-reading-bliver-betragtet-som-terrorhandling/

Nogle medier omtaler den mand, politiet har anholdt på stedet, som - "en mand". Andre er mere meddelsomme og fortæller, at der er tale om en 25-årig asylansøger fra Libyen. Altså en person, der lyder svær at få placeret i kategorien hvid nynazist/højreekstrem. (Selv om nogle givetvis vil prøve ...) Jeg holder mit gæt for mig selv.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
OleS

Pas nu på du ikke bliver betegnet som racist.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pastoren
For 1 minut siden, OleS skrev:

Pas nu på du ikke bliver betegnet som racist.

😀 Åh, du ved - den slags kommer an på, hvem der kalder en det. Jeg tager mig normalt ikke af, hvis det skulle ske. Sådan har det jo været i de sidste 25-30 år.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ubeskriveligt

Ja, som jeg husker det blev det først udnævnt til terror, dernæst var det ikke terror, og nu kommer sandheden så frem.

Det var terror af den sædvanlige islamiske slags. Lone wolf går amok i blodrus og angriber folk i det land, som var så DUM at modtage ham behandle hans sag, give ham mad, tryghed tag over hovedet osv.

Hvis det er taknemmelighed, vil jeg nødig se hans utaknemmelighed.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pastoren
For 1 minut siden, Ubeskriveligt skrev:

Ja, som jeg husker det blev det først udnævnt til terror, dernæst var det ikke terror, og nu kommer sandheden så frem.

Det var terror af den sædvanlige islamiske slags. Lone wolf går amok i blodrus og angriber folk i det land, som var så DUM at modtage ham behandle hans sag, give ham mad, tryghed tag over hovedet osv.

Hvis det er taknemmelighed, vil jeg nødig se hans utaknemmelighed.

Jeg synes også, pilen peger i den retning. Ja, netop den sædvanlige slags - vi har snart set mange Europa rundt. Det patetiske er, at hver eneste gang er der nogle, der får travlt med at gisne om en masse højreekstreme, som de anser for at være det farligste af alt. 😟

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ubeskriveligt

Personligt kunne jeg godt tænke mig man screenede asylansøgere for ekstreme tilbøjeligheder. Og fandt man, at de havde f.eks et meget ekstremt forhold til deres religion, så burde det være grund nok til man øjeblikkeligt afviste asylansøgeren og sendte ham fluks tilbage til afsenderlandet.

Så ved jeg godt der straks er nogle, der vil råbe op om hans menneskerettigheder, men det må nu også være en menneskerettighed ikke at få en kniv i halsen.

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo

Reading police.

"Incidents of this nature are very rare, though I know that will be of little comfort to those involved and understand the concern that this incident will have caused amongst our local community," he added.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tigermanden

Herfra skal lyde den største medfølelse for ofre og deres pårørende.

• Synes godt om 1
  • Vred 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tigermanden
For 54 minutter siden, Ubeskriveligt skrev:

Personligt kunne jeg godt tænke mig man screenede asylansøgere for ekstreme tilbøjeligheder. Og fandt man, at de havde f.eks et meget ekstremt forhold til deres religion, så burde det være grund nok til man øjeblikkeligt afviste asylansøgeren og sendte ham fluks tilbage til afsenderlandet.

Så ved jeg godt der straks er nogle, der vil råbe op om hans menneskerettigheder, men det må nu også være en menneskerettighed ikke at få en kniv i halsen.

Vi kunne også prøve ikke at møde dem med strukturel racisme - så de ikke bliver holdt ude af samfundet.

Vi kommer nok ikke uden om det, men man kan altså ikke behandle andre mennesker dårligt - og så spille uvidende, når det går galt.

Det er først, når vi gerne vil andre det dårligt - at vi virkelig kommer ud på et sidespor, menneskeligt set. 

• Synes godt om 1
  • Vred 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
OldSchool

Det forekommer mig besynderligt at ved ethvert terrorangreb er en bestemt befolkningsgruppe altid hurtige til at placere div. offerkort på gerningsmændene.

Sjældent reflekterer de over ofrenes skæbne 😕 

• Synes godt om 1
  • Vred 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...